IVF våren 2018
Inställd ändå på att graviditeten inte blev, men sjukt förvirrad - kan man blöda så mycket och det är okej? Eller är det lutinusgegget som gjorde att det såg mer ut än det var..? Nej det tror jag inte.... men så förvirrad!
Hej tjejer. :)
Hoppas sommaren har varit åtminstone skaplig för er. Stort grattis ni som har kommit en bit i graviditeten. :)
Nu är jag igång med gonal-f igen inför ett frysförsök. Är på dag 14, ultraljud imorgon. Hoppas det ser bra ut då. Tänkte skriva här tidigare men har varit på semester och sedan fullt upp med att packa upp och tvätta så jag glömde bort det hela tiden.
Kram
Här råder kaos, efter nästan två veckor av sörjande över missfall, och slåss för att få en tid för vul - i och med att jag skulle ta både lutinus och progynon så länge jag är gravid, så behövde jag ju få missfallet bekräftat. Men på ultraljudet syntes en graviditet 5+5, precis som det borde....!! Vad som orsakat sådana blödningar vet jag inte, men något växer i alla fall. Fick en chock och sa bara tack och gick från ultraljudet med min lilla utskrift... haha.
Idag ska det vara 6+2 och nog visar kroppen tecken i alla fall, brösten som brukar vara obefintliga Är som kanoner! På torsdag kan vi ringa kliniken när de öppnar och få tid för undersökning igen , efter den känns det kanske npgot säkrare - då kommer man ju kunna se hjärtat om allt fortsatt som det ska <3
Så just nu försöker vi vara glada för en ljus framtid, efter att ha sörjt ett missfall veckan innan... kaos kaos, men just nu blåser vinden åt rätt håll. Håll era tummar för att det kan få fortsätta så!!
Hej alla!
Hur är det med er?
Har inte orkat vara aktiv här, mitt misslyckade fet tog hårdare än jag trodde. Beundrar alla er som kämpar med missfall och flera misslyckade försök..
Har kunnat släppa allt med ivf och haft en underbar sommar och hoppas ni andra också haft det :)
Gjorde mitt andra FET igår, så rd1 idag. Suck..vad jobbigt det är.
Jag har precis fått veta nåt väldigt jobbigt.. sambon har legat med en annan.. jag är i chock. Vi har inte riktigt gråtit igenom eller ens pratat så mycket efter det misslyckade IVFet för allt utom det så är vårt förhållande bra!
Han vet själv inte varför han gjorde det, han har sårat förut men inte genom otrohet och tro mig, han är inte en sån kille. Han är verkligen inte det. Därför får jag så svårt att få ihop det. Varför skulle han göra en sån sak? Vi går igenom nåt skit jobbigt, varför göra det ännu svårare?!
Hur reagerar era killar i iVF resan? Jag tror killen reagerar starkare än vad han har gett sken av. Det accepterar absolut inte otrohet men jag måste någonstans förstå varför?!
Jag hoppas verkligen det blir bra för dig och att plusset är där när det ska :)
Jag antar att de vet vad de sysslar med! Hur många fick du till frys? :)
Jag har funderat mycket och möjligen kan det ju vara så att det inte kommer fästa hos mig då jag lite halvt misstänker att mina sammanväxningar i buken kan ställa till det, har ju någon slags ficka på ena äggledaren som fyller sig med vätska och jag tänker att det kan påverka också. Men vi får se! Avskyr att ruva, vill ha BIM nu hehe