• Inalina

IVF våren 2018

Ellencassandra skrev 2018-08-28 16:59:13 följande:
    Nä tar både gonal f och menopur.. så två om dagen sen 5e dagen kommer ju orgalutran in också så tre sprutor om dagen :P lite halvkul. Men klarade det förra gången så ska gå bra!

Åh va kul! Lycka till :D
    Oj då förstår jag! Ja allt går ju Glad 

jag ska 'bara' ta blodförunnande sprutor den här gången efter FET (ja det o allt annat man både stoppar upp o knaprar då ioförsig) Förvånad Allt för tt lura kroppen att bli gravid och få den lilla att stanna kvar i 9 mån!!Hjärta
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-08-28 18:08:30 följande:
    Aa det e verkligen mycket vi behöver göra haha.

Jaså, är det för att du har nån autoimmun sjukdom eller nåt sånt? Precis varit på akupunktur. Det var verkligen avslappnande. Behövdes!
    Nej jag har ingen bevisad sjukdom utan det är mer 'experimentellt'. jag blev ju gravid förra gången jag tog dem men med tidigt MF så chansar inte på något annat nu... aldrig testat akupunktur och kommer alltid på det lite för sent innan jag ska genomgå IVF, de brukar säga att man ska prova en gång först innan behandlingen. men min klinik rekommenderar det också..
  • Inalina
    anina skrev 2018-08-28 22:52:03 följande:
    Du har insättning på min testdag, nu hoppas vi att siffran 4 är ett lyckotal. :) har du tagit ovitrelle ikväll då?
    Ja det fåt vi hoppas!! :) nej jag skulle inte ta Ovitrelle, jag äter några hormontabletter så jag tror inte jag utvecklar några ägg denna månaden, hon såg inget på VUL i måndags i alla fall på dag 10..Obestämd så jag ska bara börja med progesteron i morgon 3 ggr per dag också, annars inte så mkt. 
  • Inalina
    stellanocte skrev 2018-08-29 12:02:43 följande:

Hoppar in här. Vi är på vår fjärde började IVF. Äggplock i går resulterade i 12 ägg varav 9 befruktades. Förhoppningsvis återföring av blastocyst på söndag. 

Välkommen!
    9 befruktade låter ju bra!! får ni uppdatering om antal som överlever per dag eller hör de av sig på söndag bara?

har du fått ett plus någon gång under dina IVFer?
  • Inalina
    stellanocte skrev 2018-09-01 07:27:45 följande:
    Tack! Tyvärr såg det dåligt ut på dag 2. Endast två av embryona såg okej ut. Vi satte tillbaka ett tvådagars i torsdag. Vi ska självklart få besked om hur det gick för övriga nästa vecka, men eftersom alla hade dålig kvalitet är ju hoppet väldigt lågt. Tråkigt, men nu hoppas vi på det embryo jag fick tillbaka.

Det här är vår fjärde påbörjade IVF. Jag har plussat en gång tidigare, på egen hand, vilket slutade i en missed abortion. 

Var är du i behandlingen? Någon som ruvar just nu? 
    Ok, hejar på er lilla kämpe därinne! Den är nog nöjdare i din livmoder än i ett lab i alla fall!!

Jag ska sätta tillbaka i stimulerad FET i morgon kl 10 (gör min behandling i Prag). Det blir 3:e insätnningen och har gjort två färska innan där den senaste slutade med första plusset i mitt liv, men blödning 2 dagar senare Rynkar på näsan

Nu hoppas jag att mina embryo klarar upptiningen - har 2 i frysen så kommer sätta tillbaka båda om de klarar sig så långt..
  • Inalina
    anina skrev 2018-09-02 21:33:02 följande:

Hej.

Ikväll kunde jag inte hålla mig längre så jag tog ett digitalt test. Och det var positivt, tjohooo. :)

Nu är jag glad men också rädd eftersom förra slutade i missfall. Känns iaf fantastiskt just nu att det har fäst. Men oj vad jag nojar mig över allt jag gör.

Hoppas verkligen på det bästa för er andra. Kram

Men åh vilka underbara nyheter!!!!! =) Solig  oron blir man kanske aldrig av med - men det fäste i alla fall - och någon gång ska det ju vara din tur så varför inte nuHjärta!!! Härligt!!
  • Inalina
    My102 skrev 2018-09-03 11:44:11 följande:
    Håller alla tummar och tår! Verkligen bra att du får sätta tillbaka två, om det skulle komma de det. Jag pratade med kliniken i Falun förra veckan angående det och blev rekommenderad att prata med läkaren om det när jag ringer in när jag får pos på ÄL test. Jag hoppas att jag också får göra det! Eller få något hjälpmedel som blodförtunnande.

Betalar ni för FET? Tänker om det blir dubbelkostnad om två sätts tillbaka.
    Ja du får säga att du är öppen till att exempelvis prova blodförtunnane då du hört att det kan ge resultat i vissa fall.

Vi betalar för allt i Prag, vet faktiskt inte om man betalar för 2 transfers - tror inte de kan dubbla avgiften direkt då jag bara är där en gång och tar upp läkarens tid. Återstår att se...Förvånad allt beror ju på om båda kan tinas också, så jag får väl veta detta precis innan misstänker jag. Ska bli skönt att bara få det här gjort nu!! När borde du få ÄL?
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-03 12:55:19 följande:
    Tänker så mycket på dig och hoppas verkligen det är din tur nu!
    Tack snälla vad gullig du är! Ja i morgon smäller det!
    Roligt att du kikar in här ibland :)

Hur går det själv med graviditeten? Nu måste det ju synas ordentligt? Ska ni ta reda på kön? Solig
  • Inalina
    My102 skrev 2018-09-03 12:34:08 följande:
    Fick mens igår, helt sjukt att det fortfarande finns förhoppningar innan mensen dyker upp :/. Jag borde få det om typ 16-20 dagar. Ska på undersökning på dag 10-11 för att se så slemhinnan ser OK ut. Så hittills blir det ingen stimulering innan. Tror att ev instättning blir mellan 23-26 september. Har så långa cykler!
    Jodå jag vet.. Över 3 år och fortfarande hoppas man på mirakel precis innan mensen kommer... så frustrerande att man inte vet vad det är som gör äggen inte blir befruktade :/ men men tur att IVF finns i alla fall!! Solig ska du alltså köra i naturlig cykel?
  • Inalina

Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!

Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning Glad! kram!

Svar på tråden IVF våren 2018