eelinh skrev 2018-03-19 11:40:42 följande:
Jag vände mig till vårdcentralen, men vår klinik tyckte jag skulle prata med en kurator på kvinnoklinken då de kanske förstår lite bättre. Så där går jag fortfarande.
Jag förstår, då är det svårt att hitta andrum också och man ska vara trevlig hela tiden. Jag jobbar som frisör och det mentala att alltid behöva vara trevlig mot kunder är fruktansvärt tycker jag. Man vill kunna stänga in sig på ett kontor typ.
Men ta hjälp, det är nog faktiskt få som klarar att gå igenom detta själva, speciellt om det blir fler försök med ivf. Det är nog något som tyvärr sällan pratas om. Man nämner ju knappt att man har svårt att få barn liksom.
Jag har ringt min vårdcentral nu å väntar på att de ska ringa upp. Ja, precis. Ja då har vi båda jobb där det krävs bra bemötande osv, vilket inte är det lättaste. Bara det tar ju på krafterna. Ja i såna här tider hade det varit skönt att jobba på ett kontor..
Nä precis det är lite sch sch med ivf.. det är lite tabu.. jag har pratat med en del nära vänner å det känns bra men de vet ju inte riktigt hur det känns för dom har inte haft några problem med att få barn.. kan va skönt att prata med nån utomstående.
Men jag ska ta hjälp. Hoppas de ringer snart!