• Inalina

IVF våren 2018

Hormonkarusellen skrev 2018-07-05 11:56:03 följande:
    Vad trist att du är kvar men kul att höra från dig! Så tråkigt med missfallet, men jag antar att man får vara beredd på det också. Så svårt att veta vad man ska göra om dagarna bara. Jobbet är ändå okej, men mellan 19-23 går jag under hemma! Vet inte vad jag ska sysselsätta mig med riktigt...

Nu håller jag alla tummar för den här lilla Frys-Frasse - den kanske får namn efter en spelare eller amerikansk president också, haha!

Vad har ni för planer i sommar?
    ja jag håller med Flört hade hoppats få byta till någon härlig 'gravid 2018-tråd' där man kunnat jämföra olika biverkningar o annat kul, men icke...

du kan ju alltid låtsas som att du inte alls går o ruvar och inte alls har någon anledning att leta gravtecken varannan minut ;) 
    (jag kände faktiskt inget alls innan jag plussade, mina symptom var förmodligen bara från progesteronet och det vande sig kroppen vid efter någon vecka så när plusset kom var allt helt lugnt...)

vi ska åka till sverige och hälsa på alla kompisars nya bebisar (åh så roligt...)  kan åtmistone njuta av lite gott vin och så i alla fall (har sagt detta varje sommar senaste 3 åren - jag SKITER i gott vin egentligen såklartSkrikandes)

Hoppas du får ruva hela sommaren Solig och att Sverige vinner fotbollsVMSolig! Kram!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-05 22:00:24 följande:
    Ja det var en smart idé idag fick sambon ta kort när jag tog ett bad, med kläder på och vatten i vinglas.... aldrig varit mer sugen på ett bad med tända ljus och kallt vitt vin... för jag kunde inte tagit det i förrgår? XD

Har tänkt som du med vin annars, jag VILL ju inte få dricka det, sådet smakar inte speciellt bra... antagligen därför jag blev sugen nu när jag (äntligen!!!) inte får

Hoppas sommaren blir lång och alkoholfri för mig, och varm och härlig för dig! I augusti drar ni väl igång igen? Det är skit att man ska vänta men tänk så utvilad din kropp kommer vara nästa försök <3
    haha! jag brukar inte bada så mkt i badkar (speciellt inte på sommaren) men under ruvningen var jag givetvis medbjuden på flera olika spa-grejer och liknande med vänner ;) tufft liv..fick skylla på mensen;)

haha ja jag hoppas du får en härlig alkoholfri sommar!!! det förtjänar du Hjärta tänkte ju givetvis 'försöka' vidare  själva nu i sommar och hoppas på mirakel här Flört
  • Inalina
    anina skrev 2018-07-06 10:24:02 följande:
    Haha du skrev det klockrent. Jag har också kört samma i 3 år nu. Nu kan jag iaf njuta av goda öl i sommar. Som du säger, jag skiter i de där goda ölen.
    Vi tar nya tag i höst, då är det vår tur (det är nu 4:e sommaren jag säger det). Hjärta
    Ja vår tur kommer ju, synd det inte är nummerlapps-system på graviditeter bara Tungan ute 

Ja då har man nåt att 'längta till' i höst också antar jag, vi ska i väg på ett bröllop nu i helgen och nu KOMMER jag faktiskt njuta lite extra av champagnen, för i höst o vår blir ju det svårt då Flört!!!
  • Inalina
    Anonym (Floppy) skrev 2018-07-09 12:28:04 följande:

Gravid 4+5 idag. Både vår lokala fert och den vi gjorde ivf på har sommarstängt nu. Jag har två tidiga mf och har läst att progesterontabletter i amerikanska studier minskat risken för mf. Jag ska egentligen bara ta Lutinus ett par dagar till men kommer 2 två om dagen till kliniken öppnar igen. Någon mer?

Men oj Grattis!!! Vad härligt med positivt test!!!!! Solig

Min klinik ville jag skulle ta progesterontabletter t.o.m v 12 så det är inte farligt att fortsätta ta dem. men vet att svenska kliniker säger att kroppen ska ta hand om om progesterontillverkningen själv när embryot väl har fäst vilket det uppenbarligen har vid ett + !!! Kram!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-10 08:52:19 följande:
    Jag ska också fortsätta med lutinus om jag får pluss. Tjuvtestade idag och för första gången i mitt liv är det inte en helt blank sticka. Både äl och grav har ju visat bara kontrollstreck i alla år... nu kunde jag ana en skugga. Verkligen ana, men det var inte som det brukar. Vet inte om jag ska tjuva igen, eller vänta till måndag då jag lovat sambon att vi ska testa. HUR ska jag kunna vänta så länge
    Men åh så spännande!!!! låt mig veta hur det går med alla dina tester Glad!!! är man gravid vill man ju gärna veta så fort som möjligt, jag vet inte hur jag lyckades vänta till RD 12 och då hade jag ett väldigt tydligt plus så RD 8-9 kan du säkert se nåt mer än en skugga :) stort lycka till jag hoppas det går vägen!
  • Inalina
    Marcellan skrev 2018-07-10 19:40:32 följande:
    Tack! Ursäkta sent svar, det blir lite paus härifrån eftersom jag behöver koppla bort ivf litegrann. Satsar för tillfället på att det kanske dimper ner ett guldägg på naturlig väg fram till nästa försök i höst, vem vet egentligen... Men inga ägglossningstest eller annat. Känns som att allt testande hit och dit nästan blir hämmande för ett normalt sexliv + att jag känt mig otymplig i kroppen och torr i slemhinnorna av nässprayen. Skönt att bara vara sig själv en stund faktiskt och njuta av sommaren. 3 behandlingar efter varann för att få ut ägg har varit påfrestande.

Japp kört både kort och långt protokoll och båda medicinerna du nämner. Jo jag kan framföra mina synpunkter till kliniken men jag vill ju att de ska veta exakt vad det är som behövs i mitt fall...

När ska ni köra nästa försök? Jg håller verkligen tummarna för er!!

I vårt fall hör läkaren av sig i mitten av augusti så får vi se. Jag tycker inte denna mellanperiod känns svår utan tvärtom välbehövlig.

En annan fråga: Nu efter blödningen som följde på ruvningen, ska nästa mens komma ca ja så många dagar som ens menscykel nu är? Jag menar kommer man direkt in i sin vanliga cykel eller kan det vara lite olika?
    haha inga ursäkter behövs, kan vara bra med en paus från FL ibland :) jag blir ändå ganska glad och positiv när jag går in o läser här då man känner att det går framåt för folk och många ändå får positva resultat :) men jag kopplar också bort litegrann då jag är ändå är mellan behandlingar just nu :)

jag gör precis som du, skippar ÄL testerna och försöker köra på varannan dag istället. förväntar mig inte att ngt ska hända men man kan äntligen ha lite normalt samliv utan en massa press o stress..

får se om jag får igång en normal cykel nästa gång, har nästan precis slutat blöda efter MF (höll på i 12 dagar typ) vissa får en normal cykel direkt och vissa hoppar över ngn mens eller den blir försenad etc. alla funkar vi olika så inga svar är rätt eller fel här...

jag kommer förmodligen göra FET i aug/sep, men vill först försäkra mig om att min klink skriver ut den medicinen jag vill ha (kortisontabelteter för att sänka immunförsvaret som jag tror attackerar mannens simmare och ett ev embryo) så jag känner att det finns stora chanser att lyckas. ska ha ett samtal med dem nästa v och hoppas ha en plan efter det :) kram jag hoppas det går vägen för oss båda i höst!!!!Hjärta 
  • Inalina
    Asteria skrev 2018-07-13 12:01:27 följande:

Hej alla kämpar!

Tiden går så snabbt och vi har kommit till v. 13 nu. KUB gick jättebra och det känns som att man kan släppa den värsta oron. Jag ska äntligen våga se fram emot en liten bebis i januari, och sluta lägga till ett "men" varje gång jag pratar om graviditeten. Fostret sparkade och gjorde en liten volt på UL och det kändes helt fantastiskt att se!

För att verkligen vara i graviditeten tänkte jag ta en paus från allt som har med IVF att göra. Det är först nu när jag börjar slappna av som jag inser hur slitsam processen varit för mig. Jag lämnar därför tråden, men tittar nog in och läser då och då för att se hur det går för er. Jag hejar på er alla!

Skickar en extra hälsning till er Inalina och anina - jag hoppas av hela mitt hjärta att era pyren stannar kvar nästa gång. Det är er tur nu!

Kram alla

Vad härligt att höra, njut nu av graviditeten! tack snälla för att du tänker på oss!!Hjärta
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-14 21:28:27 följande:

Efter massor gråt över rosa flytningar åkte vi och köpte test... det är någon där <3 håll nu alla tummar att flytningarna inte blir mer rosa, utan att den får stanna!

Fler som fått rosa flytningar? Äter progynon och tar lutinus, så tänker att det kan påverka? Hoppas nu detta går vägen!!!<3

Men ååååh vad underbart jag hoppas verkligen det går vägen för dig!!!! håller alla tummar jag har och några till!!! stor kram!!Hjärta
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-07-11 17:41:24 följande:
    Lite långsamt svar här visst.

Blödningen har dessvärre kommit tillbak. Har haft bruna blödningar /flytningar i tre veckor med uppehåll nån dag då och då. Idag var vi på MVC och de tror ju inte det är något allvarligt, men imorgon ska jag lämna urinprov för att kolla om jag kanske har urinvägsinfektion. Om blödningen inte försvinner på en vecka ska jag få träffa läkare. Så det är ju i vanlig ordning bara att vänta.

Mår lite bättre nu. Illamåendet är inte konstant och den värsta tröttheten är borta. Men brösten är stora och det spänner i magen. Värst just nu är att jag knappt kan stå utan att få ont i ryggen. Klarar gå ett par hundra meter och sen är det plågsamt. Barnmorskan sa att är ovanligt med foglossning så här tidigt, men att det inte är omöjligt. Men också att det ofta kommer nerver i kläm i och med att så mycket börjar växa.

Har fått lite mage. Kommer inte i byxorna, men ser mer tjock än gravid ut. Längtar tills det är mer riktig gravidmage.

Hur mår du? Har kroppen börjat återhämta sig?
    Hej! fick du svar på ditt urinprov? förstår att det är jobbigt med flytningar/blödningar, klart man blir orolig trots att du kommit förbi KUB och UL, men man läser ju (som du vet) om väldigt många som blöder hela graviditeter och det är inga konstigtheter, bara sköra slemhinnor etc!!Hjärta

skönt om du mår lite bättre med illamående etc, men fy för ryggont! vet folk som gått till fysioterapeut under graviditeten pga ryggont, kanske kan vara nåt att prova..? har hört om den där 'plufs-perioden' innan det börjar synas på riktigt att man är gravid;) förstår att det känns roligare när det blir tydligareFlört
    jag känner mig bra i kroppen men har ingen aning med ägglossning etc just nu, har inte orkat ge mig in i ÄLtester etc just nu utan tänkte slappna av en månad innan vi bokar tid för frysåterföringen. jag är rätt säker på att jag har ett immunproblem så mitt mål just nu är att övertyga min tjeckiske läkare att skriva ut en typ av kortisontabletter som sänker mitt immunförsvar litegrann, så jag kan hämta ut medicinen när jag är i sverige nu i sommar. 

Hoppas du får en härlig sommar med en riktig gravidmage och att du fick bra resultat på urinprovet! Varma kramar!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-17 12:35:21 följande:

Tyvärr gick det inte vägen. De rosa föytningarna blev blod och slem och allt äcklig man inte vill vara med om. Blandat med lutinus.

Har försökt få svar från gyn på den klinik jag hänvisas till medan min egen är stängd, men de kan inte svara på hur jag ska göra med medicinen, de vet inte ens vad det är för medicin utan läser innantill på FASS....

men visst måste det enda rimliga vara att stoppa medicinen nu när jag blöder upp binda efter binda, för tredje dagen?

Instruktionen jag fick med mig var - plus - fortsätt äta medicinen och ta lutinus - minus - sluta genast med medicinen. Missfall måste väl vara samma som minus? Sluta, låt stackars kroppen fylla på med gravidhormoner under missfall...

Hur hade ni gjort?

Ska ta ett test till nu, bara för att se så det inte blivit starkare i alla fall, men detta är fullständigt orimligt att det är något annat än missfall...

Ledsen att höraGråter låter ju ungefär så som jag också fick med ett väldigt tidigt missfall. Men för säkerhets skull så ta gravidtest om några dagar så ser du om det blir svagare eller starkare. jag fortsatte att ta progesteron för att inte sluta med medicinen för tidigt utifall att det inte var ett missfall utan bara en blödning.

styrkekram till dig Hjärta
Svar på tråden IVF våren 2018