• Inalina

IVF våren 2018

Ellencassandra skrev 2018-09-04 11:49:51 följande:

Äggplock på måndag! Ca 11-12 äggblåsor som förhoppningsvis blir några fler större tills på måndag!

tack för tumhållningen och hoppas det går fint på måndag =)
  • Inalina
    My102 skrev 2018-09-03 21:28:05 följande:
    Ja en himla tur! Japp, hittills, enligt läkaren ska vi göra det. Får se på tisdag nästa vecka om han tycker annorlunda. Skulle bli förvånad om slemhinnan är i korrekt tjocklek faktiskt. Kanske blir letrozol annars, har svarar bra på det tidigare.
    Hej! satte tilbaka 2 idag (men betalade för 1 haha) de gjorde återföringen samtidigt - hoppas inte de kladdar ihop sig eller nåt Tungan ute ena såg lite trött ut tydligen men den andra såg fin ut i alla fall! använde även något som heter embryo glue som ska få dem att fästa bättre så nu får jag ju bara hoppas... läkaren som gjorde återföringen var samma som förra gången så jag hoppas på ett plus denna gången också !(som håller i sig i 9 månGlad! kramar!!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-03 17:49:17 följande:
    Tack det går bra! Visst syns det. Det känns som det bara kom på nån vecka. Nu går det inte ta miste på på att jag är gravid. Sen några veckor känner jag sparkar och även om det är grymt jobbigt när den sparkar på urinblåsan eller kommer åt nån nerv så är det så värt det. Och det är värt allt man går igenom för att komma hit. Jag misstänker att det är lite som efter en förlossning, man "glömmer" hur jobbig vägen hit var. Egentligen glömmer man väl inte men det jobbiga försvinner ändå något... Så försök hålla det i bakhuvudet när det är som tuffast...
    oj vad spännande med sparkar (och att det blir en överraskning när den kommer!)!!! var och hälsade på en vän med en liten nyfödd häromdagen - och herregud så söt han var Hjärta jag förstår att det känns värt alla turer med IVF - det skulle jag givetvis också tycka när man väl sitter där med stor mage - eller ännu bättre en sovande bebis i knätBaby nu är jag ruvare i alla fall och det känns som att jag kan inte göra så mkt mer denna gången mer än ta mina mediicner och hoppas på det bästa!Flört kram!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-04 20:32:28 följande:
    Ja det är spännande, underbart och overkligt. Känns som man aldrig trodde man skulle hamna här. Vet att det är svårt att tänka så under tiden, men man måste hålla humöret uppe.

Åh, så spännande! När har du testdag?
    Testdag 18 sep men tänkte testa nästa fre den 15 :)
  • Inalina
    S91 skrev 2018-09-06 09:09:14 följande:

Hej! Vill bara säga att jag håller ett öga här inne. Lycka till nu alla ni som ruvar!! Lite speciellt till dig Inalina :)

Och stort grattis anina till plusset!! Nu hoppas vi det får hela vägen, åh jag längtar sååå efter att få se ett plus hemma hos mig någon gång också.. nu ska jag njuta sista veckan på Kreta. Sen hem och ta nya tag med IVF:en.

Tänker på er alla. Kram

tack snälla - och gud vad härligt med Kreta!!!Solig ni lyckats säkert nästa gång, du verkar ju ha jättebra kvalitet på dina ägg med tanke på hur många som kunde frysasGlad stor kram och njuuuuut i värmen!Hjärta
  • Inalina
    anina skrev 2018-09-06 19:09:34 följande:
    Ja den är kanon. :) kan bli lite knepigt annars. :)

Tack, jag ska försöka njuta så mycket jag kan. :) och äta massor av pizza och pasta. Älskar också Italien och framför allt maten. Blir 4 dagar med hela familjen och sen 6 dagar med bara sambon. :)

Hur känns det nu? Hur mår du av ruvning och progesteron?
    Ja åh gud va gott!! Tungan ute ruvardag 2 här.. känns inte så mkt mer än att jag är rätt trött vilket jag härleder till Progesteronet. mår inte dåligt av ruvningen annars, känner liksom inte att jag kan påverka något och då måste jag liksom släppa det litegrann =) men men värre blir det väl ju närmare testdag/BIM man kommer...
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-07 16:35:41 följande:
    Ruvardag 4 här.....

I går var jag så jövla trött. Varit illamående, halsbränna & bröstvårtorna & brösten ömmar. Men jag antar att det är lutinuset som spökar? :/

Fan, man vill ju bara testa nu!!!
    Åh är du också igång igen!!! vad spännande! :) är det färskförsök? För den där Ovitrellen ger ju de värsta biverkningarna enligt mig - mår MKT bättre nu vid frysförsök då jag sluppit ta den!
    men ja - progesteronet spelar ju också spratt med en...
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-07 17:26:24 följande:

Jaaaa men visst vet du :D

Nej nu är det FET i ostimmulerad cykel. Så nu är det bara min kropp, 5 dagars cytoblast & Lutinus hahah! Jag tänker ju på minsta lilla tecken... haha!

Jag mår super, bara jävligt trött & seg. Brösten tar kål på mig haha. Men mina bröst har varit såhär sen innan äl....

åååää, jag hoppas att vi blir gravida nuuuuuuu!! <3

Ok vad spännande att följas åt=) jag känner absolut inget i brösten eller någon annanstans för den delen heller.. fick jag onda bröst nu skulle ja ta det som ett gott tecken! Ja vi är ju gravida tills motsatsen bevisats nu!! Håll i er därinne!!!
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-09 09:35:04 följande:

Hjälp mig!! Fick precis gravid på digitalt 1-2 v.... grinar som en tok!!! Men jag blir så jävla rädd när det bara visar 1-2 v. Stämmer det verkligen? Jag satte in en 5 dagars i måndag... räknar man då inte annorlunda, det jag menar är... borde jag inte vara längre gången? Jag är så jäääääävla rädd att få missfall... därför jag frfågar!!! Alltså jag bara gråter, det sprutar tårar!!!! Vi har försökt i 3 år nu & ett missfall för 2 år sedan. Jag testade med 6 dagar tidigt i går, då blev Det ett pytte svagt streck. Alltså kan det betyda att det är mf på gång? Alltså jag är så sjuuuuukt rädd så ni fattar inte!!!!!

Snälla hjälp mig..... jag är så rädd.

men wow!!! stooort grattis!SoligSkrattandeHjärta vad häftigt med ett så tidigt test! låter ju som att du även har lite symptom som uppenbarligen är gravidtecken! förstår att det känns chockartat och overkligt men det är din tur nu!!! kram!Hjärta
Svar på tråden IVF våren 2018