• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-09 17:47:53 följande:
    TACK!!!!!! Ja, servar poppat upp många symtom som jag haft ett par dagar tro det eller ej. Jag är yr, illamående, brösten spänner & är varma, har metallsmak i munnen, sedan rd 4 så var det molat mer & mer i magen för varje dag. I går var vi på Ica & jag blev sjuk illamående & ville bara spy... då sa min man, hm.... du är säkert gravid. Men jag har lixom skjutit bort symtomen för att jag inte vågat tro. Men nu är det SANT & jag kan Inter fatta. Men herre, i morse när testet visade positivt så fick jag ren panik. Jag var så jävla rädd!! Men nu jnde dagen har det bara sjunkit in & vi har lett & gråtit hela dagen! Vi är så lyckliga!! Nu är det VÅR tur!

Många som säger att man inte kan känna så snabbt, men det för jag.... super mycket <3

Kraaaaaaam
    Oj vad mycket symptom! Är på RD 6 idag, tog ett väldigt tidigt test där både jag o mannen såg ett svaaaaagt streck i testrutan. Får ta ett nytt test om ett par dagar och se om det blir starkare - spännande!

ja det blir väl en bergochdalbana med känslor nu för dig i början, jag har inte riktigt vågat reagera själv ännu då testet inte var så tydligt som ditt! hoppas jag också får grav-krämpor snartTungan ute!! kram!
  • Ellencassandra

Ja nu är man färdig! Fick ut 12 ägg. Så är nöjd. Gjorde rätt ont idag så fick mycket smärtstillande så man är lagom trött just nu. Hem å vila! :) skönt å ha det avklarat!

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 09:46:05 följande:

Ja nu är man färdig! Fick ut 12 ägg. Så är nöjd. Gjorde rätt ont idag så fick mycket smärtstillande så man är lagom trött just nu. Hem å vila! :) skönt å ha det avklarat!

Stort grattis till ett toppen resultat! hoppas att många ägg befruktas. Jag ska sätta in en 5dagars idag. SÅ nervös. Inget samtal än iallafall från kliniken om att den inte skulle ha överlevt, men jag går som på nålar. Vill inte ha något samtal under förmiddagen idag......

Tror vi har stött på varandra förra året i någon grupp.. Känner igen ditt namn :) Kul att ni fortfarande håller igång och kämpar, har ni försökt hela tiden eller haft uppehåll? Vi har haft uppehåll på ca 1 år, och skall göra ett FET idag om allt går som de ska som sagt :) Stor lycka till iallafall :)

• Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 09:52:39 följande:

Stort grattis till ett toppen resultat! hoppas att många ägg befruktas. Jag ska sätta in en 5dagars idag. SÅ nervös. Inget samtal än iallafall från kliniken om att den inte skulle ha överlevt, men jag går som på nålar. Vill inte ha något samtal under förmiddagen idag......

Tror vi har stött på varandra förra året i någon grupp.. Känner igen ditt namn :) Kul att ni fortfarande håller igång och kämpar, har ni försökt hela tiden eller haft uppehåll? Vi har haft uppehåll på ca 1 år, och skall göra ett FET idag om allt går som de ska som sagt :) Stor lycka till iallafall :)

Tack :) ja de ska göra icsi så hoppas på att det ska bli många befruktade!

Åh va spännande! Förstår att du är nervös. Det e jätte jobbigt å vänta å man e ju livrädd att dom ska ringa. Hoppas det ska gå bra :)

Ja jag känner igen ditt namn också! Vi hade en paus över sommaren. Blev gravid vid ett FET försök i våras men fick missfall så tog en välbehövd paus. Nu är man igång ;) åh har ni haft så långt uppehåll? Har ni släppt allt med barnförsökande då eller? Lycka till nu!!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 10:01:07 följande:
    Tack :) ja de ska göra icsi så hoppas på att det ska bli många befruktade!

Åh va spännande! Förstår att du är nervös. Det e jätte jobbigt å vänta å man e ju livrädd att dom ska ringa. Hoppas det ska gå bra :)

Ja jag känner igen ditt namn också! Vi hade en paus över sommaren. Blev gravid vid ett FET försök i våras men fick missfall så tog en välbehövd paus. Nu är man igång ;) åh har ni haft så långt uppehåll? Har ni släppt allt med barnförsökande då eller? Lycka till nu!!

Okej, ja vi tog en lång paus. Fick ett MA i v 9 början på 2017 och det tog hemskt hårt på mig på alla möjliga vis. Gick in i väggen totalt. Va väl hela proceduren med åren av försök och ja du vet allt man går igenom.. Så vi tog en lååång paus. välbehövligt dock. Under det här året har vi varit utomlands för första gången tillsammans, jag har gått ner massor i vikt (behövdes), och så har vi gifts oss :) Så vi har kopplat bort allt som har med barn att göra.. (inte fullt ut såklart, de kommer man nog aldrig kunna göra).. Men vi har tagit hand om oss själva och vår relation. Så glad för att vi gjort det faktiskt. Känns som att vi är tillbaka starkare än nånsin <3

Men som sagt, nu är vi igång igen och förhoppningsvis går det vägen denna gång. Har 3 st 5-dagars kvar i frysen, varav en förhoppningsvis blir jag ruvare till idag :) 

• Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-09-10 09:23:25 följande:

Oj vad mycket symptom! Är på RD 6 idag, tog ett väldigt tidigt test där både jag o mannen såg ett svaaaaagt streck i testrutan. Får ta ett nytt test om ett par dagar och se om det blir starkare - spännande!

ja det blir väl en bergochdalbana med känslor nu för dig i början, jag har inte riktigt vågat reagera själv ännu då testet inte var så tydligt som ditt! hoppas jag också får grav-krämpor snart!! kram!

Åhh... Hoppas verkligen det blir starkare!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-10 10:17:45 följande:
    Åhh... Hoppas verkligen det blir starkare!
    jaa det hoppas jag verkligen! =) borde ju synas mer på ons tänker jagDrömmer
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 10:11:46 följande:

Okej, ja vi tog en lång paus. Fick ett MA i v 9 början på 2017 och det tog hemskt hårt på mig på alla möjliga vis. Gick in i väggen totalt. Va väl hela proceduren med åren av försök och ja du vet allt man går igenom.. Så vi tog en lååång paus. välbehövligt dock. Under det här året har vi varit utomlands för första gången tillsammans, jag har gått ner massor i vikt (behövdes), och så har vi gifts oss :) Så vi har kopplat bort allt som har med barn att göra.. (inte fullt ut såklart, de kommer man nog aldrig kunna göra).. Men vi har tagit hand om oss själva och vår relation. Så glad för att vi gjort det faktiskt. Känns som att vi är tillbaka starkare än nånsin <3

Men som sagt, nu är vi igång igen och förhoppningsvis går det vägen denna gång. Har 3 st 5-dagars kvar i frysen, varav en förhoppningsvis blir jag ruvare till idag :) 

Jag förstår absolut. Det är nog väldigt bra med långa pauser så man får tid för varann å kanske kan göra lite roliga saker å försöka släppa allt med ivf. Det är riktigt påfrestande. Grattis till giftemål :)

Oj men det e ju jättebra att ni har flera i frysen! Vad skönt. Önskar jag får något till frysen. Har fått 1 5dagars till frysen totalt. Skulle kännas skönt med några till men får se!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 11:11:14 följande:

Jag förstår absolut. Det är nog väldigt bra med långa pauser så man får tid för varann å kanske kan göra lite roliga saker å försöka släppa allt med ivf. Det är riktigt påfrestande. Grattis till giftemål :)

Oj men det e ju jättebra att ni har flera i frysen! Vad skönt. Önskar jag får något till frysen. Har fått 1 5dagars till frysen totalt. Skulle kännas skönt med några till men får se!

Tack snälla, ja det är hemskt påfrestande. Beundrar alla som orkar år efter år, månad efter månad... ena käftsmällen efter den andra, och ändå orka ta nya tag. Stor eloge till er alla <3

Ja det är skönt att ha ett par i frysen, äggplocket va för mig hemskt. Gjorde så jääävla ont rent ut sagt, men vad gör man inte.....

Nu ska jag snart börja rulla mot kliniken. Så förväntansfull, nervös, glad, rädd och spänd. Blandade känslor.
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 09:46:05 följande:

Men va bra!!! 12 ägg är ju kanon! så spännande att följa hur det går för digGlad förstår att det är skönt att vara klar med ÄP - det är ju det mest påfrestande momentet i IVF tycker jag! 
Svar på tråden IVF våren 2018