Anonym (BaKu) skrev 2018-07-11 17:41:24 följande:
Lite långsamt svar här visst.
Blödningen har dessvärre kommit tillbak. Har haft bruna blödningar /flytningar i tre veckor med uppehåll nån dag då och då. Idag var vi på MVC och de tror ju inte det är något allvarligt, men imorgon ska jag lämna urinprov för att kolla om jag kanske har urinvägsinfektion. Om blödningen inte försvinner på en vecka ska jag få träffa läkare. Så det är ju i vanlig ordning bara att vänta.
Mår lite bättre nu. Illamåendet är inte konstant och den värsta tröttheten är borta. Men brösten är stora och det spänner i magen. Värst just nu är att jag knappt kan stå utan att få ont i ryggen. Klarar gå ett par hundra meter och sen är det plågsamt. Barnmorskan sa att är ovanligt med foglossning så här tidigt, men att det inte är omöjligt. Men också att det ofta kommer nerver i kläm i och med att så mycket börjar växa.
Har fått lite mage. Kommer inte i byxorna, men ser mer tjock än gravid ut. Längtar tills det är mer riktig gravidmage.
Hur mår du? Har kroppen börjat återhämta sig?
Hej! fick du svar på ditt urinprov? förstår att det är jobbigt med flytningar/blödningar, klart man blir orolig trots att du kommit förbi KUB och UL, men man läser ju (som du vet) om väldigt många som blöder hela graviditeter och det är inga konstigtheter, bara sköra slemhinnor etc!!
skönt om du mår lite bättre med illamående etc, men fy för ryggont! vet folk som gått till fysioterapeut under graviditeten pga ryggont, kanske kan vara nåt att prova..? har hört om den där 'plufs-perioden' innan det börjar synas på riktigt att man är gravid;) förstår att det känns roligare när det blir tydligare
jag känner mig bra i kroppen men har ingen aning med ägglossning etc just nu, har inte orkat ge mig in i ÄLtester etc just nu utan tänkte slappna av en månad innan vi bokar tid för frysåterföringen. jag är rätt säker på att jag har ett immunproblem så mitt mål just nu är att övertyga min tjeckiske läkare att skriva ut en typ av kortisontabletter som sänker mitt immunförsvar litegrann, så jag kan hämta ut medicinen när jag är i sverige nu i sommar.
Hoppas du får en härlig sommar med en riktig gravidmage och att du fick bra resultat på urinprovet! Varma kramar!