IVF våren 2018
Tack för länken! Intressant att se er resa! Vilken klinik har ni varit till?
Tack för länken! Intressant att se er resa! Vilken klinik har ni varit till?
Det blir ingen återföring för oss den här månaden då ägglossningen kom på "fel" dag. Kanske lika bra, då vi har haft det lite kämpigt.
Blev ingen blastocyst - fick sätta in idag.
Men två små embryon finns nu i min mage
Gjorde äggplock igår och ur fem blåsor fick vi endast ut tre ägg. Sist fick vi fyra men då var ett av äggen ändå bara ett skal. Får hoppas kroppen satsar på kvalitet och inte kvantitet. Nu vill jag att telefonen är tyst hela dagen så att vi får sätta tillbaka ett fint tvådagars imorgon. Marginal är tydligen inte vår grej.
En uppdatering från mig; Två sprutor ovitrelle imorgon och sen äggplock på tisdag, wish me luck!
Ligger hemma med hjärtklappning. Så fruktansvärt nervös inför testikelbiopsin imorgon. Alltså pesa/tesa.... Känns som hela vårat liv hänger på besöket och jag verkligen ber er alla att hålla tummarna för att dom hittar spermier på besöket imorgon.. någon av er som gjort samma ingrepp? Med vilket resultat? Kram på er!!
Idag ska jag göra vidning av livmoderhalsen. Känns lite läskigt men är mest orolig att det ska tillstöta ännu mer problem.
Nu är vidgningen gjord och det gick bra. Jag har en gammal ärrvävnad i livmoderhalsen som gör att det blir en blindgång tydligen. Insättning av fryst tredagars blir om ca 3 veckor. Hoppas nu jag slipper mer krångel.
Jag har plussat! Hade väldigt låga förväntningar den här gången. Gjorde en FET med en blastis som odlats i 6 dagar eftersom den var sen. Av 3 frysta klarade bara den här upptiningen. De andra dog. Kvalitén verkade vara sådär, så jag hoppades, men trodde inte. Men igår kom ett plus på stickan! Ruvardag 6.
Hej alla!
Nu hoppar jag in här, hoppas på att få bolla lite med andra som gör samma resa.
Har idag plockat ut 17 ägg, vårt första IVF-försök. Var enormt ångestfylld och orolig innan, men allt gick jättebra. Nu hoppas jag innerligt att några av de 17 är starka och mogna. Förhoppningsvis insättning på torsdag.
Tidigare under dagen fick jag besked om de 12 äggen som plockades ut igår: de har haft ihjäl alla äggen på grund av en miss i hanteringen på labbet. :(
Hej alla!!
Vi har plussat;) har som sagt tagit tre olika test varje dag så det känns säkert.
Det som nu varit svårt i några dagar är att föra upp Lutinus, är det någon annan som upplever det? Var inga problem i början men nu tar det stopp och trycker jag på gör det ont.
Idag (v7+3) fick vi se ett litet hjärta slå!! Helt fantastiskt! Jag fick brunaktiga flytningar och lite kraftigare molvärk i lördags så vi var oroliga och det känns som en sådan lättnad att få se att allt var bra! Ska man verkligen våga tro på att det här faktiskt händer?! Jag tror faktiskt det!
Vad roligt! Grattis. Hoppas ni kan slappna av och njuta lite av graviditeten nu.
Jag är alltså emellan IVF-behandlingar och har små chanser så jag är väldigt skeptisk till detta streck.
Jag är alltså emellan IVF-behandlingar och har små chanser så jag är väldigt skeptisk till detta streck.
Tog ett nytt igår vilket var helt vitt så nog var det ett spökstreck alltid :(
Enligt tester jag tagit så gäller resultatet bara en kort tid efter att man tagit det. Det stod exakt så på ett test jag tog senast, att man avläser resultater efter 15-20 minuter. Inte senare.