• Inalina

IVF våren 2018

Ellencassandra skrev 2018-09-09 20:18:27 följande:
    Jag tror det har gått bra. Äggplock imorgon! Får hoppas att det blir gott om ägg.

Vad är synarela till för? Ja man ska göra det som känns rätt. Och man ska väl försöka leva som vanligt. Det gör du rätt i. Tidigare ivf har jag inte vågat träna eller typ dricka kaffe men har levt normalt denna gång. Älskar ju å träna. Men kanske inte hoppar å studsar lika mycket!

Vad spännande. Hoppas det är ett grav symptom :) när ska du testa?
    Stort lycka till på ÄP idag! Hoppas det går bra Glad!
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-09 17:47:53 följande:
    TACK!!!!!! Ja, servar poppat upp många symtom som jag haft ett par dagar tro det eller ej. Jag är yr, illamående, brösten spänner & är varma, har metallsmak i munnen, sedan rd 4 så var det molat mer & mer i magen för varje dag. I går var vi på Ica & jag blev sjuk illamående & ville bara spy... då sa min man, hm.... du är säkert gravid. Men jag har lixom skjutit bort symtomen för att jag inte vågat tro. Men nu är det SANT & jag kan Inter fatta. Men herre, i morse när testet visade positivt så fick jag ren panik. Jag var så jävla rädd!! Men nu jnde dagen har det bara sjunkit in & vi har lett & gråtit hela dagen! Vi är så lyckliga!! Nu är det VÅR tur!

Många som säger att man inte kan känna så snabbt, men det för jag.... super mycket <3

Kraaaaaaam
    Oj vad mycket symptom! Är på RD 6 idag, tog ett väldigt tidigt test där både jag o mannen såg ett svaaaaagt streck i testrutan. Får ta ett nytt test om ett par dagar och se om det blir starkare - spännande!

ja det blir väl en bergochdalbana med känslor nu för dig i början, jag har inte riktigt vågat reagera själv ännu då testet inte var så tydligt som ditt! hoppas jag också får grav-krämpor snartTungan ute!! kram!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-10 10:17:45 följande:
    Åhh... Hoppas verkligen det blir starkare!
    jaa det hoppas jag verkligen! =) borde ju synas mer på ons tänker jagDrömmer
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 09:46:05 följande:

Ja nu är man färdig! Fick ut 12 ägg. Så är nöjd. Gjorde rätt ont idag så fick mycket smärtstillande så man är lagom trött just nu. Hem å vila! :) skönt å ha det avklarat!

Men va bra!!! 12 ägg är ju kanon! så spännande att följa hur det går för digGlad förstår att det är skönt att vara klar med ÄP - det är ju det mest påfrestande momentet i IVF tycker jag! 
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-10 15:12:39 följande:
    Ja men det känns faktiskt bra :) nu e man ju väldigt nyfiken på hur många som blir befruktade, delar sig bra osv :p tack :)

Ja det e rätt jobbigt å fick ju rätt mkt Morfin denna gång så är väldigt trött. Har sovit tre-fyra timmar precis :P välbehövligt! :)
    Ja precis nu blir det spännande! Hoppas ni får många som befruktas! =) vila kroppen nu så den kan förbereda sig för ruvning Solig
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-10 21:33:44 följande:

Ja jag har mycket symtom, men det har jag alltid haft i mina graviditeter. Jag känner min kropp så extremt bra :)

Jag tog ju ett test redan rd 5 som visade suuuuuuper svagt, man såg det knappt. Igår (rd6) tog jag digitalt & där var det inget snack om saken :D Tog ett idag igen, dock inte på morgonurin men även där var det ett starkt streck, så det stiger åt rätt håll! Jag är så sjuuuuukt lycklig, men jag kommer på mig själv & tänker ...?inte vara för glad, det kanske inte går bra?... men nej, nu tänker jag fan suga in detta & bara njuta. Vi är så jääääävla glada & jag längtar till att tiden ska gå snabbt! För en gång skull, så får riden gärna gå snabbt!

Men vet du, om du har fått ett svagt streck... då är du gravid! Har du bild?

Kram

Men det är klart att du får vara glaaad!! Det är ju det här vi ALLA härinne kämpar för hela tiden!! Njut, tokflina, ta glädjeskutt eller skrik rakt ut!! Jag kollade testet nu ikväll som jag tog i morse och tycker visst att man ser strecket.. men ska ta ett nytt i morgon bitti- testknarkare som man är =)!! Haha!

• Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-10 10:17:45 följande:

Åhh... Hoppas verkligen det blir starkare!

Jag vågar nog säga att testet var starkare i morse!! Bifogar en bild (strecket är lite snett men är väl ett billigt test...), är väldigt försiktigt positiv men såklart ändå mycket lugnare än om jag inte sett något alls!! :) är på RD 7, kram!!! Tack för att du vart så peppande mot mig!!

• Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-11 06:51:14 följande:

Men! Nu vågar jag iallafall på mig ett stooort GRATTIS!!!!!! <3

Tack snälla :) åååh jag hoppas bara den stannar där den är!! Märker dock på både mig själv och mannen att vi inte vågar vara lika glada den här gången. Får nog avvakta o se att testerna blir starkare dag för dag så kan jag nog glädjas mer sen :) men såklart är vi otroligt lättade att det verkar ha fastnat i alla fall ;)
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-11 06:55:56 följande:

Jag vågar också säga grattis!

Tack =)
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-11 08:30:26 följande:
    Nej de är klart, skulle nog va hemskt försiktig i ett par veckor jag med om jag mot förmodan skulle få plus. Glad men rädd och orolig.

I vilken vecka fick du mf sist?
    Ja jag får nog ligga lite lågt och se om man klarar sig fram till första VUL utan blödning... mitt mf sist kom 3 dagar efter bim så hade jag inte testat innan kanske jag inte ens vetat om att jag fått ett plus. (men jag testar ju alltid innan bim då jag hellre tar ett negativt test än mensen...Flört) känns det nåt annorlunda för dig?
Svar på tråden IVF våren 2018