Anonym (BaKu) skrev 2018-06-22 14:19:51 följande:
Haha! Ja man är ju sjukt nojig hela tiden. Är inte lättare när man är sånt kontrollfreak som behöver veta allt och som inte kan hålla sig lugn.
Mmm, Google är ju både en vän och fiende ibland. Men trevligt när man kan nyttja det till lite roligare sökningar.
Vi gjorde ju VUL vecka 8 och det var magiskt och kan ju säga att en del tårar föll. Vi har UL planerat på fredag. Får dock se om man kan lyckas få till något tidigare nu. Mest för att lugna nerverna lite.
Vi ska inte kolla upp kön. Vi vill gärna ha lite överraskning :) vi har berättat för närmsta familjen. De har ju vetat om behandlingen så de fick veta så snart pluset visat sig. Sen vet mina kollegor på min avdelning. De har ju också vetat om behandlingen så de är sjukt involverade och engagerade. De grät också när vi plussade... Däremot har vi inte gått ut officiellt ännu och vi har inte berättat för äldre generationen i familjen eftersom de hade oroat sig alldeles för mycket. Särskilt om något går snett. Planen är att berätta om allt ser bra ut efter ultraljudet...
Hur tänker ni göra med kön och att berätta?
Hej!! Vart i väg på en mini semester nu i helgen, så härligt när man kunde åka iväg med en positivt besked :) jag märker dock av liite bruna flytningar till o från (som då även tar med sig massa progesteronkladd..) undrar om detta är normalt??
Ja första VUL är liksom andra milstolpen efter pos grav test!! Hoppas jag kommer dit :)
Oj vilka härliga kollegor du verkar ha!! Fantastsikt!! Vet inte hur vi gör med kön, pratade lite lätt om det igår men inget bestämt (vi är nog båda i chocktillstånd fortfarande...) jag kommer nog få berätta för de närmaste i sommar när vi ska hem till Sverige o träffa familj o så, då har vi åtminstone vart på första VUL..
Berätta hur det blir med ditt första UL, kommer säkert gå finfint!!! Kram!!