• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-12 12:06:23 följande:

ja det får vi hoppas =) är lite försiktigt positiv men såklart jätteglad över plus -overkligt är det ju!

är glad att du kan njuta av det!!! jag har ju inte ens haft BIM ännu så efter helgen hoppas jag kunna slappna av lite mer, när officiella testdagen är här.

jag mår bra - känner nog inte av något alls direkt.. svårt att veta vad som är grav-tecken eller vanligt typ ont i magen, trötthet och illamående. Ha inga ihållande tecken ännu så här tidigt... har du ringt din klinik och berättat än ?

Hej!

Nej jag vågar inte heller säga hej, ska ha mens i morgon & testdagen är inte förens på söndag... så man kanske kan pusta ut lite mer efter helgen!

Nej jag har inget ringt, dom skäller väl på mig eftersom testdagen inte är här? Hahah! Ringer på fredag om allt ser grönt ut! Du då? Har du ringt?
  • Inalina
    My102 skrev 2018-09-12 17:55:07 följande:

Blev smått irriterad igår, fick mens den 2 september och kontaktade min hemortsläkare eftersom vi ska kolla livmoderhinnan, slemhinnan, vad det nu heter :P. Så vi vet att den är OK inför fet. Jag fick tid igår, tänkte inte nåt mer på det, kom dit och han säger oj, den var tunn.. endast 3 mm (eller är det cm?) ja den ska va kring 8-9 i alla fall. Jaha tänkte jag, det var ju inte bra, har dock väldigt lite mens sen IVFet så jag tänkte att det kanske kunde va så. Men så frågar han mig vilken dag i cykeln jag är på, svarar att jag är på dag 9, å då sa han att allt såg bra ut för att vara på dag 9 och jag får komma tillbaka på måndag igen. Grejen är att varje sånt här besök kostar oss 1000 kr. Det var ju egentligen helt onödigt för mig att gå dit igår då det ändå verkade vara för tidigt i cykeln för att se om hinnna blir nog tjock. Så nu kommer vi betala 2000 kr enbart för det plus 15000 kr för ett eventuellt FET. :( det är som om han inte har koll!

Och nu börjar jag bli orolig att hinnan inte kommer bli nog tjock heller :/

Åh vet precis hur du känner!! jag betalar också över 1000 spänn för varje besök hos min gyn här, varför bad de dig att komma idag? du borde få nästa tid gratis - stå på dig om du kan!!!! det är ju dem som satt upp dig på fel dag!!

Inga småpengar för 10 min besök att sätta tillbaka en blastis heller, låter hutlöst med 15 000kr för detta men antar att det är standard på privat klinik? vi betalade 600 euro för detta (och fick 2 tillbaka;)) i Prag. då är det liksom värt resan dit ett par gånger och hotellnätter med, men förstår ju ändå att det är enklare att göra det närmare hemma. 

kram förstår att det är energikrävande när man känner hur alla pengar försvinner...Rynkar på näsan
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-12 19:43:42 följande:
    Hej!

Nej jag vågar inte heller säga hej, ska ha mens i morgon & testdagen är inte förens på söndag... så man kanske kan pusta ut lite mer efter helgen!

Nej jag har inget ringt, dom skäller väl på mig eftersom testdagen inte är här? Hahah! Ringer på fredag om allt ser grönt ut! Du då? Har du ringt?
    haha klart de måste förstå att man är nyfiken, hade själv ingen aning att man kunde få ett plus på RD 5 förrän du skrev att du fått det - och då var jag ju själv tvungen att testa Flört
    Då hoppas jag vi är lika gravida på testdagen då - NÅGON gång måste det ju funka för oss så jag tycker vi bestämmer att det blir denna gångenDrömmer

jag mailade min klinik idag, men skrev också att jag väntar med blodprov till nästa vecka då de har skrivit 18 sep till mig. finns ju ändå inget jag kan göra hos gyn/barnmorska innan v 7-7 när man ska på VUL tänker jag?
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-12 17:55:37 följande:

Okej, är 28 år. Har opererat bort äggledarna efter att utredning visade att dom ej fungerar. En gammal infektion som legat i livmoder, äggledare och sträckt sig upp till buken och levern, utan att ja vet om de måste ja ha gått med det i flera år sa läkaren efter op. Så det är fysiskt omöjligt att bli gravid på naturlig väg för mig, och även svårt med ivf hjälp oxå då jag har så mycket ärrbildningar i livmodern så ägget har svårt att fästa. Men vi kämpar på. Något ägg borde väl kunna hålla sig kvar för glatta livet hoppas vi <3

Oj då! Det lät ju inte så bra med infektionen å så. :/ märkte dom den vid operationen av äggledarna?

men jag tror absolut att är det ett riktigt starkt embryo så klamrar den fast sig ordentligt så småningom :)
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-12 20:34:55 följande:

haha klart de måste förstå att man är nyfiken, hade själv ingen aning att man kunde få ett plus på RD 5 förrän du skrev att du fått det - och då var jag ju själv tvungen att testa 

Då hoppas jag vi är lika gravida på testdagen då - NÅGON gång måste det ju funka för oss så jag tycker vi bestämmer att det blir denna gången

jag mailade min klinik idag, men skrev också att jag väntar med blodprov till nästa vecka då de har skrivit 18 sep till mig. finns ju ändå inget jag kan göra hos gyn/barnmorska innan v 7-7 när man ska på VUL tänker jag?

Haha ja det är klart de måste!

Ja denna gång är vår gång nu! Dock blir jag rädd för jag har fått mer mensvärk idag nu på kvällen.... så nu är jag ju livrädd att den kommer när som! :(

Meeeeen, vi måste vara positiva! Nu tycker jag att vi är värda detta!!

Blodprov? Slant man ta det om man plussat? När är första ultraljudet? V 7? 7+ eller 6+?
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-12 20:34:55 följande:

haha klart de måste förstå att man är nyfiken, hade själv ingen aning att man kunde få ett plus på RD 5 förrän du skrev att du fått det - och då var jag ju själv tvungen att testa 

Då hoppas jag vi är lika gravida på testdagen då - NÅGON gång måste det ju funka för oss så jag tycker vi bestämmer att det blir denna gången

Haha ja det är klart de måste!

Ja denna gång är vår gång nu! Dock blir jag rädd för jag har fått mer mensvärk idag nu på kvällen.... så nu är jag ju livrädd att den kommer när som! :(

Meeeeen, vi måste vara positiva! Nu tycker jag att vi är värda detta!!

Blodprov? Slant man ta det om man plussat? När är första ultraljudet? V 7? 7+ eller 6+?
  • jaktenpaflow

Vet att det är några som plussat i tråden men har svårt att slita sig från IVF gänget, jag har skapat en ny tråd ?vi som är gravida efter IVF? dit alla är välkomna för att fortsätta följas åt! Målet är ju att alla förr eller senare hamnar där! Heja oss!!:))

• jaktenpaflow
    My102 skrev 2018-09-12 17:55:07 följande:

Blev smått irriterad igår, fick mens den 2 september och kontaktade min hemortsläkare eftersom vi ska kolla livmoderhinnan, slemhinnan, vad det nu heter :P. Så vi vet att den är OK inför fet. Jag fick tid igår, tänkte inte nåt mer på det, kom dit och han säger oj, den var tunn.. endast 3 mm (eller är det cm?) ja den ska va kring 8-9 i alla fall. Jaha tänkte jag, det var ju inte bra, har dock väldigt lite mens sen IVFet så jag tänkte att det kanske kunde va så. Men så frågar han mig vilken dag i cykeln jag är på, svarar att jag är på dag 9, å då sa han att allt såg bra ut för att vara på dag 9 och jag får komma tillbaka på måndag igen. Grejen är att varje sånt här besök kostar oss 1000 kr. Det var ju egentligen helt onödigt för mig att gå dit igår då det ändå verkade vara för tidigt i cykeln för att se om hinnna blir nog tjock. Så nu kommer vi betala 2000 kr enbart för det plus 15000 kr för ett eventuellt FET. :( det är som om han inte har koll!

Och nu börjar jag bli orolig att hinnan inte kommer bli nog tjock heller :/

Men va?! Vilka sjuka summor för en undersökning!! Det är inte där du gör IVFn? Är det bara för att det är ultraljud det blir så dyrt?
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 20:59:38 följande:

Oj då! Det lät ju inte så bra med infektionen å så. :/ märkte dom den vid operationen av äggledarna?

men jag tror absolut att är det ett riktigt starkt embryo så klamrar den fast sig ordentligt så småningom :)

Ja precis, dom märkte de under tiden dom opererade att de va "en enda röra" enligt läkarens ord.. :p
  • Anonym (deppad)
    Inalina skrev 2018-09-11 09:46:19 följande:
    Ja jag får nog ligga lite lågt och se om man klarar sig fram till första VUL utan blödning... mitt mf sist kom 3 dagar efter bim så hade jag inte testat innan kanske jag inte ens vetat om att jag fått ett plus. (men jag testar ju alltid innan bim då jag hellre tar ett negativt test än mensen...Flört) känns det nåt annorlunda för dig?
    här sitter man och deppar ännu.. jag vill så gärna men stoppas av ekonomin och lån är svårt och ingen vill bli min medsökare till lånet jag kan få så jag är inte miss happy nu
Svar på tråden IVF våren 2018