• Inalina

IVF våren 2018

My102 skrev 2018-06-25 08:37:10 följande:
    Samma här, topp kvalite! Och de nedfrysta inte lika bra kvalite :/ det är svårt att se ljuset i tunneln nu. Hjälper inte så mycket nu men du vet att du kan bli gravid! För mig blev det ingenting, väldigt snopet och får mig att fundera på om det någonsin kommer att gå.. och varför det inte gick när alla förutsättningar fanns. Har läst att hormonbehandling kan göra livmodern till en ogynnsam plats och att endast 40 av 100 insättningar leder till graviditet efter hormonbehandling men att det är inte säkert vad som händer med dem andra 60 men att livmodern kan vara ?problemet?.

Jag hoppas fortfarande att det är en normal blödningen som du har fått och att graviditeten fortfarande finns kvar! Det kan va helt normalt att blöda lite har jag hört.
    ja jag har också hört att kroppen kanske tycker bättre om att bli gravid i ostimulerad cykel när allt är som det 'ska' där inne.. vi får helt enkelt hoppas att våra eskimåer är våra mirakelbebisar istället :) 

Fint att du fortsätter hoppas för mig, men själv tror jag tyvärr loppet är kört och börjar få mer o mer ont i magen nu. eftersom HCG hormonerna ska fördybblas varannan dag borde mitt test i morse blviit väligt starkt då det var klart o tydligt redan i fredags. hormonerna går inte upp och ned vid en graviditet utan spikrakt uppåt vad jag förstått. Vi får fortsätta stötta varann, känns ju såklart positivt att jag har 2 i frysen att försöka med också, måste bara åka till Prag o hämta dem...;)

hoppas din cykel kom in i det normala igen så du kan blicka framåt mot nästa försök. när skulle det bli tror du?
  • Inalina
    Asteria skrev 2018-06-22 14:38:40 följande:
    Grattis!!! Kände det på mig :D Så glad för din skull, vilken midsommar det blir nu. Kram
    Tack, nu blev det tyvärr dåliga besked här för mig direkt då jag har rejält ont i magen nu och blöder en del. får försöka med mina frysta embryon sen när jag återhämtat mig.

Men hur går det för dig? vet att du var lite orolig först men att det vände =) vilken vecka är du i nu?
  • Inalina
    My102 skrev 2018-06-25 09:21:45 följande:
    Jag hoppas mensen kommer igång idag, använde ljutinus igår också men börjar känna av mensvärk, så kan sambon också förstå att det är kört.. han håller hoppet uppe än.

Kliniken öppnar igen 30 juli och min hemortsläkare är borta tom 14 augusti men kollar Mailen under semestern så har jag tur kan vi boka in återförande i augusti. Jag har svårt att hitta min egen ägglossning och kommer nog behöva hjälp å se när jag kan åka till kliniken. Mina ägglossningstest visar direkt när det är ÄL. Jag får ingen förvarning och jag har 30 mil till kliniken :P det kan bli lite knivigt så jag hoppas jag får gå på VUL innan.

När blir det för din del tror du om det blir aktuellt?
    min blödning kom definitivt igång idag, nu har jag sjukt ont i magen och blöder en hel del. håller på att värma en vetekudde nu och se om det hjälper...(jobbar hemifrån idag).

knepigt med din ägglossning, men visst kunde du få hjälp med ex letrozol för det så du kan förbereda dig lite innan den kommer..? oj 30 mil är ju rätt långt, måste kolla hur min klinik tänker då jag måste flyga 2 timmar för att pricka in rätt dag.. men eftersom det är blastocyster så antar jag att man sätter tillbaka på dag 5 efter ÄL? så inte lika brådis...

förra gången i feb när vi körde IVF blev min cykel ganska rubbad så får se när den blir normal igen, förmodligen blir det i sep för oss. 
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-25 09:53:25 följande:
    Så tråkigt, men hoppas det går bra med dina eskimåer! Även om det är tungt är det ju på ett sätt skönt att veta att det faktiskt går att bli gravid!

Har varit i kontakt med dig MVC nu. De trodde inte blödningarna var något farligt,men de hade inga läkartider. Fick rådet att vila. Hon sa även att jag skulle kolla om vi kunde få komma tidigare på vårt planerade UL. Men mottagningen har inte telefontid nu så får försöka ringa dit senare. Väntar också på att två privata kliniker ska ringa upp för att se om de har någon tid, men det tvivlar jag på såhär på sommaren...
    ja precis, men man undrar ju vad som hände när man bara fick vara 'gravid' i ett par dagar..:/ ja får hoppas på våra frysta små älsklingar...kanske kan sätta tillbaka båda 2 så det är större chans.. vem vet..

hoppas du får tag i din mottagning, alltid jobbigast att vänta sådär, men blödningar verkar som sagt kunna uppstå då man har känsliga slemhinnor etc när man hunnit en bit in i graviditeten. eftersom ni fick se ett tickande hjärta är det nog ganska liten risk att något gått galet vad jag förstår :) 

känns lite ledsamt här nu men får fokusera framåt och planera för frysåterföring i höst!
  • Inalina
    Marcellan skrev 2018-06-25 10:20:56 följande:
    Ser samma mönster här. Känningarna avtar, de var fruktansvärt kraftiga hela första veckan (nu på ruvardag 10) och tyvärr har jag liten blödning som jag är rädd ska visa sig vara mens.
    jag har hört att det är Ovitrellesprutan som orsakar de värsta känningarna, så när den går ur kroppen blir det lite enklare att hantera olika symptom :) Hoppas din blödning inte betyder något och att du får ett fint plus istället =)!!!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-25 14:05:44 följande:

Har pratat med alla privata gynmottagningar i stan förutom en som jag inte kom fram till. Ingen hade dessvärre några tider så jag får snällt vänta till fredag. Hade hoppats på att slippa den jobbiga väntan efter att äntligen fått plus. Än så länge har blödningen i alla fall inte blivit värre och ännu bara brunt blod/bruna flytningar så får verkligen hoppas att allt är okej...

Det går nog fint på fredag :) märkligt att ingen kan avvara 10 min för ett ultraljud..eller är det nu ni ska göra KUB och allt sånt där också? så det är en längre tid du behöver boka?
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-25 18:23:51 följande:
    Ja, man hade ju hoppats på det. Men det är nog tufft nu på somrarna. Sen bor vi i en ganska liten stad så att det ens finns privata gynekologer känns inte självklart. Men ja, det är KUB så just det tar väl kanske lite tid. Men däremot så hade vi ju gärna kommit in på ett extra ultraljud bara för att lugna nerverna.

Hur mår du idag?
    ok jag förstår, man vill kanske inte sätta sig och åka flera timmar heller, och kanske skönt om du kan gå till barnmorskan/gyn som du nu lärt känna misstänker jag..?

det är lite upp och ner här, försökte ta en löprunda för en stund sen men är väldigt trött och orkeslös så det gick inge vidare. Är själv hemma så ska väl kolla på nåt romantiskt drama ikväll som mannen ändå hade vägrat se ;) jag kan ju inte sitta och tänka på missfallet hela tiden, har inte särskilt ont i magen, bara i morse. Har ju kommit som en normal mens idag så kanske blir det inte värre än så. 

Kommer ju ta ett grav test i morgon bitti också för att mer konstatera att det blir svagare o svagare, kanske blir verkligare då, vem vet. men måste ju blicka framåt nu och hoppas inte det blir värre än så här. Tack för omtanken :)
  • Inalina

Idag känns det kämpigt... Vägen som redan känts så otroligt lång och svår med över 3 års aktiva försök där alla vännerna har hunnit få både första och andra barnet.. Vi har lite avvaktande sagt att vi inte har någon brådska och det är klart att vi vill ha barn någon dag.

Ingen har vetat om tårarna som kommit varje månad då mensen visat sig, och ingen förstår vår längtan efter ett plus som verkat vara helt omöjligt för oss att få.

Nu i fredags fick vi äntligen ett plus för första gången i vårt liv. Så glada och chockade och försiktigt förväntansfulla. Det höll bara i 2 dagar innan blödningen kom Gråter 

Känner mig så rädd att det inte kommer gå hela vägen någon gång, eller att jag helt enkelt inte kommer orka gå igenom fler IVFer. Har två blastocyster i frysen men det finns ju inga garantier överhuvudtaget. Ledsen för deprimerat inlägg, tror det är först nu jag känner att jag kan sörja ordentligt. kram på er allaHjärta

• Inalina
    My102 skrev 2018-06-26 09:39:09 följande:
    Jag förstår precis vad du menar. Jag bröt ihop igår och arbetade hemifrån. Idag känns det bättre.. det finns inte några garantier men jag vägrar ge upp. Jag blir lite arg när jag tänker att vi inte fick nåt kompletterade hjälpmedel som tex blodförtunnande då vi är oförklarligt barnlös. Vi kan mycket möjligt själv ha skapat blastisar men att det inte fäster.. som nu när vi fick insatt. Ska begära att få mer hjälpmedel med frysåterföringen. Blir lite arg också att kliniken från och med igår är på semester tom 30 juli. Ingen att prata eller bolla tankar med.

Kan verkligen rekommendera ruvarpodden!
    jag fick 'jobba hemma' idag igen, trodde inte jag skulle bryta ihop men idag är det ett faktum.

jag förstår att du blir irriterad på att man inte försöker med allt möjligt som skulle kunna hjälpa. kanske hjälpte det oss att det fäste pga av sprutorna, men varför fick jag då MF direkt? jag har fått tips om att även försöka få tabletter som heter prednisolon som funkar genom att sänka immunförsvaret litegrann, tror ju själv att detta är mitt problem och att kroppen stöter bort både mannens spermier och ett eventuellt befruktat embryo. Så nästa gång får jag väl köra tunga artilleriet och hoppas att min klinik kan tänka sig att skriva ut dessa läkemedel...NÅGON i Sverige/Schweiz/Tjeckien borde ju kunna göra detta tänker jag. jag tänkte maila min gyn här nu och se vad de säger, hoppas ju att kroppen sköter detta själv så jag kan blicka framåt. Hade fortfarande ganska starkt plus på stickan i morse (samtidigt som jag blöder som en vanlig mens) och det känns också som ett hån idag tyvärr när jag inte verkar kunna hålla min vanliga positiva attityd :( kram
  • Inalina
    Anonym (Floppy) skrev 2018-06-26 12:20:56 följande:
    Beklagar verkligen :(
    Tack :)

grattis till ruvning, spännande!! vet du hur det blev med resterande blastisar?
Svar på tråden IVF våren 2018