IVF våren 2018
Från utredning till ivf-start ett år ungefär men det var mest för att vi ville fundera lite innan ivf-start. Annars hade det nog gått fortare.
De ringde innan och sa att jag ska fortsätta med samma dos över helgen och nytt VUL på hemorten på måndag.. blev så otroligt besviken och har gråtit floder.. min gyn här hemma sa igår att "jag hoppas verkligen de plockar på måndag och inte senare, isåfall vill jag ringa och prata med dem". Så var helt inställd på ÄP på måndag.. min gyn har stängt fredagar så kan inte ringa till honom heller idag!
Ssk på ivf-kliniken sa att det troligen blir äggplock på onsdag och att äggen inte var tillräckligt stora.. jag hoppas verkligen att de tagit rätt beslut. Är helt ställd och jätteledsen för jag orkar verkligen inte vänta mer, mår inte alls bra av sprutorna. Två extra dagar känns som en evighet.
Det är ju viktigt att de inte plockar äggen för tidigt heller så man vill ju egentligen inte skynda den processen och få ut massa omogna ägg, men det gör ju inte att man blir mindre besviken för det :(
Jag gör min IVF i Tjeckien och hade först tänkt att vara här 5-6 dagar, men kommer bli 10 dagar (!) stället då mina ägg var lite långsamma att mogna, så det är 4-5 dagar EXTRA på hotell och väldigt jobbigt att komma med undanflykter på jobbet!!! En del motgångar får man visst ta under den här perioden, men förhoppningsvis ska det ju leda till ett litet mirakel i slutändan så man står ut med mkt...