• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Bloggsombearbetning
    McSlemmy skrev 2018-01-18 08:33:42 följande:

Det är första svängen vi gör ivf så är rookie på allt och litade på supergulliga personalen som jag träffat MEN de glömde skriva ut recept på ovitrelle.

Kliniken i Falun ringde igår och sa att jag skulle komma in för äggplock på fredag. Hurra vad bra!

Igår kl 19.30 stod jag gråtandes på apoteket två mil utanför stan(de är de enda som har ivfsprutor) utan recept på ovitrelle som skulle tas kl 21. Skjutsad av min stackars far med noll stresstålighet blev det racerbil i snöstorm till sjukhuset, sparka in dörrn till primärvårdsjouren, får veta att de inte har nån läkare där.

De ringer en gynläkare på akuten som jag får prata med som sen pratar med någon annan.

Efter en halvtimma ringer gynläkaren och berättar att jag fått ?en normal dos? orvitrelle utskriven.

Ut igen till apoteket, låna deras toa, tjonga in sprutan i magvalken och äntligen andas ut.

Usch vad hemskt!! Vilken tur att det gick bra till slut!! Man vill ju verkligen inte ha gått igenom en hel behandling för att sedan falla på mållinjen av ett misstag!

Lycka till på äggplocket imorgon!
  • McSlemmy
    Anonym (9onde) skrev 2018-01-18 09:00:26 följande:

Ååh nej stackare!!!

Tur det löste sig! Jag har varit med om liknande och det är inte kul. Spec inte i den här stan då inget nånsin finns hemma på apoteket.

Om detta NÅGONSIN skulle hända igen (och jag skriver för att fler ska se) så har Falun möjlighet att skriva ut recept via sina mobiler = går sjukt snabbt

Så använd jour/akutnumret i så fall så fixar dom det på två röda :)

Åh vad fantastiskt att Falun kan fixa det också!

Kände mig som jordens klant när jag stod där på apoteket. Haha.

Hoppas såklart jag slipper proceduren igen men superbra att ha koll på.
  • Lulak1

Det går inte bra för oss med nedreglering. de ska ringa på em och säga hur ska vi göra nu.

• Sommarhopp

Här räknar jag bara dagarna. Börjar med sprayen den sista januari och dagarna går jättelångsamt just nu...

• Bloggsombearbetning

Det gick bra! Äggen delade sig som de skulle och idag har vi fått tillbaka två små fina embryon! Jag känner mig så glad och lättad att allt är väl så långt. Nu börjar 3 långa veckor av väntan:)

• mileythebunny
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-17 22:13:47 följande:
    Tack!! Lycka till, jag håller tummarna för er också!!
    Hur har det gått för er idag? Hur var det, gjorde ni ICSI denna gången? Får jag även lov att fråga, går ni privat? Tänkte på det här med 1 eller 2 embryon vid återföring, förstår det som att landstingsfinansierade kliniker har standarden 1 embryo, medan privata kliniker väljer utifrån fall till fall, kan det stämma?

Vi fick besked idag att endast ett ägg befruktats och har återföring planerad imorgon, men nu är jag livrädd att det enda lilla embryot som finns inte ska klara sig till imorgon. 
  • mileythebunny
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 17:47:42 följande:

Det gick bra! Äggen delade sig som de skulle och idag har vi fått tillbaka två små fina embryon! Jag känner mig så glad och lättad att allt är väl så långt. Nu börjar 3 långa veckor av väntan:)

Ah, såg inte detta när jag skrev till dig. Så härligt att det gått bra så här långt, grattis!
  • Bloggsombearbetning
    mileythebunny skrev 2018-01-18 17:52:47 följande:

Hur har det gått för er idag? Hur var det, gjorde ni ICSI denna gången? Får jag även lov att fråga, går ni privat? Tänkte på det här med 1 eller 2 embryon vid återföring, förstår det som att landstingsfinansierade kliniker har standarden 1 embryo, medan privata kliniker väljer utifrån fall till fall, kan det stämma?

Vi fick besked idag att endast ett ägg befruktats och har återföring planerad imorgon, men nu är jag livrädd att det enda lilla embryot som finns inte ska klara sig till imorgon. 

Tack???? Vi går hos landstinget, RMC Linköping, och gjorde ICSI den här gången. De har som standard att föra tillbaka 1 men ibland blir det 2 beroende på parets förutsättningar.

Åh, jag hoppas så för er skull att det delar sig fint och att det blir återföring imorgon!! Jag håller tummarna <3
  • Bloggsombearbetning
    mileythebunny skrev 2018-01-18 18:00:44 följande:

Ah, såg inte detta när jag skrev till dig. Så härligt att det gått bra så här långt, grattis!

Jag menade såklart Tack med utropstecken och inte frågeteckan;)
  • linsen79
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 18:18:24 följande:
    Tack???? Vi går hos landstinget, RMC Linköping, och gjorde ICSI den här gången. De har som standard att föra tillbaka 1 men ibland blir det 2 beroende på parets förutsättningar.

Åh, jag hoppas så för er skull att det delar sig fint och att det blir återföring imorgon!! Jag håller tummarna <3
    Hej!

Hoppar in här i tråden! Har gjort ett ET och två FET. Nu börjar vi om igen.... suck. Blev lite nyfiken på det där med förutsättningarna som du skrev. Vad är det för förutsättningar som krävs för att sätta in två? Fyller 39 snart och då har jag bara ett år på mig så jag börjar fundera på hur jag kan maxa möjligheten.

Lycka till allihop!
Svar på tråden IVF våren 2018