Octobersun skrev 2017-12-27 10:26:02 följande:
Jag är inte heller så insatt trots att vi gjort undersökningar, möten osv. Den korta varianten påbörjar man mensdag 2 tror jag, sprutor alltså, dom ska jag ta i cirka 10 dagar, sedan är det dags för äggplock. Därefter är det isättningen.
Den "långa" varianten är med både sprutor och nässpray. Jag vet inte om den är längre eller om den rent av bara är "krångligare" med tanke på nässprayen också.
Jag känner mig så nervös för vad som komma skall då jag upplever att jag inte fått all info om allt, eller undersökning heller för den delen.
Den korta varianten sprutar man med i några dagar och tar en extra spruta efter några dagar för att förhindra ägglossning.
Med den långa varianten kör man nässpray som du säger för att nedreglera hormonerna och sen börjar man med sprutor precis som den korta. Så det som skiljer sig åt är dessa 2 veckor ungefär som man sprayar. Därav är den långa längre, man blir dessutom oftast mer påverkad av den långa då man nedreglerar alla sina hormoner med nässprayen och det känns då som att man är i klimakteriet har jag hört!
Av det jag har hört verkar den korta vara uppskattad. Jag vet inte när de väljer den långa men jag tror det är mer när kvinnan är infertil. För oss är allt bra med mig men mannen har färre spermier, därför kommer vi köra den korta varianten. Men är det kvinnan som har svårt att stimuleras och ägglossa/skapa äggblåsor så blir det nog den långa, tror de har bättre koll på hormonerna hos kvinnan när de nedreglerar först.