IVF våren 2018
Jättejobbigt =( Träffade en annan läkare på kliniken när detta upptäcktes, han sa att han skulle "ta sin kollega i örat" som glömt skicka remissen. Hon hade bara antecknat i journalen att hon SKULLE skicka den, men inte gjort det. Han var jättefin och tröstade mig med att han skulle ordna så den skickades på en gång och ta med utdraget ur journalen där den första läkaren skrivit att den skulle skickats i början av september, så kunde de ta hänsyn till att vi redan väntat några månader osv. Så det kändes lugnande.
Men när jag kom tillbaka till denna läkare nästa gång så var han som förbytt. Han förvandlades till jordens kallaste översittare, lutade sig tillbaka i stolen, la armarna i kors och upprepade flera gånger "jag förstår inte vad du VILL" med föraktfull blick, när jag undrade över det där han sagt med att de kunde ta hänsyn till att vi väntat. Han blev så härskande mot mig och "kunde inte förstå, vi hade ju fått vår remiss nu". Han betonade också att IVF-klinikerna absolut INTE tar hänsyn till något sådant som att någon läkare lovat eller sagt si eller så. "Det spelar ingen roll vad jag eller min kollega sagt tidigare, de bryr sig inte om sådant." Jag blev helt ställd och försökte hitta olika vägar fram till hans förståelse genom att förklara med försiktiga ord att det ju var han som nämnt det för mig osv, att jag blev förvirrad nu när han istället sa såhär.. men han körde över mig och det slutade med att jag kämpade för att hålla inne gråten, darrade rejält på rösten och sa att vi får konstatera att vi inte förstår varandra helt enkelt. Vi gick in till sköterskan som skulle boka in en ny tid hos mig och tårarna steg i mina ögon. Så fort det var klart skyndade jag mig ut i bilen och släppte ut alla tårarna, de bara forsade.
Men efter att ha gråtit ihjäl mig den eftermiddagen och kvällen (90% av hans behandling, men också 10% besvikelsen över ytterligare väntan) och fått tröst av min man, så bestämde jag mig för att tänka att det finns en mening med allt. Kanske det är meningen att jag ska testa Letrozol några extra gånger innan IVF. Vad vet jag. Har faktiskt inte känt några särskilda biverkningar av den, lite ont i huvudet och lite trött kanske, men inte alls farligt! Testade enkeldos först som inte gav resultat och har sedan kört på med dubbeldos i tre omgångar som funkat bättre. Nästa BIM är troligtvis 7 feb... så man håller tummarna än en gång :)
Om du orkar, kanske du kan ta kontakt med klinikchefen och berätta om detta?