• My102

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-06-20 14:07:24 följande:

Åh så härligt med ett positivt grav-test. Såna har jag bara sett i mina drömmar ännu...

ja jag håller verkligen tummarna för dig!! så härligt med positiva nyheter i såna här trådar! Hu den där Lutinus låter inte helt trevlig, varför stoppar man inte bara in tabletten med fingret?? inte konstigt ni får ont :(

Är på RD 9 idag.. ska testa första gången fredag RD 11 med 5dagars! 

Gör ett inhopp i er konversation ;). Jag använder faktiskt fingret med lutinus, fick OK från sjuksköterska och när jag är hemma så tar jag tom hjälp av glidmedel! Trots att jag inte använder staven så blir det svullet och ömt men jag tror det är 1000 ggr bättre att använda fingret. (Förlåt för att jag snodde konversationen)
  • My102
    Inalina skrev 2018-06-22 05:52:47 följande:

Jag har plussat!!!!!!! För första gången i mitt liv fick jag se ett plus på stickan idag, helt sjukt, känns overkligt och jag är helt skakig!! Ett tydligt plus var det också så jag hoppas den lilla krabaten där inne klamrar sig fast för livet!!(eller ja 9 mån i alla fall!!)

Efter 3 års aktiva försök (och ytterligare 2 oaktiva?) och 2 IVFer - nu är det äntligen min tur! Kram på er alla!!!

Åh vad roligt! Grattis!! Jag tjuvtestande minus igår dock ingen mens än så vi testar igen på söndag på TD om ingen mens dyker upp.
  • My102
    nuaerdetmintur skrev 2018-06-23 18:55:23 följande:

Då var det tyvärr bekräftat att det inte fungerade, mensen kom nu på eftermiddagen. Blir att sätta igång till hösten igen. Som sagt hade inte några förväntningar att första ivfen skulle fungera men ändå hoppades man ju. Två försök kvar!

Nej :( vi är också på första försöket, sambons förhoppningar är skyhög.. mina inte så mycket. Testdag imorgon men hoppas

Nästan på att mensen kommer istället för negativt test.. som alltid. Vilken ruvardag fick du mens? Tror eventuellt att lutinus kan ha skjutit upp min mens
  • My102

Testdag för mig och som jag trodde så var det negativt. Jag hade velat vänta lite länge eftersom jag gick på toa kring 23 och kissade igen kl 04 men nöden har ingen lag.

Ser inte framemot att berätta för sambon när han vaknar.

Jag visste dock om det innerst inne och negativt test är ju det enda som jag är van vid.

Nu ska jag sluta med lutininus och invänta mensen som verkar har fått sig en törn efter all hormonbehandling!

• My102

Eftersom jag hade kissat på 6 timmar så tog jag nytt test idag, skriker negativt. Hoppet är ju det sista som lämnar en.

Jag verkar vara en sån där lutinus rubbar mensen, cykel dag 34 idag och ingen mens i sikte men det känns som att den är på gång i alla fall, hade dock önskat att mensen kom istället för negativa grav test.

Det som gör mig fundersam är att det var en blastocysta och inte en tillstymmelse till streck på teststickor (jag tjuvtstade på dag 9 och 10 tror jag det var) då kan ju inte blastocystan ens har fäst? Inte ens lite grann tänker jag. :/

Hoppas vi får nåt extra hjälpmedel vid nästa insättning.

• My102
    Inalina skrev 2018-06-25 07:42:11 följande:

Lyckan var nog tyvärr väldigt kort för mig :( haft bruna spottings sen i lördags som tilltagit och i morse var det lite blod på pappret. Känns lite som att mensen kommer när som helst och tog ett nytt test som var mkt svagare än i helgen :(

Vet att det är vanligt med missfall men blir ju ändå knäckt på att det bara inte kan funka för en gångs skull!! Fortsätt kämpa alla ni där ute, det ska vi göra men måste bryta ihop lite först bara. Mannen åkte precis i väg på en resa ett par dagar, han hann trösta lite innan han åkte dock. Kram!

Jag hoppas verkligen att det bara är lite infästningsblödning. Håller tummar och tår! Tar du fortfarande lutinus?

Jag vet inte hur jag ska palla jobba
  • My102
    Inalina skrev 2018-06-25 08:26:33 följande:

Ja jag tar progesteron fortfarande, ska kontakta min klinik o se om de har några tips men förhindra missfall är nog inte det enklaste.. nä jag vet inte heller hur jag ska orka jobba, svårt att blicka framåt nu.. vi fick ju tillbaka en fin blastocyst och de som de frös ner var liksom inte lika hög kvalitet så känner inte så stort hopp :( men jag kommer igen såklart, hoppas inte det blir någon stor blödning bara, så man behöver oroa sig för det också.. kram

Samma här, topp kvalite! Och de nedfrysta inte lika bra kvalite :/ det är svårt att se ljuset i tunneln nu. Hjälper inte så mycket nu men du vet att du kan bli gravid! För mig blev det ingenting, väldigt snopet och får mig att fundera på om det någonsin kommer att gå.. och varför det inte gick när alla förutsättningar fanns. Har läst att hormonbehandling kan göra livmodern till en ogynnsam plats och att endast 40 av 100 insättningar leder till graviditet efter hormonbehandling men att det är inte säkert vad som händer med dem andra 60 men att livmodern kan vara ?problemet?.

Jag hoppas fortfarande att det är en normal blödningen som du har fått och att graviditeten fortfarande finns kvar! Det kan va helt normalt att blöda lite har jag hört.
  • My102
    Inalina skrev 2018-06-25 08:51:32 följande:

ja jag har också hört att kroppen kanske tycker bättre om att bli gravid i ostimulerad cykel när allt är som det 'ska' där inne.. vi får helt enkelt hoppas att våra eskimåer är våra mirakelbebisar istället :) 

Fint att du fortsätter hoppas för mig, men själv tror jag tyvärr loppet är kört och börjar få mer o mer ont i magen nu. eftersom HCG hormonerna ska fördybblas varannan dag borde mitt test i morse blviit väligt starkt då det var klart o tydligt redan i fredags. hormonerna går inte upp och ned vid en graviditet utan spikrakt uppåt vad jag förstått. Vi får fortsätta stötta varann, känns ju såklart positivt att jag har 2 i frysen att försöka med också, måste bara åka till Prag o hämta dem...;)

hoppas din cykel kom in i det normala igen så du kan blicka framåt mot nästa försök. när skulle det bli tror du?

Jag hoppas mensen kommer igång idag, använde ljutinus igår också men börjar känna av mensvärk, så kan sambon också förstå att det är kört.. han håller hoppet uppe än.

Kliniken öppnar igen 30 juli och min hemortsläkare är borta tom 14 augusti men kollar Mailen under semestern så har jag tur kan vi boka in återförande i augusti. Jag har svårt att hitta min egen ägglossning och kommer nog behöva hjälp å se när jag kan åka till kliniken. Mina ägglossningstest visar direkt när det är ÄL. Jag får ingen förvarning och jag har 30 mil till kliniken :P det kan bli lite knivigt så jag hoppas jag får gå på VUL innan.

När blir det för din del tror du om det blir aktuellt?
  • My102

Fick negativt på testdag i söndags och igår på ruvardag 13 och 14 med en blastis. Fortfarande ingen mens på cykeldag 35. Hoppet är den sista som överger en, men mensen får gärna komma om det redan är kört!

Någon som vet om mensen blir knäpp efter misslyckade? Jag har tagit hormoner förrut när vi försökte hemma och då kom mensen som en klocka, vad kan skillnaden vara nu? Förutom att en blastis sattes in, men den verkar inte ens ha fäst eftersom jag har testat lite då och då med super negativt.

• My102
    Inalina skrev 2018-06-26 09:32:51 följande:

Idag känns det kämpigt... Vägen som redan känts så otroligt lång och svår med över 3 års aktiva försök där alla vännerna har hunnit få både första och andra barnet.. Vi har lite avvaktande sagt att vi inte har någon brådska och det är klart att vi vill ha barn någon dag.

Ingen har vetat om tårarna som kommit varje månad då mensen visat sig, och ingen förstår vår längtan efter ett plus som verkat vara helt omöjligt för oss att få.

Nu i fredags fick vi äntligen ett plus för första gången i vårt liv. Så glada och chockade och försiktigt förväntansfulla. Det höll bara i 2 dagar innan blödningen kom  

Känner mig så rädd att det inte kommer gå hela vägen någon gång, eller att jag helt enkelt inte kommer orka gå igenom fler IVFer. Har två blastocyster i frysen men det finns ju inga garantier överhuvudtaget. Ledsen för deprimerat inlägg, tror det är först nu jag känner att jag kan sörja ordentligt. kram på er alla

Jag förstår precis vad du menar. Jag bröt ihop igår och arbetade hemifrån. Idag känns det bättre.. det finns inte några garantier men jag vägrar ge upp. Jag blir lite arg när jag tänker att vi inte fick nåt kompletterade hjälpmedel som tex blodförtunnande då vi är oförklarligt barnlös. Vi kan mycket möjligt själv ha skapat blastisar men att det inte fäster.. som nu när vi fick insatt. Ska begära att få mer hjälpmedel med frysåterföringen. Blir lite arg också att kliniken från och med igår är på semester tom 30 juli. Ingen att prata eller bolla tankar med.

Kan verkligen rekommendera ruvarpodden!
Svar på tråden IVF våren 2018