• Inalina

IVF våren 2018

Hormonkarusellen skrev 2018-07-17 22:31:40 följande:
    Tog du test efter du fick missfall? Mitt blir starkare... så sjukt förvirrad.. tänket om det är medicinerna som gör att de blir starkare, för annars borde det väl vara oförändrat eller minska tycker man?

Inställd ändå på att graviditeten inte blev, men sjukt förvirrad - kan man blöda så mycket och det är okej? Eller är det lutinusgegget som gjorde att det såg mer ut än det var..? Nej det tror jag inte.... men så förvirrad!
    Mina tester höll i sig starkt i 4 dagar efter jag började blöda sen blev de svagare igen. det tar en stund för kroppen att sänka HCG igen tror jag. avvakta och ge inte upp hoppet ännu även om jag förstår att det kan kännas kört :/ det är inte 'normalt' att blöda mkt men det finns ju alltid undantag!! så jag hoppas att du är ettHjärta
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-18 09:27:35 följande:
    Nej det känns ju otroligt.. men undrar hur mycket som är lutinus och hur mycket som var blödning. Går ju inte att veta liksom hade inte blött något alls inatt och nu ör det bara lite rosa med lutinus. Så det blev ju en väldigt kort blödning ändå. Jag får testa igen om någon dag, testet borde ju inte öka mer i alla fall, så får jag försöka tvinga mig till ul nästa vecka och se att det inte är något då. Man vill ju få gå vidare från eländet..
    Min blödning slutade inte förrän efter 10 dagar så kanske hade din kropp bara inte fattat att du var gravid ännu ;)!!! Hoppas det Solig!
  • Inalina
    anina skrev 2018-08-13 22:08:53 följande:

Hej tjejer. :)

Hoppas sommaren har varit åtminstone skaplig för er. Stort grattis ni som har kommit en bit i graviditeten. :)

Nu är jag igång med gonal-f igen inför ett frysförsök. Är på dag 14, ultraljud imorgon. Hoppas det ser bra ut då. Tänkte skriva här tidigare men har varit på semester och sedan fullt upp med att packa upp och tvätta så jag glömde bort det hela tiden.

Kram

Heej!! Det var en härlig sommar och nu ska vi också köra igång med frysförsök! Dock kommer jag inte få någon Gonal F, vad tar du för dos där? och är det för att du ska få garanterat ägglossning..? Mitt protokoll kommer ju från Tjeckien så verkar som vanligt vara helt olika hur det fungerar..:/ 

Jag ska bland annat äta något östrogen från dag 1 sedan ta Ovitrelle precis vid FET vilket jag tyckte lät jättekonstigt, men har mailat min klinik och frågat om det! Hoppas UL gick bra, skulle du kolla att du haft ÄL eller är det för att kolla slemhinnan...? (lite förvirrad sorry!!) Kramar!!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-30 23:46:04 följande:

Här råder kaos, efter nästan två veckor av sörjande över missfall, och slåss för att få en tid för vul - i och med att jag skulle ta både lutinus och progynon så länge jag är gravid, så behövde jag ju få missfallet bekräftat. Men på ultraljudet syntes en graviditet 5+5, precis som det borde....!! Vad som orsakat sådana blödningar vet jag inte, men något växer i alla fall. Fick en chock och sa bara tack och gick från ultraljudet med min lilla utskrift... haha.

Idag ska det vara 6+2 och nog visar kroppen tecken i alla fall, brösten som brukar vara obefintliga Är som kanoner! På torsdag kan vi ringa kliniken när de öppnar och få tid för undersökning igen , efter den känns det kanske npgot säkrare - då kommer man ju kunna se hjärtat om allt fortsatt som det ska <3

Så just nu försöker vi vara glada för en ljus framtid, efter att ha sörjt ett missfall veckan innan... kaos kaos, men just nu blåser vinden åt rätt håll. Håll era tummar för att det kan få fortsätta så!!

Men wow vad härligt att höra!!!! STORT grattis till er!!! HjärtaHjärta Hur går det för dig nu? Fått någon ny tid för VUL? åh så härligt med solskenshistoria !!!
  • Inalina
    anina skrev 2018-08-14 13:25:13 följande:
    Hej.

Vad skönt att du ska sätta igång nu. :)

Jag ska kolla slemhinnan så att kroppen är redo. Jag har ingen egen ägglossning så det blir ovitrelle sen. Första gången tog jag också östrogen och mådde skit av det. Plus att slemhinnan inte tog sen kan sprack och blödde ut istället. Så förra gången körde vi också gonal f. 32,5 i dos bara.

Det är lite skrämmande ibland att det är så olika, tom mellan läkare på samma klinik. Nu sitter jag och väntar på min tid och tar en te i fiket. Och det kryllar av nyfödda här, såå jobbigt.

Nu är det vår tur Inalina och alla ni andra. :)
    Ja det känns bra, ganska laddad nu och haft en bra sommar där jag slappnat av och zoomat ut från IVF ;) 

hoppas ditt besök igår på kliniken gick bra? vad kollade de för nåt? det du beskriver låter ju i alla fall som en normal behandling inför IVF om man inte har egen ÄL. Jag har ju det men hos min klinik vill de att jag ska ta 3 (!!) Ovitrellesprutor, 1 på FET +  2 dagar efter.. lät helmysko tycker jag men ska se vad de svarar på mitt mail. 
  • Inalina
    S91 skrev 2018-08-14 22:13:18 följande:

Hej alla!

Hur är det med er?

Har inte orkat vara aktiv här, mitt misslyckade fet tog hårdare än jag trodde. Beundrar alla er som kämpar med missfall och flera misslyckade försök..

Har kunnat släppa allt med ivf och haft en underbar sommar och hoppas ni andra också haft det :)

Gjorde mitt andra FET igår, så rd1 idag. Suck..vad jobbigt det är.

Hej!!! Vad skönt att du släppt IVF-tankarna under sommaren, känns som att det blir en liten nystart nu när hösten kommer för oss alla Glad håller verkligen tummarna att det går vägen för dig denna gången Solig heja heja!  
  • Inalina
    My102 skrev 2018-07-29 23:30:07 följande:

Jag har precis fått veta nåt väldigt jobbigt.. sambon har legat med en annan.. jag är i chock. Vi har inte riktigt gråtit igenom eller ens pratat så mycket efter det misslyckade IVFet för allt utom det så är vårt förhållande bra!

Han vet själv inte varför han gjorde det, han har sårat förut men inte genom otrohet och tro mig, han är inte en sån kille. Han är verkligen inte det. Därför får jag så svårt att få ihop det. Varför skulle han göra en sån sak? Vi går igenom nåt skit jobbigt, varför göra det ännu svårare?!

Hur reagerar era killar i iVF resan? Jag tror killen reagerar starkare än vad han har gett sken av. Det accepterar absolut inte otrohet men jag måste någonstans förstå varför?!

hej, hur går det för dig..? Gud så ledsen jag blir över ditt inlägg :( har ni kunnat prata om det som hänt och 'kommit över' det eller hur slutade det hela..?

ganska fegt att skylla på IVF-resan för att vara otrogen kan jag tycka, men givetvis förstår jag om din pojkvän också mått dåligt under tiden ni går igenom det här. dock har man nog inte förstått innebörden av att skaffa barn med någon om man går och är otrogen mitt i en sån resa, man måste ju känna att förhållandet är starkt och att ni är ett team när man går igenom såna här saker och där verkar det inte riktigt nått fram till din kille. kanske kan ni gå i parterapi eller liknande om du fortfarande vill hålla fast vid honom.
    stor kram till dig!Hjärta
  • Inalina
    S91 skrev 2018-08-15 09:31:25 följande:
    Ja men verkligen! Man hoppas ju så att man snart har en liten...

Hur går det för dig?? :) såg att du skulle få ta ovitrelle vid återföring. Aldrig hör att de gjort så innan men antar att de vill att slemhinnan ska mogna mer? Det kanske är nåt bra :) nåt bra att de förändrar och provar olika sätt!
    ja de är kanske lite expermentiella i Prag vad vet jag, men har för mig att just Ovitrelle fick mig att må rätt dåligt med alla möjliga biverkningar så får se vad anledningen är att jag ska ta den EFTER äl.. låter ju lite mysko!

vad jag vet har jag inte haft några problem med slemhinnan och då blir jag istället orolig att jag ska bli typ överdoserad med medicin som jag egenltigen inte behöver :/ men men får testa detta en gång och se vad som händer helt enkelt. så spännande med ruvning för dig! min senaste ruvning gick väldigt fort tyckte jag och jag försökte verkligen låta bli att känna efter med olika tecken etc, kände inget i princip och då fick jag ju första plusset i mitt liv ... så nu hoppas jag att det andra kommer om några veckor Kyss
  • Inalina
    S91 skrev 2018-08-15 16:31:09 följande:

Jag hoppas verkligen det blir bra för dig och att plusset är där när det ska :)

Jag antar att de vet vad de sysslar med! Hur många fick du till frys? :)

Jag har funderat mycket och möjligen kan det ju vara så att det inte kommer fästa hos mig då jag lite halvt misstänker att mina sammanväxningar i buken kan ställa till det, har ju någon slags ficka på ena äggledaren som fyller sig med vätska och jag tänker att det kan påverka också. Men vi får se! Avskyr att ruva, vill ha BIM nu hehe

ja det hoppas jag med :) det värmer ju när man har fler som hejar på en också Hjärta fick 2 till frysen! jag har för mig att ni kunde frysa ganska många? hoppas det är guldägget som du ruvar på nuSkrattande 
  • Inalina
    My102 skrev 2018-08-16 00:07:13 följande:
    Som det känns just nu så kommer vi ut starkare på andra sidan och är ett ännu starkare team. Vad som inte dödar härdar. Han skyllde inte direkt på IVFet, han skyllde egentligen inte på någonting, han vet inte varför. Det är mina spekulationer och vad som har kommit fram efter timmar av prat. Jag känner den här mannen väldigt väl och en hemsk handling gör honom inte till en hemsk människa. Det kan vara lätt på förhand att tänka hur man reagerar på vissa situationer och jag följde inte alls så som jag trodde att jag skulle reagera. Otroheten hade inget med mig eller oss att göra. Det är han som har problem med självkänsla och självförtroende och reagerar genom att göra en dum sak, en form av självskadebeteende.

Jag har såklart frågat ut om allt och det hade självklart varit annorlunda om det vad en systematisk otrohet med känslor inblandat eller på att sätt gått bakom ryggen på en om han medvetet hade flörtat innan och det var planerat. Nåt sånt var det inte.

Jag tänker inte heller låta hans dumma misstag förstöra åtta år och allt vi har gått igenom. Förlåta vet jag inte men i alla fall försöka glömma. Jag bär inte nån bitterhet om än lite förbannad då och då nu när värsta krisen har lagt sig.

Jag kan tänka mig att det låter idiotiskt och kanske naivt när man läser men hade ni känt mig/oss så är otrohet det sista man skulle kunna tro skulle hända. Han är definitivt inget svin, jag kan räkna en hel del män i min närhet som är mer svin än vad han är, utan otrohet men som säkert lätt skulle kunna vara det utan det rör dem i ryggen.

Jag hade så svårt att få in det eftersom vi inte hade det så svårt i relationen eller att vi inte va kär eller att vi inte låg med varann. Det fanns inget att skylla på och att det är kämpigt med IVF är ingen nyhet och inte heller nåt att skylla på. Däremot hur han mår är en annan femma. Det här tror jag har tagit honom hårdare än kanske för gemene man. Han har inte kunnat sett sitt eget värde, enligt honom själv hade han inget värde. Vilket å andra sidan är jävligt tråkigt att höra, såklart. Vi alla går med tankar som att, jag inte är värd att bli förälder, jag kanske är en dålig människa, det är inte meningen, jag är inte kvinna/man nog, han eller hon skulle få det bättre med någon som kan ge hen ett barn. För min del kan jag bortse från de tankarna för jag vet att det är hjärnspöken. Han har inte kunnat det, han har tagit det som sanning.

Han ska självklart gå och prata med någon om det här, för han kan inte göra såna här grejer när han mår dåligt. Det funkar ju inte. Jag tvivlar dock på att det skulle hända igen. Verkligen. Jag är inte den naiva typen. Och han är inte den typen som medvetet skulle gå bakom ryggen och leva med det på sitt samvete.

Vi går vidare igenom det här. Vi har på nåt sätt valt varandra igen. Relationer är ingen lätt grej och är värt att kämpa för när man väl har hittar kärlek med stort K. Trots misstag. Ingen är perfekt.

Planen är nu att göra FET (fryst embryo(?) i september. Kampen fortsätter, vi har brutit ihop och är på väg upp, starkare än någonsin.
    Det viktiga är ju att du gör vad som känns rätt för dig, inte vad andra 'skulle göra' i din sits. Alltid svårt att sätta sig in i andras förhållanden.

jag tycker det låter bra om ni blir starkare nu och mer sammansvetsade än tidigare, förhoppningsvis kommer du kunna förlåta en dag också så ni inte har gammalt tjafs som kan komma upp till ytan vid fel tillfällen eller att någon behöver trippa på tå inför den andre. 
    Ännu bättre som sagt om han går och pratar med någon så han även kan förlåta sig själv och komma vidare i det hela. Jag vet flera förhållanden när paret 'vaknat upp' efter en sån här grej och nu lever lyckligare än någonsin! Folk tar sig igenom kriser på olika sättHjärta Kram till dig!
Svar på tråden IVF våren 2018