IVF våren 2018
Hej!! när är din återföring?
Hej!! när är din återföring?
Fick besked igår att vi fick fyra blastisar till frysen! Det gjorde att allt känns lite lättare om det skulle gå åt pipsvängen
Oj så bra!!! grattis vad härligt!!
har du några känningar nu på RD 3? jag känner ingenting alls... förutom progesteronet som gör att jag får väldigt ont i brösten!!
Ja det är många tankar som snurrar när ett försök inte lyckas... jag var ganska hoppfull första IVFen men egentligen hade vi nog ganska små chanser att lyckas då eftersom embryot var långsamt i tillväxten. det förstår jag nu.
man blir ju lite av en expert efter att ha gått igenom en IVF och allt vad det innebär, och följt hundratals trådar är på FL, och man vill ju göra allt i sin makt för att det ska lyckas - trots att det faktiskt inte alls ligger i min makt. (märkligt hur man alltid ska ta ansvar för allt, men här är det ju kliniken/läkarnas ansvar inte vårt!)
TROTS att jag såg att de förde in katetern där den 'skulle vara' är jag nu väldigt osäker på om det är ngt embryo där inne för jag känner verkligen inte av någonting alls (RD 4) och förra gången hade jag ont i magen till och från och molvärk och visste liksom att det hände ngt därinne i alla fall. (trots misslyckat försök då)..
Njut av sommaren nu så är din kropp redo att köra igen i augusti! kram!
Ok skönt man inte är ensam =) man är ju sällan det här på FL...!! fortfarande väldigt tidigt antar jag, vi får se hur det känns nästa vecka
Hej! nope känner ingenting, är skittrött hela tiden men det är säkerligen pga progesteronet som jag tar rätt mkt av. Brösten är också sjukt ömma fortfarande, men inga nya känningar... jag skulle nog ta molvärk som något positivt :) ska testa på fredag då jag har BIM, när tänkte du testa?
Lutinus är aldrig trevligt men nu börjar jag bli riktigt less, är torr så det börjar göra ont och kännas obehagligt när den väl är inne.. :/
Hej! Vi verkar vara några som ruvar, jag är på RD 7 idag. Hur känner ni er? Kör ni med lutinus? Jag ruvar själv på en eskimå så jag kör ingen lutinus och känner ingenting alls. Detta är 3e ruvningen för mig och som tidigare gång med eskimå så är de dåligt med känningar alls. Jag har varken ont i bröst eller molvärk..
lutinus e hemsk... ligger å gråter av att de gör så ont i underlivet.. torr sprickor... å de som apotekaren rekommendera funkar sådär... sista dagen att ta dom imon... ska bli helt underbart skönt...
å sköterskans ord på kliniken "du kan behöva gå med trosskydd under tiden"...... öh.. nja.. binda snarare... har ju kladdat nåt enormt...
ett tips är att lufta så mycket som möjligt... sov naken... på en handduk så huden får en chans till återhämtning..
hej där, hur känns det för dig nu? själv börjar jag nog mest bli orolig att mensen ska dyka upp som en ovälkommen gäst! I magen känner jag ingenting alls faktiskt, och brösten är inte lika ömma längre och jag känner mig lite piggare igen. ditt embryo är garanterat kvar i livmodern fortfarande, det kan inte halka ut hur som helst