• FrökenBlåklocka

IVF våren 2018

FrökenBlåklocka skrev 2018-02-05 12:52:07 följande:

Förhoppningsvis är de bara köra på samma dos men att de har 3 dagar till på sig att växa om de nu behövs.

Tack! Håller tummarna för dig inför i morgon!

En fråga... När du tar orgalutran trycker du ut luftbubblor först?
  • FrökenBlåklocka
    zuces skrev 2018-02-05 14:40:37 följande:

Det skulle man absolut inte göra!! Då kan vätskan åka ut och du kan ägglossa tidigare och då blir det inget äggplock. Min klinik var jättenoga att berätta detta utan att jag ens hade en aning om att folk trycker ut luftbubblor. Dessa luftbubblor är inte farliga heller

Sent där.. De glömde de säga till mig. Tur familjeliv finns!
  • FrökenBlåklocka
    Amna08 skrev 2018-02-05 18:29:01 följande:

Åh vad glad jag blir som hittat fler i samma sits!

Jag ska börja ta sprutorna den 9/2-18 (om mensen kommer den 8/2 som beräknat). 

Detta är mitt första IVF försök och jag är ett enda stort nervvrak. 

Välkommen I gruppen!
  • FrökenBlåklocka
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-02-05 22:58:34 följande:

Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram

Vad härligt! Grattis!
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-06 14:53:23 följande:
    Tack så mycket! Gick väldigt bra. Ikväll blir det ovitrelle och på torsdag är det äggplock. Känns galet att det snart är dags! Är dock lite risk för att jag är/blir överstimulerad, men det ska nog gå bra! Hur gick det för dig?
    Åh spännande! Du får återkoppla hur äggplock gick! 

Här fick jag just samtal från kliniken med ökad dos av gonal f från 112,5  till 150. Så skall ila till apoteket och hämta ut sista pennan jag har där. 

Hur gjorde försten du om pennan tog slut mitt i en dos? läst på nätet men kom på att de inget sa om det på kliniken till mig... 
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-06 17:30:14 följande:
    Mina sprutor räckte precis, men ser du att det antagligen inte kommer räcka så ring kliniken så kan de ju skriva ut fler. De skriver nog ut lite restriktivt med tanke på priset, så man inte får massa dyr medicin liggandes.
    som jag räknat med nya dosen räcker en hel penna i 6 dagar och det är fram till måndag vilket förhoppningsvis är äggplockar dagen så. 
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-06 19:56:27 följande:

Jag har inte fått någon ny tid men han trodde nytt VUL på torsdag. Lkpg ska ringa imorgon så vet jag lite mer.. han trodde inte de skulle våga öka dosen, sen trodde han eventuellt äggplock på måndag men det är ju ivf-kliniken som bestämmer. De tog något hormonprov också idag som Lkpg får svar på. Bara hålla tummarna att de små växer snabbt..

Det låter som vi är på samma dag. Jag har VUL nr 2 torsdag och troligt äggplock måndag enligt det sjuksköterskan sa vid start.
  • FrökenBlåklocka

Ni som har gonal f en fråga hur ni gjorde.

Tog idag min nya dos 150 vilket innebär att det bara ligger kvar 50 i sprutan.

Nästa dag ställde ni in sprutan på 150 och sprutade in det sista för att sedan ta 100 från den nya sprutan?

• FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-06 21:43:20 följande:

Kul med någon som är exakt samma! Hur såg det ut på ditt första VUL? Hade du gonal f? :)

De sa inte mer än att jag har ett stort ägg på vänster sida och flera små på höger. De sa aldrig något Storlek eller så då de skickar uppgifter vidare till ivf kliniken. Men kliniken ringde dagen efter å bad mig öka gonal f så antar de var lite för små än.

Jag har Gonal f plus orgalutran.
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-07 10:54:50 följande:
    Okej! Ska bli spännande att kunna följas åt, får man fråga vart du har din ivf-klinik? :)
    Jag går på Livio Fertilitetscentrum i Umeå. Du?
Svar på tråden IVF våren 2018