• Inalina

IVF våren 2018

Marcellan skrev 2018-06-26 14:49:04 följande:
    Men om pluset håller i sig och INTE minskar är det väl inte missfall? Eller är det bara jag som är naiv och hoppfull? Har ju precis själv fått en mensblödning redan innan jag hunnit testa och har aldrig ruvat förr. Nu är jag väl rätt säker på att det blir negativt imorgon, men man har ju googlat ihjäl sig senaste månaderna och en del får ju som en mens fast de är gravida. Hoppet som sagt....Det sista som överger en.
    Testet är lite svagare och absolut inte starkare än i fredags (vilket det definitivt borde vara). Jag har dessutom ont i magen och blöder ganska mkt.

Jag har också googlat ihjäl mig och det finns alltid undantag där folk blöder etc och det inte är missfall, men då har de oftast kanske kommit blod endast 1 dag eller små spottings som sedan avtagit. Detta är istället en rejäl blödning tyvärr :(
  • Inalina
    Anonym (Floppy) skrev 2018-06-26 19:08:05 följande:
    Nej, vi får brev hem om någon klarade sig. Jobbigt med ovisshet.

Allmän fråga. Upplever mig ha svårt tömma blåsan helt efter äggplock, är fortsatt lite kissnödig när jag kissat och kissar några fler gånger per dag. Varken svider eller gör ont. Låter det bekant för någon?
    Ok. hoppas du får ett trevligt brev!

jag kände mig kissnödig väldigt fort och hade ganska ont i magen vilket lättade lite när jag tömde blåsan. det varade i flera dagar efter äggplock. Det ska vara normalt då dina äggstockar är svullna och trycker på andra organ i kroppen.
  • Inalina
    anina skrev 2018-06-27 13:45:36 följande:
    Beklagar. Vet hur det känns. Hjärta Det lilla positiva för oss är att nu vet vi att det kan fästa. Kram
    Tack, ja man är ju aldrig ensam i det här. Hjärta

hoppas det är ok att jag frågar, men tog du några gravtester efter din blödning? mina visar fortfarande rätt starkt positivt, var och tog blodprov idag också, får resultat på fredag. (kliniken typ kräver detta..) När hade du blankt test igen? 
  • Inalina
    Marcellan skrev 2018-06-27 18:57:15 följande:
    Jag hoppas att det kanske är falskt alarm för dig & att plusset stannar <3

Själv har jag haft kraftiga blödningar i natt men kliniken kräver att jag fortsätter ta Lutinus och testar mig. De har haft några som klarat rejäla blödningar även om oddsen är låga. Jag klarade inte att testa i morse men ska göra det imorgon...
    Ja det hade vart skönt om man fortfarande kunde hoppas men nu ställer jag in mig på att det är helt kört (inget kan ha överlevt de störtfloder jag haft några dagar nu...) Väntar på att få det bekräftat på tisdag hos gyn så får jag kontakta min klinik för next steps efter det.

Har du testat idag?
  • Inalina
    My102 skrev 2018-06-28 08:55:50 följande:

Mensen kom igång igår, då kom den riktiga smällen när det verkligen var kört! Har grymt ont i ländryggen, främst höger sida och höger mage samt ben. Ingen rolig mens det här.

Tror jag blev smått deprimerad efter det här misslyckandet. Hur tar man sig upp igen?

=( så ledsen för din skull, som någon annan skrev, tillåt dig/er att sörja. Ni är verkligen inte ensamma men till slut så får ju folk barn på ett eller annat sätt. det är vår tur nästa gång, vi får ju i alla fall försöka med våra eskimåer först, utan att behöva gå igenom precis hela processen igen. Låter bra att du går i Falun, tror de brukar skriva ut Trombyl till sina patienter i alla fall som en hjälp på vägen...?Stor kramHjärta
  • Inalina
    Marcellan skrev 2018-06-28 21:26:08 följande:
    Oj. Man kanske borde fortsätta med Lutinus ändå, men det känns tröstlöst att göra det vid så kraftig blödning. Orkade inte ringa kliniken idag för att höra deras synpunkter...känns som att man har fullt upp att acceptera att det inte gick och hantera sina känslor kring det.
    jag håller med dig, tycker också det känns hopplöst att fortsätta med progesteronet, har tagit det ändå men är rätt säker på att min blödning är färdig nu (lite kraftigare än vanlig mens).

gjorde ett blodprov i onsdags som jag får svar på idag som jag vet kommer vara positivt (eftersom jag fick plus på stickan innan blödningen), men det är ju för att HCG ligger kvar i kroppen en tid, orkar inte gå o ta blodprov igen bara för att få svart på vitt att det gått ner och försvunnit :/ får köpa ett till gravtest och konstatera så istället. jag håller med om att det är lite jobbigt att ringa kliniken...
  • Inalina
    Marcellan skrev 2018-06-29 09:19:16 följande:
    Ja men hoppas du kan känna att det finns nåt positivt att ha haft ett plus i alla fall. Fast det kanske bara känns svårare då, vad vet jag... Jag tog inte Lutinus igår, inbillar mig att det förlänger blödningen och man vill ju bara att det ska vara över. Kanske borde ha bitit ihop och fortsätt. Men du har ju större möjligheter som sett ett plus. Jag hade ju velat veta att jag kan bli gravid men den enda som vi vet efter detta halvår är att det inte är problem med själva befruktningen.
    Ja det gör jag absolut. tidigare har jag nästan varit lite 'avundsjuk' (låter helt sjukt) på dem som fått missfall eftersom man då åtminstone vet att man kan bli gravid. Jag är glad att jag för första gången fick se ett plus, men känner också att alla extra 'mediciner' jag tar ex inte hjälper för att fullfölja en graviditet ändå och då känns det hopplöst igen.

Jag tog ju sprutor nu som är blodförtunnande varje kväll och ska göra att ägget ev fäster lättare för att livmodern inte bildar blodproppar. det är en sorg i sig att behöva sticka sig själv i magen (med många stora blåmärken som följd och mkt svidningar) men jag hade ju givetvis fortsatt med detta om mitt plus hade stannat.

Nu till nästa omgång kommer jag ju behöva köra med sprutor OCH andra saker för att se om det experimentet hjälper istället. tror det är det jag är lite ledsen över, att även om jag kan få ett plus kommer jag behöva göra så otroligt mkt mer än de flesta andra för att det inte ska bli mf igen. och inget av detta är jag heller 100% säker på, men med tanke på resultatet vill jag ju inte gå tillbaka till att inte försöka med allt som går. (ursäkta långt o konstigt inlägg, känner mig mest förvirrad just nu och less på att en/två IVF uppenbarligen inte räcker utan min kropp motarbetar mig även när jag väl blivit gravid). kram och hoppas du får se ett plus nästa gång Hjärta
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-30 09:47:40 följande:

Hej!

Hur har det gått för dig? Tänkt massor på dig och tycker det är så himla orättvist att vissa måste kämpa och gå igenom så otroligt mycket för att kunna få ett barn. Hur mår du?

Vi var på ultraljud igår och allt såg perfekt ut. Blödningen slutade lägligt nog samma dag. Bebisen låg snällt stilla så alla mått kunde tas. Den var precis rätt storlek med hänsyn till äggplock/insättning. När allt var klart fick vi också en uppvisning i att den visst kunde röra sig. Känns så sjukt att man redan nu kan urskilja såna detaljer. KUB - testet gav tack och lov väldigt låg risk. Mannen var glad att till och med han kunde se vad som var vad på skärmen :p

Hoppas verkligen att ni andra snart också får uppleva detta...

Hej! Va gulligt att du tänker på mig :)

Gjorde ett blodprov i onsdags som endast visade på HCG 33 och jag blöder fortfarande så käkar lite järntabletter också för blödning efter ivf blir alltid så himla långvarig :(

Såå skönt att din blödning slutade direkt!! Och ännu bättre att du nått en jättestor milstolpe med både UL och kub- underbart att höra!:) syns det på dig med graviditeten och magen ännu? Längtar tills man själv kommer dit en dag!!

Jag mår helt ok, lever som vanligt och ska till gyn på tisdag där hon får konstatera att allt är borta och förhoppningsvis får jag ta nya tag i typ Sep :)

Vi ska ha en liten bebis här på besök i helgen, får se om jag blir mer eller mindre sugen ;) får nya grav besked hela tiden till höger o vänster där folk vart ihop typ 3 mån, det blir så uppenbart att det är något som inte stämmer med mig/oss.. men en dag kommer jag också få en liten groda som så småningom blir en bebis, kommer inte ge upp i första taget :) kram till dig!!
  • Inalina
    Marcellan skrev 2018-07-02 00:18:39 följande:
    Jag tror att den framför allt är embyots kvalitet som påverkar om det stannar kvar men det finns säkert en rad andra faktorer som påverkar också. Som jag förstått det kan man bara se ytligt sett att det är ett bra ägg/embryo men fortsätter inte utvecklingen som det ska stöts det ut ur kroppen. Men vad vet jag, även om jag googlat hur mycket som helst. Hoppas ni får mer specificerad ivf i Tjeckien.

Jag känner också att tankarna rusar åt olika håll. I mitt fall är både ålder och begränsad äggreserv hinder som gör att jag önskar att vi hade valt en klinik som gör extra allt. Och som har bästa resultaten precis som min gynekolog rekommenderade mig. Inte bara kör ett vanligt protokoll eftersom det funkar "För de flesta". Visst, jag hade högre doser osv men hade velat ha högre grad av undersökningar och ändringar när både första och andra försöket var fruktlöst. Snart är landstingsförsöken slut och vi vet knappt något mer och jag har fått ruva en enda gång. Men jag är mer beslutsam nu än nånsin. Kommer fortsätta försöka.
    jo det ska ju vara kvaliteten på embryot som är det viktiga, absolut. eftersom vi ändå fick ganska många befruktade den här gången verkar det dock kunna vara något annat i min kropp som är problemet, men det är så frustrerande att man bara inte kan få veta snabbt vad problemet är och börja behandla för det... 

har du provat både långa och korta protokollet och både menopur och gonal f? jag antar att inför det 3 försöket kan du ju säga vad du skulle vilja göra annorlunda så får du se vad kliniken svarar? bra att du är beslutsam, då är det lättare i alla fall att gå vidare och köra på med er plan, det jobbiga är ju mellanzonen där man inte riktigt vet hur man ska göra samt när man ska göra det. nu får du ladda batterierna och kroppen i sommar och komma tillbaka stark och målmedveten i höst. kram till dig jag hoppas verkligen ni lyckas nästa gång och att ni kan få några till frysen så stressen blir mindre!!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-03 15:58:23 följande:
    Anonym (Floppy) skrev 2018-07-03 12:22:34 följande:

Sist tog jag bara ett par dagar bara innan det blev klart att vi inte fick insättning. Då rann det massor, hade binda.

Nu kör jag utan. Börjar rinna ett par timmar efter jag fler in det men tycker ändå det kladdar mindre. Har funkat bra även om leggings/strumpbyxor får tvättas dagligen.

Tack för svar, då är jag lire lugnare man kan ju alltid ringa mottagningen, men när man innerst inne vet att det är lugnt, bara vill höra någon säga det, känns det så dumt att slösa deras tid...

Imorgon har vi insättning, och när vi går hem stänger kliniken för sommaren. Snacka om sista chansen

Håll tummarna nu!!!! Snart ett och ett halvt år sedan jag började med Letrozol, fick aldrig äl på det och ivf har bara gått med motgångar med överstimulering och avsaknad av menscykeln.. nu är det första gången som vi faktiskt är nära ett resultat, första gången vi faktiskt har chansen att bli gravida. Om Sverige vinner kanske det går vägen, då får vi lilla Frysta Frasse insatt på independence day... haha, nej jag har inte alls gått bananas, jag är lugn som en filbunke (sväljer en näve smågodis till utan att tugga) .

Hur går det för er? Har håller mig från tråden ett tag, det blev för tungt möt överstimuleringen förstörde två möjliga insättningar i rad... nu är jag med igen, och vill höra hur ni andra mår
    Men heeej så kul att se dig här igen!!!Skrattande och vad härligt att du nu ruvar!!! wihoo!!

är det en blastocyst du fick tillbaka? du får namnge lilla embryot efter Forsberg eller Grankvist haha!

jag fick faktiskt mitt första plus någonsin på midsommarafton efter senaste behandlingen, slutade i tidigt MF dock efter 2 dagar men overkligt ändå att få se sina första positiva gravtester! Vi har två blastisar i frysen, blir förmodligen insättningen i aug/sep! Hoppas det går vägen för dig, du har ju gått igenom så otroligt mkt!!! Stor kramHjärta
Svar på tråden IVF våren 2018