• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 11:26:56 följande:

Tack snälla, ja det är hemskt påfrestande. Beundrar alla som orkar år efter år, månad efter månad... ena käftsmällen efter den andra, och ändå orka ta nya tag. Stor eloge till er alla <3

Ja det är skönt att ha ett par i frysen, äggplocket va för mig hemskt. Gjorde så jääävla ont rent ut sagt, men vad gör man inte.....

Nu ska jag snart börja rulla mot kliniken. Så förväntansfull, nervös, glad, rädd och spänd. Blandade känslor.

Ja vi alla e verkligen starka. Oavsett hur långa pauser man tar så är vi alla krigare! Sa idag till min kille att wow vad vi är duktiga, det är inte många par som skulle klara av allt det här. Så hurra för alla oss ivfare!!

Åh usch då :( men då är det bra att ni har några så slipper du gå igenom ett äggplock till förhoppsnings!

Är du ruvare nu? :D
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-10 12:04:40 följande:

Men va bra!!! 12 ägg är ju kanon! så spännande att följa hur det går för dig förstår att det är skönt att vara klar med ÄP - det är ju det mest påfrestande momentet i IVF tycker jag! 

Ja men det känns faktiskt bra :) nu e man ju väldigt nyfiken på hur många som blir befruktade, delar sig bra osv :p tack :)

Ja det e rätt jobbigt å fick ju rätt mkt Morfin denna gång så är väldigt trött. Har sovit tre-fyra timmar precis :P välbehövligt! :)
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 15:12:39 följande:
    Ja men det känns faktiskt bra :) nu e man ju väldigt nyfiken på hur många som blir befruktade, delar sig bra osv :p tack :)

Ja det e rätt jobbigt å fick ju rätt mkt Morfin denna gång så är väldigt trött. Har sovit tre-fyra timmar precis :P välbehövligt! :)
    Ja precis nu blir det spännande! Hoppas ni får många som befruktas! =) vila kroppen nu så den kan förbereda sig för ruvning Solig
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 15:10:39 följande:

Ja vi alla e verkligen starka. Oavsett hur långa pauser man tar så är vi alla krigare! Sa idag till min kille att wow vad vi är duktiga, det är inte många par som skulle klara av allt det här. Så hurra för alla oss ivfare!!

Åh usch då :( men då är det bra att ni har några så slipper du gå igenom ett äggplock till förhoppsnings!

Är du ruvare nu? :D

Jaaa det är vi verkligen! Bra med lite pepptalk:D

Ja nu är jag ruvare åt en alldeles perfekt liten 5dagars. Den va i absolut topp kvalité enligt läkaren så nu håller vi tummarna. Testdag 23/9, men ska ha mens typ 17-18/9 så kommer testa långt innan testdag ;)
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-10 15:31:23 följande:

Ja precis nu blir det spännande! Hoppas ni får många som befruktas! =) vila kroppen nu så den kan förbereda sig för ruvning 

Ja det ska jag göra! Tack :) :)
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 16:10:32 följande:

Jaaa det är vi verkligen! Bra med lite pepptalk:D

Ja nu är jag ruvare åt en alldeles perfekt liten 5dagars. Den va i absolut topp kvalité enligt läkaren så nu håller vi tummarna. Testdag 23/9, men ska ha mens typ 17-18/9 så kommer testa långt innan testdag ;)

Åh härligt!! Grattis! Stort lycka till :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 17:07:17 följande:

Åh härligt!! Grattis! Stort lycka till :)

Tack snälla! :)

När väntas kliniken höra av sig till dig gällande besked om befruktning, odling osv?? :)
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 17:32:24 följande:

Tack snälla! :)

När väntas kliniken höra av sig till dig gällande besked om befruktning, odling osv?? :)

Jag ska dit på onsdag så får veta allt då. Dom brukar inte ringa innan! Bara om inget blivit befruktat! Så bara å vänta.. nyfiken :P
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 17:47:12 följande:

Jag ska dit på onsdag så får veta allt då. Dom brukar inte ringa innan! Bara om inget blivit befruktat! Så bara å vänta.. nyfiken :P

Okej, då förstår jag! Då hoppas vi dom inte hör av sig! :D lycka till!!
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-10 09:23:25 följande:

Oj vad mycket symptom! Är på RD 6 idag, tog ett väldigt tidigt test där både jag o mannen såg ett svaaaaagt streck i testrutan. Får ta ett nytt test om ett par dagar och se om det blir starkare - spännande!

ja det blir väl en bergochdalbana med känslor nu för dig i början, jag har inte riktigt vågat reagera själv ännu då testet inte var så tydligt som ditt! hoppas jag också får grav-krämpor snart!! kram!

Ja jag har mycket symtom, men det har jag alltid haft i mina graviditeter. Jag känner min kropp så extremt bra :)

Jag tog ju ett test redan rd 5 som visade suuuuuuper svagt, man såg det knappt. Igår (rd6) tog jag digitalt & där var det inget snack om saken :D Tog ett idag igen, dock inte på morgonurin men även där var det ett starkt streck, så det stiger åt rätt håll! Jag är så sjuuuuukt lycklig, men jag kommer på mig själv & tänker ...?inte vara för glad, det kanske inte går bra?... men nej, nu tänker jag fan suga in detta & bara njuta. Vi är så jääääävla glada & jag längtar till att tiden ska gå snabbt! För en gång skull, så får riden gärna gå snabbt!

Men vet du, om du har fått ett svagt streck... då är du gravid! Har du bild?

Kram
Svar på tråden IVF våren 2018