• My102

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-06-11 12:20:40 följande:

Hej!! när är din återföring?

Men hur kände du i magen och känner du nåt nu? Jag har ju känt av lutinus väldigt väl, öm, svullen och ont! Läkarn sa nu att jag hade lite vätska men inte alls mycket och det har ju blivit bättre. När dem höll på därnere så kände jag stick i magen, kände du av nåt? Å nu är det som mensvärk.. trots att jag inte har tagit lutinus nåt idag. Det kanske är väldigt vanligt att fortfarande vara öm men jag har inte hört att det kan va så :/
  • My102

Fick besked igår att vi fick fyra blastisar till frysen! Det gjorde att allt känns lite lättare om det skulle gå åt pipsvängen

• My102
    Inalina skrev 2018-06-14 08:59:22 följande:

Oj så bra!!! grattis vad härligt!!

har du några känningar nu på RD 3? jag känner ingenting alls... förutom progesteronet som gör att jag får väldigt ont i brösten!!

I måndags efter insättningen hade jag skit ont! Men sen dess har det blivit bättre varje dag, känns inte riktigt att jag har en tegelsten i livmodern längre, kanske en liten sten bara :P så jag kan tom springa :) men ömma bröst har jag än. Känns lite läskigt att magsymtomen nästan är borta :/ för fortfarande lite ont vid toa besök men annars känner jag mig princip normal. Denna väntan!! Pendlar mellan hopp och förtvivlan.
  • My102
    Inalina skrev 2018-06-15 10:16:30 följande:

Ja det är många tankar som snurrar när ett försök inte lyckas... jag var ganska hoppfull första IVFen men egentligen hade vi nog ganska små chanser att lyckas då eftersom embryot var långsamt i tillväxten. det förstår jag nu.

man blir ju lite av en expert efter att ha gått igenom en IVF och allt vad det innebär, och följt hundratals trådar är på FL, och man vill ju göra allt i sin makt för att det ska lyckas - trots att det faktiskt inte alls ligger i min makt. (märkligt hur man alltid ska ta ansvar för allt, men här är det ju kliniken/läkarnas ansvar inte vårt!)

TROTS att jag såg att de förde in katetern där den 'skulle vara' är jag nu väldigt osäker på om det är ngt embryo där inne för jag känner verkligen inte av någonting alls (RD 4) och förra gången hade jag ont i magen till och från och molvärk och visste liksom att det hände ngt därinne i alla fall. (trots misslyckat försök då)..

Njut av sommaren nu så är din kropp redo att köra igen i augusti! kram!

Samma här! Känner sen igår inte av någonting! Nästan så jag vill ha tillbaka smärtan så ja känner nåt i alla fall :/ . Trodde först det var lutinus som gjorde mig svullen och hade ont.. men det måste ha varit ingreppet och lite överstimulering eftersom jag fortfarande tar lutinus men allt annat är som bortblåst förutom lite onda bröst :/
  • My102
    Inalina skrev 2018-06-15 10:49:43 följande:

Ok skönt man inte är ensam =)  man är ju sällan det här på FL...!! fortfarande väldigt tidigt antar jag, vi får se hur det känns nästa vecka 

Hej, känns det nåt nytt för dig? :) ikväll har jag börjar få molvärk, tror det sket sig denna gång :/
  • My102
    Inalina skrev 2018-06-17 14:45:30 följande:

Hej! nope känner ingenting, är skittrött hela tiden men det är säkerligen pga progesteronet som jag tar rätt mkt av. Brösten är också sjukt ömma fortfarande, men inga nya känningar... jag skulle nog ta molvärk som något positivt :) ska testa på fredag då jag har BIM, när tänkte du testa?

Har lovat sambon att inte tjuvtesta nåt innan den 24 som är TD. Men jag ska nog försöka övertala honom att testa på fredag om inte mensen har kommit :) ska åka bort och det vore skönt att veta! Är det dock negativt så vet jag inte vad jag ska tro, pest eller kolera lixom :/
  • My102

Lutinus är aldrig trevligt men nu börjar jag bli riktigt less, är torr så det börjar göra ont och kännas obehagligt när den väl är inne.. :/

• My102
    frikenfröken skrev 2018-06-18 13:24:17 följande:

Hej! Vi verkar vara några som ruvar, jag är på RD 7 idag. Hur känner ni er? Kör ni med lutinus? Jag ruvar själv på en eskimå så jag kör ingen lutinus och känner ingenting alls. Detta är 3e ruvningen för mig och som tidigare gång med eskimå så är de dåligt med känningar alls. Jag har varken ont i bröst eller molvärk..

Har lite molvärk och känningar till och från, lite ömma bröst men det gav med sig ju mer ovitrellen gick ur kroppen. Kan va lutinus men jag tror det är mens känningar, brukar ha det strax efter ÄL till mens :/, känns precis som vanligt med andra ord. Är också på RD 7. Lutinusen är väldigt jobbig just nu! Får för mig att det inte är nåt kvarn livmodern så lutinus har förlorat sitt syfte och är därmed ännu jobbigare :P
  • My102
    lillatrollet85 skrev 2018-06-19 22:25:49 följande:

lutinus e hemsk... ligger å gråter av att de gör så ont i underlivet.. torr sprickor... å de som apotekaren rekommendera funkar sådär... sista dagen att ta dom imon... ska bli helt underbart skönt...

å sköterskans ord på kliniken "du kan behöva gå med trosskydd under tiden"...... öh.. nja.. binda snarare... har ju kladdat nåt enormt...

ett tips är att lufta så mycket som möjligt... sov naken... på en handduk så huden får en chans till återhämtning..

Tack för tipset! Varför har jag inte tänkt på det! Känns ändå på nått dumt sätt skönt att inte va ensam..när det sker förändringar så undrar man ju alltid va det kan bero på.. men då verkar det vanligt.
  • My102
    Inalina skrev 2018-06-20 09:38:17 följande:

hej där, hur känns det för dig nu? själv börjar jag nog mest bli orolig att mensen ska dyka upp som en ovälkommen gäst!  I magen känner jag ingenting alls faktiskt, och brösten är inte lika ömma längre och jag känner mig lite piggare igen. ditt embryo är garanterat kvar i livmodern fortfarande, det kan inte halka ut hur som helst 

Jag håller med! Lite panikartat varje gång jag går på toan. Jag har fortfarande lite molvärk ibland, men främst värk i benen(?) från idag.. jag brukar få värk vid mensvärk men nu är det lixom utan mensvärk också.. lite konstigt. Brösten är inte lika ömma här heller, brukar dock få det några dagar innan mens.

Jag har varit så negativ hela resan å sagt att det aldrig kommer att gå men samtidigt känns det nåt annorlunda men hur många ggr har jag inte känt så då :P jag kan verkligen inte lita på mig själv. Det som skiljer sig att jag går å kissar på nätterna eller väldigt tidigt, blir jag hungrig så är det på en gång jag måste ha mat, verkligen illamående hungrig. Jag drömmer massvis om mat! Men som sagt, skulle mensen dyka upp blir jag inte heller förvånad. Vi kör med lite checklistor, igår passade vi cykeldag 28, brukar få mens som tidigast då vid hormonbehandling, så nu är det check varje dag om mensen håller sig borta. Men har fått för mig att lutinus kan förhindra att mensen kommer?

Jag tror att inga känningar är det bästa! Mensvärk säger ju ändå ganska mycket :/
Svar på tråden IVF våren 2018