• Anonym (BaKu)

IVF våren 2018

FrökenBlåklocka skrev 2018-02-05 12:39:04 följande:

Grymt skönt. Ett steg närmare målet! Sen vet vi ju inte vad hon anser är små, för några mått fick jag aldrig då de var snabba ryck. Men hör inte kliniken av sig dit resultat skickades så är det ju ett bra tecken. Än har inte telefonen ringt i alla fall...Var på apoteket å köpte kanjang och nässpray som heter coldstop. Hoppas de gör underverk! Har ju tagit influensa vaccinet så hoppas de inte blir mer än de jag känner nu. Tur är ju att jag kan jobba hemma så kan gömma mig här hemma tills nästa vecka.

Hoppas verkligen de är som alla säger positivt vara förkyld samtidigt! Kanske var meningen bli förkyld just nu.

Nä och många gånger kan det ju handla om att justera dosen. Håller tummarna för dig
  • Anonym (BaKu)
    Tiinuli skrev 2018-02-05 15:09:38 följande:

Oj, det va ju jätte stora luftbubblor i dem sprutorna så jag tryckte ut dem försiktigt alltid... sa det till min gyn men han sa inget

Har också fått instruktion att inte trycka ut. Inget farligt eftersom man tar sprutan i fett och inte i blodkärl.
  • Anonym (BaKu)
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-02-05 22:58:34 följande:

Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram

Stort grattis! Spännande med ultraljud. Krya på dig!
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-02-05 23:32:03 följande:

Lycka till i morgon, jag har också andra VUL i morgon så det börjar närma sig nu :) 

Tack så mycket! Gick väldigt bra. Ikväll blir det ovitrelle och på torsdag är det äggplock. Känns galet att det snart är dags! Är dock lite risk för att jag är/blir överstimulerad, men det ska nog gå bra! Hur gick det för dig?
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-02-06 15:12:19 följande:

Vad skönt att allt gick bra! J

jag ska tillbaka till kliniken i morgon och låta äggen växa till sig lite över natten ;), sedan blir det ÄP antingen fre eller lör! går lite långsammare för mig, så verkar inte vara ngn risk för överstimulering, men mina äggstockar producerar olika snabbt så de ville 'vänta' in så äggen i vänstra äggstocken växer till sig innan ÄP.. Känner du något av 'överstimuleringen'? 

Hoppas de växer ikapp snabbt då! Jag har lite molvärk, framförallt på vänster sida,men det har jag haft hela tiden. Likaså lite illamående och trötthet. Att det känns mest på vänster sida var inte konstigt eftersom den äggstocken hade svarat bäst. Kan alltså inte säga att jag känner något särskilt och det var som jag förstod det inte någon överstimulering riktigt än, utan mer en klar risk eftersom jag svarat så bra. Nu vill jag bara att äggplocket ska vara över så man får veta hur det gått :)
  • Anonym (BaKu)
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-06 16:18:33 följande:

Åh spännande! Du får återkoppla hur äggplock gick! 

Här fick jag just samtal från kliniken med ökad dos av gonal f från 112,5  till 150. Så skall ila till apoteket och hämta ut sista pennan jag har där. 

Hur gjorde försten du om pennan tog slut mitt i en dos? läst på nätet men kom på att de inget sa om det på kliniken till mig... 

Mina sprutor räckte precis, men ser du att det antagligen inte kommer räcka så ring kliniken så kan de ju skriva ut fler. De skriver nog ut lite restriktivt med tanke på priset, så man inte får massa dyr medicin liggandes.
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-02-06 16:14:18 följande:

Ja det får vi hoppas :)

annars har vi 3 som är bra storlek på på högra äggstocken åtminstone, kanske finns ett guldägg bland dem. Hur funkar det för dig ang. återföringen av embryo senare, får du vara med och 'välja' hur många dagars embryo som ska återföras eller bestämmer läkaren/embryologen det själva?

Vet du hur stora dina äggblåsor var då du är redo för Otrivelle?

Ja, som min läkare sa så ska man inte stirra sig blind på antalet. Det viktiga är att det är bra kvalitet.

Tror inte jag får välja och det kanske är bäst. De är ju ändå experterna.

Jag hade nog 3 eller 4 som var 19 mm. Sen hade jag ett gäng runt 14 om jag inte minns fel och ett gäng mindre också, mellan 8 och 14.
  • Anonym (BaKu)
    YKY skrev 2018-02-06 17:28:05 följande:

Idag fick jag ett överraskande men välkommet samtal; vi fick tid för vårt första besök på Sahlgrenska för IVF! En återbudstid, så snabba ryck. Vi har stått i kö i 15 veckor bara!

Första besöket, vad händer då?

Grattis! Det kan säker se lite olika ut, men man får en del information om vad som kommer hända. Räkna med undersökning och provtagning. Vet inte om ni kanske redan har gjort utredningen? Men om inte så beror fortsättningen helt på vad den visar. Lycka till!
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-02-07 13:45:35 följande:

Nej det är sant, även om jag blev jätteglad idag på tredje ultraljudet då läkaren sa att jag har 8 ägg :) :)

trodde jag hade max 5, och hade ju vart tacksam över det också såklart.

Har du gjort äggplock nu? Mitt blir inte förrän på lördag morgon, och sen återföring mån-ons någongång, lite stressande att man aldrig kan planera, men först ska ju helst några befruktas och överleva ett tag också...:)

Ja, alltid skönt när det ändå är lite fler!

Äggplocket sker imorgon. Är inte så nervöst för själva verket ingreppet utan mer för vad det faktiskt kommer resultera i :)

Stressigt är det minst sagt. Men man får försöka leva med det och göra annat så man slingrar tankarna lite. Men det är svårt...
  • Anonym (BaKu)
    zuces skrev 2018-02-07 14:08:30 följande:

Idag på ruvardag 11 med ett 2-dagars embryo <3 första försöket, kan inte förstå att vi äntligen har lyckats!!!!

Stort grattis!
Svar på tråden IVF våren 2018