Inlägg från: Bloggsombearbetning |Visa alla inlägg
  • Bloggsombearbetning
    linsen79 skrev 2018-01-20 17:35:53 följande:
    Ok! Intressant att höra ur de tänker kring det där. :) Hoppas det går vägen denna gång!

Tror inte de kommer vilja sätta in två ägg på mig men vi får väl se. Har lyckats bli gravid en gång, men vi tvingades avbryta, och jag hoppas verkligen att det inte var vår enda chans.
    Ja vi hoppas på det!:) Hoppas att det går vägen för dig med!
  • Bloggsombearbetning
    Akira Öken skrev 2018-01-22 21:55:37 följande:

Det blir ingen återföring för oss den här månaden då ägglossningen kom på "fel" dag. Kanske lika bra, då vi har haft det lite kämpigt.

Vad tråkigt att höra. Hoppas att det går bättre nästa gång och att ni då är "i fas".
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-26 06:29:51 följande:

Gjorde äggplock igår och ur fem blåsor fick vi endast ut tre ägg. Sist fick vi fyra men då var ett av äggen ändå bara ett skal. Får hoppas kroppen satsar på kvalitet och inte kvantitet. Nu vill jag att telefonen är tyst hela dagen så att vi får sätta tillbaka ett fint tvådagars imorgon. Marginal är tydligen inte vår grej.

Jag håller tummarna för kvalité! Hoppas att den här dagen går fort och att ingen ringer, det är ju så hemskt att gå och vänta!
  • Bloggsombearbetning
    Mandypandy90 skrev 2018-01-29 21:58:50 följande:

Ligger hemma med hjärtklappning. Så fruktansvärt nervös inför testikelbiopsin imorgon. Alltså pesa/tesa.... Känns som hela vårat liv hänger på besöket och jag verkligen ber er alla att hålla tummarna för att dom hittar spermier på besöket imorgon.. någon av er som gjort samma ingrepp? Med vilket resultat? Kram på er!!

Åh, jag håller tummarna för er!!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-30 12:39:18 följande:

Nu är vidgningen gjord och det gick bra. Jag har en gammal ärrvävnad i livmoderhalsen som gör att det blir en blindgång tydligen. Insättning av fryst tredagars blir om ca 3 veckor. Hoppas nu jag slipper mer krångel.

Vad skönt att det gick bra!
  • Bloggsombearbetning
    Sommarhopp skrev 2018-05-15 12:30:43 följande:

Jag har plussat! Hade väldigt låga förväntningar den här gången. Gjorde en FET med en blastis som odlats i 6 dagar eftersom den var sen. Av 3 frysta klarade bara den här upptiningen. De andra dog. Kvalitén verkade vara sådär, så jag hoppades, men trodde inte. Men igår kom ett plus på stickan! Ruvardag 6.

Stort Grattis!!!
  • Bloggsombearbetning
    Challe2018 skrev 2018-05-15 17:08:47 följande:

Hej alla!

Nu hoppar jag in här, hoppas på att få bolla lite med andra som gör samma resa.

Har idag plockat ut 17 ägg, vårt första IVF-försök. Var enormt ångestfylld och orolig innan, men allt gick jättebra. Nu hoppas jag innerligt att några av de 17 är starka och mogna. Förhoppningsvis insättning på torsdag.

Vad härligt att det gick bra!:) jag håller tummarna! Lycka till!
  • Bloggsombearbetning
    Challe2018 skrev 2018-05-31 18:18:07 följande:

Hej alla!!

Vi har plussat;) har som sagt tagit tre olika test varje dag så det känns säkert.

Det som nu varit svårt i några dagar är att föra upp Lutinus, är det någon annan som upplever det? Var inga problem i början men nu tar det stopp och trycker jag på gör det ont.

Stort Grattis!!!

Det var likadant för mig, det gick lätt i början men efter ett tag var det som att det tog emot. Jag forcerade inte utan lät det bli så långt in som det blev, huvudsaken är ju att den kommer in?
  • Bloggsombearbetning

Idag (v7+3) fick vi se ett litet hjärta slå!! Helt fantastiskt! Jag fick brunaktiga flytningar och lite kraftigare molvärk i lördags så vi var oroliga och det känns som en sådan lättnad att få se att allt var bra! Ska man verkligen våga tro på att det här faktiskt händer?! Jag tror faktiskt det!

• Bloggsombearbetning
    Wishful skrev 2018-06-02 17:49:44 följande:

Vad roligt! Grattis. Hoppas ni kan slappna av och njuta lite av graviditeten nu.

Tack så mycket! Ja det ska vi verkligen försöka göra nu, oron får ju inte ta över den här lyckan:)

Jag fortsätter följa er alla härinne och håller tummarna för er!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-07-03 20:22:00 följande:

Jag är alltså emellan IVF-behandlingar och har små chanser så jag är väldigt skeptisk till detta streck.

Oj, vad svårt att säga, men jag ser ju absolut någonting där! Mitt första positiva test var också väldigt svagt, skickar med bild på det om du vill se.

Jag håller tummarna för att ditt test verkligen är positivt! Det kan ju faktiskt hända mellan behandlingar även om chanserna är små!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-07-03 20:22:00 följande:

Jag är alltså emellan IVF-behandlingar och har små chanser så jag är väldigt skeptisk till detta streck.

Såg nu att strecket på min bild syns tydligare där än vad det gjorde när jag tog det, då var det supersvagt och vi trodde vi inbillade oss. Men testet fick sen ligga någon timme innan jag tog bilden:)
  • Bloggsombearbetning
    Marcellan skrev 2018-07-05 22:24:38 följande:

Enligt tester jag tagit så gäller resultatet bara en kort tid efter att man tagit det. Det stod exakt så på ett test jag tog senast, att man avläser resultater efter 15-20 minuter. Inte senare.

Ja så är det ju, man måste läsa av resultatet inom den angivna tiden:) Men eftersom mitt test var svagt positivt så sparade jag det och tog bilden någon timme senare för att ha en bild på mitt första positiva test om det skulle visa sig stämma. Sen tog jag nya test flera dagar i rad och då blev de starkare:)
Svar på tråden IVF våren 2018