IVF våren 2018
Tack för svaret! Det gick väldigt bra, och kommer köra korta protokollet. Men glömde fråga hur långt innan beräknad mens man bör hämta ut medicinerna. 10 dagar kvar till mensen, bör jag hämta dom nu?
Tack för svaret! Det gick väldigt bra, och kommer köra korta protokollet. Men glömde fråga hur långt innan beräknad mens man bör hämta ut medicinerna. 10 dagar kvar till mensen, bör jag hämta dom nu?
Jag tänkte om starten blir uppskjuten till månaden efter av någon anledning, håller sig medicinerna så länge? Dom borde ju ha ganska lång hållbarhet?
Tack för svar :) Jag har gjort VUL och vi har lämnat blodprov. Sambon ska lämna spermaprov och jag ska äta promolut nor innan spolning. Hon förtydligade idag att remiss troligtvis kommer skickas direkt till ivf pga kötiden. Vi kan testa äggstimulerande tabletter medan vi står i kö till ivf.
Men vad tid allting tar jag har fått en preliminär tid för spolning om en månad. Glad att min pco upptäcktes så snabbt ändå har ju bara gått 7 månader sedan p-piller stopp.
Jag har inte riktigt samma läkemedel, jag ska ha bemfola, orgalutran och ovitrell. Men nej ingen sa något om det på kliniken, och apoteken nära mig hade systemkrasch idag så kunde inte hämta/få info idag tyvärr :)
Jag har inte riktigt samma läkemedel, jag ska ha bemfola, orgalutran och ovitrell. Men nej ingen sa något om det på kliniken, och apoteken nära mig hade systemkrasch idag så kunde inte hämta/få info idag tyvärr :)
Jaha, hade ingen aning om att man kunde göra det via hemsidan. Bör man tänka på något speciellt om man gör så? Har aldrig köpt mediciner på det sättet och funderar kring högkostnadsskyddet. Om jag beställer allt i en och samma beställning och betalar, går högkostnadsskyddet automatiskt igång efter 2250kr? Helt lost i detta känner jag haha
Jag beställde spruta nr för Gonal f genom nätet igår, levereras till det apoteket jag valde och kostade mig noll kr då jag nått 2250 kr för högkostnadsskyddet på uttaget innan. Nu är de bara vänta på sms när jag kan hämta den.
en smygande huvudvärk som kommer och går och lite små öm i "sprut området" men annars bra. Bävar lite inför i morgon och dag 5 med både gonal f och orgalutran sprutan. Måndag är det Ul och blodprov så får se hur det går i kroppen.
Själv då?
Just gjort båda sprutorna och nog kändes orgalutranen mer. Känner hur de svider under huden. Nåja med sikte på målet så är de bara bita ihop. Det är enormt skönt äntligen vara igång och I morgon får vi veta hur äggen ser ut via UL. Vet inte varför men känner ett total lugn för hela denna resa med ivf. Skulle vi lyckas kommer jag ändå inte hurra förrän vi är minst över vecka 9 då vi alltid fått missfall I vecka 6-7.
Håller tummarna för er! Vi har plussat flera gånger men alltid ett missfall som resultat så lär nog ta ett tag innan glädjen infinner sig om vi lyckas.
Känner lugnet och vill bara vara i andra änden av detta så jag vet vad resultatet är. Bebis eller misslyckade försök.
Första UL gjort. Hade en stor äggblåsa I ena äggstock en och sedan flera mindre i den andra. Nu är de bara se om de ringer eller inte.
Nästa UL på torsdag.