• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Inalina
    anina skrev 2018-09-06 19:09:34 följande:
    Ja den är kanon. :) kan bli lite knepigt annars. :)

Tack, jag ska försöka njuta så mycket jag kan. :) och äta massor av pizza och pasta. Älskar också Italien och framför allt maten. Blir 4 dagar med hela familjen och sen 6 dagar med bara sambon. :)

Hur känns det nu? Hur mår du av ruvning och progesteron?
    Ja åh gud va gott!! Tungan ute ruvardag 2 här.. känns inte så mkt mer än att jag är rätt trött vilket jag härleder till Progesteronet. mår inte dåligt av ruvningen annars, känner liksom inte att jag kan påverka något och då måste jag liksom släppa det litegrann =) men men värre blir det väl ju närmare testdag/BIM man kommer...
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-06 22:13:31 följande:

Ja åh gud va gott!!  ruvardag 2 här.. känns inte så mkt mer än att jag är rätt trött vilket jag härleder till Progesteronet. mår inte dåligt av ruvningen annars, känner liksom inte att jag kan påverka något och då måste jag liksom släppa det litegrann =) men men värre blir det väl ju närmare testdag/BIM man kommer...

Ruvardag 4 här.....

I går var jag så jövla trött. Varit illamående, halsbränna & bröstvårtorna & brösten ömmar. Men jag antar att det är lutinuset som spökar? :/

Fan, man vill ju bara testa nu!!!
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-07 16:35:41 följande:
    Ruvardag 4 här.....

I går var jag så jövla trött. Varit illamående, halsbränna & bröstvårtorna & brösten ömmar. Men jag antar att det är lutinuset som spökar? :/

Fan, man vill ju bara testa nu!!!
    Åh är du också igång igen!!! vad spännande! :) är det färskförsök? För den där Ovitrellen ger ju de värsta biverkningarna enligt mig - mår MKT bättre nu vid frysförsök då jag sluppit ta den!
    men ja - progesteronet spelar ju också spratt med en...
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-07 17:22:10 följande:

Åh är du också igång igen!!! vad spännande! :) är det färskförsök? För den där Ovitrellen ger ju de värsta biverkningarna enligt mig - mår MKT bättre nu vid frysförsök då jag sluppit ta den!

men ja - progesteronet spelar ju också spratt med en...

Jaaaa men visst vet du :D

Nej nu är det FET i ostimmulerad cykel. Så nu är det bara min kropp, 5 dagars cytoblast & Lutinus hahah! Jag tänker ju på minsta lilla tecken... haha!

Jag mår super, bara jävligt trött & seg. Brösten tar kål på mig haha. Men mina bröst har varit såhär sen innan äl....

åååää, jag hoppas att vi blir gravida nuuuuuuu!! <3
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-07 17:26:24 följande:

Jaaaa men visst vet du :D

Nej nu är det FET i ostimmulerad cykel. Så nu är det bara min kropp, 5 dagars cytoblast & Lutinus hahah! Jag tänker ju på minsta lilla tecken... haha!

Jag mår super, bara jävligt trött & seg. Brösten tar kål på mig haha. Men mina bröst har varit såhär sen innan äl....

åååää, jag hoppas att vi blir gravida nuuuuuuu!! <3

Ok vad spännande att följas åt=) jag känner absolut inget i brösten eller någon annanstans för den delen heller.. fick jag onda bröst nu skulle ja ta det som ett gott tecken! Ja vi är ju gravida tills motsatsen bevisats nu!! Håll i er därinne!!!
  • Seb81

Hjälp mig!! Fick precis gravid på digitalt 1-2 v.... grinar som en tok!!! Men jag blir så jävla rädd när det bara visar 1-2 v. Stämmer det verkligen? Jag satte in en 5 dagars i måndag... räknar man då inte annorlunda, det jag menar är... borde jag inte vara längre gången? Jag är så jäääääävla rädd att få missfall... därför jag frfågar!!! Alltså jag bara gråter, det sprutar tårar!!!! Vi har försökt i 3 år nu & ett missfall för 2 år sedan. Jag testade med 6 dagar tidigt i går, då blev Det ett pytte svagt streck. Alltså kan det betyda att det är mf på gång? Alltså jag är så sjuuuuukt rädd så ni fattar inte!!!!!

Snälla hjälp mig..... jag är så rädd.

• Anonym (BaKu)
    Seb81 skrev 2018-09-09 09:35:04 följande:

Hjälp mig!! Fick precis gravid på digitalt 1-2 v.... grinar som en tok!!! Men jag blir så jävla rädd när det bara visar 1-2 v. Stämmer det verkligen? Jag satte in en 5 dagars i måndag... räknar man då inte annorlunda, det jag menar är... borde jag inte vara längre gången? Jag är så jäääääävla rädd att få missfall... därför jag frfågar!!! Alltså jag bara gråter, det sprutar tårar!!!! Vi har försökt i 3 år nu & ett missfall för 2 år sedan. Jag testade med 6 dagar tidigt i går, då blev Det ett pytte svagt streck. Alltså kan det betyda att det är mf på gång? Alltså jag är så sjuuuuukt rädd så ni fattar inte!!!!!

Stort grattis!

De här testen räknar från befruktning så det låter helt rimligt. De är inte heller helt exakta eftersom alla kan ha variation i hormonnivå. Njut nu så håller vi alla tummarna för att det går vägen!
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-09-05 22:19:06 följande:

Testdag 18 sep men tänkte testa nästa fre den 15 :)

Så spännande! Hoppas dagarna går fort och att du får ett fantastiskt resultat!
  • anina

Stort grattis till ditt pluss. :)

Min sa också 1-2 veckor, även på RD 12. Då visade de vanliga stickorna bara svaga streck, knappt synliga.

Vi har liknande historia, försökt i 3 år och ett missfall. Jag är också rädd. Vill du prata mer om det så kan du maila mig a.v.mahlberg@gmail.com. Kram
  • zuces

Då räknas din ägglossning från 29 augusti. Det har bara gått 1.5vecka! ( du borde va gravid 3+4) På onsdag senast borde den ha skiftat till 2-3, så det visar rimliga veckor nu :) grattis och lycka till!
Svar på tråden IVF våren 2018