Regnbågens färger skrev 2018-02-07 14:50:09 följande:
Hej o tack för svar:))
Hon hade 5 st ägg som börjar växa till sig bra, och några mindre ägg på den sidan som chokladcystan sitter. Läkaren sa att växer de äggblåsorna till sig kan de sticka igenom cystan .
Frun tar 250 enheter idag o ska höja till 375 , på fredag skall vi dit igen för nytt VUL.
Det blir långa o många resor, vi har 40 mil tur och retur varje gång.
Förhoppningen är att de växt till sig då annars nytt ultraljud på mån o sedan äggplock under nästa vecka. Vi blev båda positivt överraskade att det gått fort trots långt protokoll.
Det jobbigaste är att försöka förklara på jobbet. Folk som inte varit i denna situation kan enkelt säga.. ?men kan hon inte åka ner själv? ? jag vill kunna stötta min partner så mkt det bara går. Men jag får en liten klump i magen var gång man ska be om ledigt.. så är det bara!
Hur långt har ni kommit? :)
Oj vad långt att åka! Förstår att det är mekigt för er. Dock tycker jag att det är bra att du är med, speciellt eftersom ni har så långt att åka. Dessutom mår man inte direkt som vanligt med alla hormoner.. jag är jättetacksam som har en fantastisk gynekolog i min stad, så behöver bara åka långt vid äggplock och återföring :).
det låter som dina arbetskamrater inte riktigt förstår processen.. Har du en bra chef? Min sambo har liksom jag fantastisk arbetsgivare som förstår och låter oss vara lediga när det behövs. Tryck på att din fru inte kan eller får vara ensam i detta!
Skönt att det gått snabbt för er och spännande att det snart är äggplock :)
Vi var på första VUL i tisdags så ligger en dag "innan" er. Hade många ägg (30 små och 12 lite större) men inga var direkt stora. De ringde från kliniken idag och jag måste sänka dosen då det verkar som jag håller på att bli överstimulerad.. har redan en väldigt liten dos så blev lite besviken då jag gärna vill att mina ägg ska växa till sig men för många är ju heller ingen bra så.. ska nu ta 75 ie istället för 112,5 som innan. Och så nytt VUL och prov imorgon så får vi se sen om det ordnar upp sig..