• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • anina
    S91 skrev 2018-10-10 22:25:45 följande:

Hej alla! Jag kommer lämna familjeliv nu iallafall ett tag. Skulle återfört fryst nu i dagarna men har inte fått min ägglossning trots dubbel dos letrozole.. är så trött på min kropp på alla plan och så besviken på min behandlande klinik just nu att jag snart går i atomer. Två fet insättningar på en behandling på 11 månader har de fått till.. i den här takten blir det en lååååååång resa. Jag önskar alla här inne lycka till <3

Lider med dig. Tänker på dig och ber för dig. Hoppas få se dig här snart igen. Stor kram
  • Inalina
    S91 skrev 2018-10-10 22:25:45 följande:

Hej alla! Jag kommer lämna familjeliv nu iallafall ett tag. Skulle återfört fryst nu i dagarna men har inte fått min ägglossning trots dubbel dos letrozole.. är så trött på min kropp på alla plan och så besviken på min behandlande klinik just nu att jag snart går i atomer. Två fet insättningar på en behandling på 11 månader har de fått till.. i den här takten blir det en lååååååång resa. Jag önskar alla här inne lycka till <3

Åh vännen jag förstår att du är hemskt besviken. jag hoppas du snart får göra en återföring till, kör ett stimulerat försök istället så slipper du fundera över ägglossning!! stor kram till digHjärta
  • Anonym (Soka)
    Cruella81 skrev 2018-10-04 22:52:33 följande:

Hej hoppas det är ok att jag hoppar in här! Vi har gjort 2 ivf och 2 fet som inte ledde till något. Tog en paus på lite över 1 år och den 24 sep sattes ett 2dagrs odlat embryo in. Dem trodde dem hade frusit ned ett 5 celligt men det va 8 celligt vid upptining tyvärr "dog" 3 celler men dem så att det var ett bra embryo iaf så in sattes ett 5 celligt. Kör helt ostimulerat o utan vaggisar.. har alla möjliga symptom som yrsel halsbränna molvärk ömma bröst huvudvärk. Vår festdag är nu på söndag o jävlar va nervös jag e denna gången... Tog ett öl test idag då bil var för 2 dagar sen.. det visade ganska starkt 2 streck.. mens på g eller gravid?? Det är ju frågan.... Vi har 1 ivf försök kvar om detta inte går vägen... Hur ligger ni andra till i sprutandet o ruvandet???<3

Åh, hejja er och lycka till. Hoppas det går bra för er detta försöket. jag och min partner är precis i början av vår resa. Jag har sprejat med suprecur nässpray i drygt 12 dagar, och ska till kliniken för blodprov och ultraljud om 4 dagar. Är jättenervös inför vad som komma skall...
  • nuaerdetmintur

Vi har nu genomfört vårt andra IVF försök, de ändrade nästintill allt ifrån första omgången, första omgången körde jag långa protokollet, synarela, gonal-f, nu körde vi korta protokollet, menopur och Orgalutran, bägge gångerna lutinus i 14 dagar. Fick samma resultat på antal ägg och antal befruktade bägge gångerna, vilket gjorde mig väldigt besviken, 7 ägg, 2 befruktade och ett till mig och inget till frysen... den enda STORA skillnaden är att jag igår kväll testade positivt för första gången i HELA mitt liv! ÄP 28/9, ET 30/9, Testdag 16/10, så jag testade såklart imorse med, och det visade GRAVID 3+ Skrattande

• nuaerdetmintur

Vi har nu genomfört vårt andra IVF försök, de ändrade nästintill allt ifrån första omgången, första omgången körde jag långa protokollet, synarela, gonal-f, nu körde vi korta protokollet, menopur och Orgalutran, bägge gångerna lutinus i 14 dagar. Fick samma resultat på antal ägg och antal befruktade bägge gångerna, vilket gjorde mig väldigt besviken, 7 ägg, 2 befruktade och ett till mig och inget till frysen... den enda STORA skillnaden är att jag igår kväll testade positivt för första gången i HELA mitt liv! ÄP 28/9, ET 30/9, Testdag 16/10, så jag testade såklart imorse med, och det visade GRAVID 3+ Skrattande

• nuaerdetmintur

• nuaerdetmintur

• Inalina
    nuaerdetmintur skrev 2018-10-16 11:33:34 följande:

STORT grattis!!! vad underbart! kom till tråden ' vi som är gravida efter ivf' när du känner dig redo Glad
  • anina
    nuaerdetmintur skrev 2018-10-16 11:34:18 följande:

Vi har nu genomfört vårt andra IVF försök, de ändrade nästintill allt ifrån första omgången, första omgången körde jag långa protokollet, synarela, gonal-f, nu körde vi korta protokollet, menopur och Orgalutran, bägge gångerna lutinus i 14 dagar. Fick samma resultat på antal ägg och antal befruktade bägge gångerna, vilket gjorde mig väldigt besviken, 7 ägg, 2 befruktade och ett till mig och inget till frysen... den enda STORA skillnaden är att jag igår kväll testade positivt för första gången i HELA mitt liv! ÄP 28/9, ET 30/9, Testdag 16/10, så jag testade såklart imorse med, och det visade GRAVID 3+ 

Åh stort grattis. :)
Svar på tråden IVF våren 2018