• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-10 21:33:44 följande:

Ja jag har mycket symtom, men det har jag alltid haft i mina graviditeter. Jag känner min kropp så extremt bra :)

Jag tog ju ett test redan rd 5 som visade suuuuuuper svagt, man såg det knappt. Igår (rd6) tog jag digitalt & där var det inget snack om saken :D Tog ett idag igen, dock inte på morgonurin men även där var det ett starkt streck, så det stiger åt rätt håll! Jag är så sjuuuuukt lycklig, men jag kommer på mig själv & tänker ...?inte vara för glad, det kanske inte går bra?... men nej, nu tänker jag fan suga in detta & bara njuta. Vi är så jääääävla glada & jag längtar till att tiden ska gå snabbt! För en gång skull, så får riden gärna gå snabbt!

Men vet du, om du har fått ett svagt streck... då är du gravid! Har du bild?

Kram

Men det är klart att du får vara glaaad!! Det är ju det här vi ALLA härinne kämpar för hela tiden!! Njut, tokflina, ta glädjeskutt eller skrik rakt ut!! Jag kollade testet nu ikväll som jag tog i morse och tycker visst att man ser strecket.. men ska ta ett nytt i morgon bitti- testknarkare som man är =)!! Haha!

• Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-09-10 22:55:40 följande:

Men det är klart att du får vara glaaad!! Det är ju det här vi ALLA härinne kämpar för hela tiden!! Njut, tokflina, ta glädjeskutt eller skrik rakt ut!! Jag kollade testet nu ikväll som jag tog i morse och tycker visst att man ser strecket.. men ska ta ett nytt i morgon bitti- testknarkare som man är =)!! Haha!

Är så nyfiken. Hur har det gått idag?
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-10 10:17:45 följande:

Åhh... Hoppas verkligen det blir starkare!

Jag vågar nog säga att testet var starkare i morse!! Bifogar en bild (strecket är lite snett men är väl ett billigt test...), är väldigt försiktigt positiv men såklart ändå mycket lugnare än om jag inte sett något alls!! :) är på RD 7, kram!!! Tack för att du vart så peppande mot mig!!

• Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 06:50:08 följande:

Jag vågar nog säga att testet var starkare i morse!! Bifogar en bild (strecket är lite snett men är väl ett billigt test...), är väldigt försiktigt positiv men såklart ändå mycket lugnare än om jag inte sett något alls!! :) är på RD 7, kram!!! Tack för att du vart så peppande mot mig!!

Men! Nu vågar jag iallafall på mig ett stooort GRATTIS!!!!!! <3
  • Mjbo

• Anonym (BaKu)

Jag vågar också säga grattis!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-11 06:51:14 följande:

Tack snälla :) åååh jag hoppas bara den stannar där den är!! Märker dock på både mig själv och mannen att vi inte vågar vara lika glada den här gången. Får nog avvakta o se att testerna blir starkare dag för dag så kan jag nog glädjas mer sen :) men såklart är vi otroligt lättade att det verkar ha fastnat i alla fall ;)
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-11 06:55:56 följande:

Jag vågar också säga grattis!

Tack =)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 07:34:33 följande:

Tack snälla :) åååh jag hoppas bara den stannar där den är!! Märker dock på både mig själv och mannen att vi inte vågar vara lika glada den här gången. Får nog avvakta o se att testerna blir starkare dag för dag så kan jag nog glädjas mer sen :) men såklart är vi otroligt lättade att det verkar ha fastnat i alla fall ;)

Nej de är klart, skulle nog va hemskt försiktig i ett par veckor jag med om jag mot förmodan skulle få plus. Glad men rädd och orolig.

I vilken vecka fick du mf sist?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-11 08:30:26 följande:
    Nej de är klart, skulle nog va hemskt försiktig i ett par veckor jag med om jag mot förmodan skulle få plus. Glad men rädd och orolig.

I vilken vecka fick du mf sist?
    Ja jag får nog ligga lite lågt och se om man klarar sig fram till första VUL utan blödning... mitt mf sist kom 3 dagar efter bim så hade jag inte testat innan kanske jag inte ens vetat om att jag fått ett plus. (men jag testar ju alltid innan bim då jag hellre tar ett negativt test än mensen...Flört) känns det nåt annorlunda för dig?
Svar på tråden IVF våren 2018