• Inalina

IVF våren 2018

My102 skrev 2018-09-13 06:40:36 följande:

Läkaren närmar sig pensionsåldern och vi har endast Mail kontakt, jätte svår att få tag på telefon. Jag tror han blandade ihop mig med en annan. I mailet där jag skrev att jag hade fått mens så svarade han hej och ett annat namn än mitt. Jag svarade tillbaka och sa att det vet fel person men om jag fortfarande skulle komma på tiden och det skulle jag. Tror faktiskt han blandade ihop mig med någon annan och inte dubbelkollande någonting. Jag bor på en liten ort med endast en privatläkare på det här området också, kan inte byta heller. Egentligen tror jag att han är den enda som håller på med sånt här så de som går via landstinget går också hos honom. Har svårt att se att sjukhuset skulle ha den kompetensen bland personalen.

Men suck.. jag tycker du ska säga slm det är när du träffar honom på måndag så du slipper avgiften på förra gången, kanske känner de själva att de gjort fel och du slipper betala då?

Jobbigt när man inte har så mkt valmöjligheter i närområdet, det är nog därför många väljer ivf utomlands. Men då ska man ju ha nära till en flygplats etc så kanske blir ännu mer stress. Jag hoppas det löser sig för dig nu och att allt ser bra ut på måndag så du kan köra igång !!
  • Inalina
    anina skrev 2018-09-15 13:52:17 följande:

Hej.

Jag är kvar i Italien och har varit lite bortkopplad den världen. Men kom att tänka på att du borde ha testdag vilken dag som helst Inalina. Hur går det? Har du tjuvtestat?

va söt du är ;) jag testade plus på RD 6 med  mina eskimåer, har bara blivit starkare sen dessa - RD 11 idag.

Förra mf kom RD 12-13 så är lite nervvrak här men ändå glad såklart =) hoppas en av dem hänger kvar åtminstone!! kram!
  • Inalina
    anina skrev 2018-09-17 12:32:57 följande:

Nu är jag på väg hem från semestern. Har faktiskt längtat hem hela tiden, första gången jag gjort det. Misstänker att jag kanske har en graviditetsdepression. Eller om det är pga lutinus. Jag gråter en del och vissa dagar känner jag att jag inte vill leva eller önskar att jag aldrig vore född. Jag ska ju vara glad nu. Jag har ju plussat efter 3 år.

Skäms för att skriva det till er, vissa som inte fått nåt plus än. Men som ni säger så är vi ju vänner här som går igenom samma saker, så vem ska man annars berätta för. Ska ringa mvc idag när jag kommer hem. Förutom depression så är jag så orolig för missfall/utomkved och allt annat som kan gå fel. Vågar inte känna den glädjen jag gjorde förra gången. Tänk att ett missfall kan göra så mycket. Jag nojar över allt och sambon börjar bli trött på det. Han sa till mig att de ?negativa tankarna? kan nog istället orsak missfall. Tack för den kommentaren.

Nej slut på klagandet. Jag är så glad för er seb81 och Inalina. Och jag väntar med spänning på ditt tjuvtest mjbo. Och även ditt ellencassandra. Skönt med så många ägg. :) nu är det vår tur, vår höst.

Förresten när det gäller att tänka på att man hade varit så och så långt om man inte fått missfall, så försök tänka på att missfallet kom för att det var fel på embryot. Det hade kanske hänt senare annars eller så hade man haft grava komplikationer på bebisen.

Svårt att tänka på jag vet.

Kram på er. Vi är starkast, och tillsammans blir vi ännu starkare (så klyschigt det lät)

tack för grattis =) vill gärna ha ett tidigt VUL om möjligt men vet inte när jag borde boka in det för att ändå vara 'säker' på att det kommer synas nåt. har du ditt nu i veckan eller nästa? jag tycker det är så krångligt med det där räknandet av veckor också. på preglife står det att jag är i v 5 (4+2) men i en annan app (what to expect) kallar det detta för v 4 och det låter ju som att man knappt blivit gravid då ju Skrikandes

Det är vanligare än man tror att hormonerna gör så att man blir deprimerad istället för sådär löjligt lycklig som man helst vill vara vid ett positivt test.(och som man kanske blev förra gången).har tyvärr också hört att många mår ännu sämre för att de 'borde' vara lyckliga. men det finns inget 'borde' - allt handlar ju om ens egna erfarenheter och känslor.Dock så tror jag inte att fallet blir hårdare för att man tillåter sig själv att vara lycklig och glad över att man lyckats bli gravid  - man blir nog precis lika ledsen ändå om det inte skulle gå vägen. 

någon skrev häromdagen att hon tänkte minsann vara lycklig över sitt plus - för hon var hellre 'lycklig i onödan' istället för att gå och oroa sig. det fick mig att tänka till och jag tänker minsann hellre vara lycklig i onödan än gå och oroa mig för något som inte ens har hänt ännu Glad. (eller jag ska försöka i alla fall!!)

Det finns ju hjälp att få så jag skulle boka in mig för terapi eller psykolog om jag vore dig och om du känner dig väldigt nere - kanske kan de rekommendera någon hos barnmorskan? du behöver inte skämmas över att du mår dåligt - du är ju bara människa! Hjärta kram!! bra tips om hur att tänka och inte jämföra med förra gången - gillade klyschan också haha - FL är riktigt bra då man märker att man hittar likasinnade som förstår precis alla konstiga känslor och frågor man har under och efter en IVF!
  • Inalina
    My102 skrev 2018-09-17 17:54:39 följande:

Var på VUL idag på cykeldag 15, slemhinna på ynka 5 mm och en blåsa på 10, läkarn var inte glad. Han skulle kolla med läkaren på IVF kliniken hur de ska gå tillväga. Men det blir inte FET i ostimulerad cykel i alla fall.

Jag slapp i alla fall betala för undersökningen!

Skönt du slapp betala, men förstår att du är besviken :( Förmodligen bättre för dig att köra stimulerat FET- det var inga problem tycker jag- då vet man mer säkert att slemhinnan växer till sig, då borde du kunna köra på nästa cykel, kram!!
  • Inalina
    S91 skrev 2018-09-22 17:08:26 följande:

Stort grattis till alla plus här inne! Speciellt till dig Inalina!!

Jag håller tummarna för er andra <3.

Och tänker på dig anina. Det kommer säkert bli bättre efter VUL, jag hoppas du snart kan få njuta men jag förstår också att du mår dåligt!! Det måste vara massor med oro som tillkommer när man går igenom det här, ingen vanlig graviditet precis.. kram! <3

Åh tack =) så kul att höra från dig! Har du någon plan när nästa FET kan bli av..? och hur är det med dig?
    Solig stor kram!!
  • Inalina
    S91 skrev 2018-10-01 09:45:58 följande:
    Jag får nog återföra kring den 10-12e oktober. Har fått dispens sen på att få återföra varje månad sen så det känns skönt att få köra på istället för att behöva vänta en månad emellan hela tiden.

Men hur mår du?? :)
    ok vad spännande! kommer hålla alla tummar jag har!! jag tror på tredje gången gillt - jag hade turen på tredje gången i alla fall.
    Idag var jag på första VUL - är i v 6+2 och fick se ett tickande hjärtaGlad

Känns rätt overkligt och jag är så glad och lättad. Man bygger upp väldigt mycket tvivel med symptom som kommer o går, man hör historier där folk inte fått se något på vul etc etc. börjar för första gången tro att jag är lite gravid trots allt nu =)

jag mår bra med lite småillamående till och från (men klagar inte) och brösten ömmar en del. Åh jag hoppas jag får höra om dina symptom om några veckorHjärta
  • Inalina
    S91 skrev 2018-10-01 12:50:47 följande:
    Åh vad underbart, jag börjar typ lipa! Önskar dig en så bra graviditet det går få! :)

Man hoppas ju så klart, men ändå så mycket tvivel.. jag ska försöka vara positiv denna gången men det är så lätt att skruva fast i negativa tankar.. ultraljud först på tisdag så slemhinnan ser ok ut, så får vi ta en dag i taget sen. :)
    Tack snälla! jag börjar typ också lipa Flört Tvivel och oro kommer man nog ha en ganska lång bit på vägen då jag tror vi IVF:are faktiskt fattar vilket mirakel det är varje gång en bebis föds.. då vi får stå ut med så mycket besvikelser längs med vägen blir man ju ganska luttrad. 
    stor kram o lycka till!!Hjärta
  • Inalina
    S91 skrev 2018-10-10 22:25:45 följande:

Hej alla! Jag kommer lämna familjeliv nu iallafall ett tag. Skulle återfört fryst nu i dagarna men har inte fått min ägglossning trots dubbel dos letrozole.. är så trött på min kropp på alla plan och så besviken på min behandlande klinik just nu att jag snart går i atomer. Två fet insättningar på en behandling på 11 månader har de fått till.. i den här takten blir det en lååååååång resa. Jag önskar alla här inne lycka till <3

Åh vännen jag förstår att du är hemskt besviken. jag hoppas du snart får göra en återföring till, kör ett stimulerat försök istället så slipper du fundera över ägglossning!! stor kram till digHjärta
  • Inalina
    nuaerdetmintur skrev 2018-10-16 11:33:34 följande:

Vi har nu genomfört vårt andra IVF försök, de ändrade nästintill allt ifrån första omgången, första omgången körde jag långa protokollet, synarela, gonal-f, nu körde vi korta protokollet, menopur och Orgalutran, bägge gångerna lutinus i 14 dagar. Fick samma resultat på antal ägg och antal befruktade bägge gångerna, vilket gjorde mig väldigt besviken, 7 ägg, 2 befruktade och ett till mig och inget till frysen... den enda STORA skillnaden är att jag igår kväll testade positivt för första gången i HELA mitt liv! ÄP 28/9, ET 30/9, Testdag 16/10, så jag testade såklart imorse med, och det visade GRAVID 3+ Skrattande

STORT grattis!!! vad underbart! kom till tråden ' vi som är gravida efter ivf' när du känner dig redo Glad
  • Inalina
    My102 skrev 2018-10-28 12:42:05 följande:
    Nu är jag ruvare :) pjuh! Fy vilken ångest jag har haft! Känns mer verkligt denna gång, antagligen för att jag inte har så ont som jag hade sist. En av fyra tinade dom upp och det räckte. Så nu har vi 3 kvar. Har fått kortison som jag hämtar ut på apoteket nu och intralipid som jag ska ta på sjukhuset där jag bor. Fick med mig medicin påsarna hem, lite konstigt men men. Tur att dom kan göra så! Så nu håller vi tusen tummar!
    Åh stort lycka till!! håller alla tummar för att det går vägen för dig! jag fick ju också kortison nu senast och då funkade det! =) kram!Hjärta
  • Inalina
    My102 skrev 2018-10-29 13:02:10 följande:
    Tack! :) fick du några biverkningar av kortisonet?
    hej! vilken dos ska du ta? jag tog 10mg om dagen och håller på att trappa ner nu (är i v 11).

inga biverkningar vad jag märkt - mest orolig över nedtrappningen nu då kroppen måste vänja sig vid att tillverka eget kortisol igen. så du ska inte sluta abrubt med kortisonet.

jag fick så många olika mediciner så svårt att veta om och vad som gav biverkningar - men tror inte jag haft något särskilt och då har jag fått både hög dos progesteron, blodförtunnande sprutor, östrogentabltetter (som jag fortsätter med till v 12)..
  • Inalina
    My102 skrev 2018-10-29 15:53:25 följande:
    Hur trappar du ner då? Mindre dos eller tablett varannan dag? Jag är så otroligt trött, kanske bero på att jag var och reste hela helgen och var så orolig! Eller progesteronet då.. känner mig helt matt och slut i kroppen.
    ja jag tog ju från början 2 tabletter om dagen á 5mg, nu tar jag endast 1 tablett varannan dag. men din läkare kommer säga till dig vad de tycker.

tydligen kan man bli trött av progesteronet - förstod at du fick rätt hög dos där. jag fick 200mg 3 ggr per dag och trodde det var mkt...
  • Inalina
    My102 skrev 2018-10-29 18:58:35 följande:
    Jag fick mindre dos nu, förra gången fick jag tre per dag, nu endast 2 per dag. Hoppas inte att det stjälper :/ det är skönt att bara ta två!
    Hej vännen, hur har det gått för dig? Har du vågat testa än?
    Kram!Hjärta
  • Inalina
    My102 skrev 2018-11-07 15:04:09 följande:
    Jag har testat och har ångrat mig :( gick inte vägen denna gång heller. Mensen har inte kommit men den brukar inte göra det förrän jag slutar med lutinus. Har haft extrema biverkningar av lutinius denna omgång så jag har verkligen fått intala mig själv att det är biverkningar och inte tecken på graviditet för det har känns så äkta. Hoppet är ju uppe fortfarande, tänker att det kanske kläckte sig ur skalet förrän någon dag senare osv (blastisen var intakt vid återföring). Men jag är realist och har redan tagit kontakt med Falun för att sätta tillbaka i december igen, utan att vänta på en mens i mellan. Då ska jag höra om assistent attachment (?) eller vad det heter plus alla mediciner jag har fått nu men också blodförtunnande. Jag vill ha allt! Även sätta tillbaka två. Har tre i frysen och det så surt att bara genomlida en massa insättningar om det, om vi har tur, är ett embryo som kan bli något. Suck.. känns hopplöst i mellanåt
    hej vännen, men vilken RD testade du på? många får ju inte plus förrän dag 10 eller så.

jätteledsen för din skull om det inte går vägen - men innan mensen/blödningen är ju ingenting bevisat i alla fall. precis, frysta blastisar tar längre tid på sig att kläcka än färska! assisted hatching kan absolut vara en bra idé nästa gång (om detta inte gå vägen) försök att få tillbaka 2 nästa gång - jag känner så väl igen mig i dig - man vill prova ALLT som går och lite till. 

jag tog blodförtunnande sprutor fram till v 9 ungefär - ingen jättetrevlig upplevelse men något var det ju som gjorde att det faktiskt funkade denna gången. om det var kortisonet, sprutorna, stimulerat frysförsök (tar även östrogentabletter) eller att de satte tillbaka 2 stycken vet jag ju inte. Kram och lycka tillHjärta 
  • Inalina
    My102 skrev 2018-11-08 19:41:58 följande:
    Jag kommer inte riktigt ihåg om det var på dag 8 eller 9, men ett vanligt test som mäter från 25, tror inte det var morgon heller. Men det känns som kört.

Var på middag hos sambons föräldrar ikväll där hans bror kläcker nyheten att dom ska barn. Alltså mitt hjärta brister. Min sambo tycker det är skit jobbigt att prata om vår IVF, med mig!, alltså verkligen skit jobbigt. Men jag försökte få honom på tankar om detta inte går vägen vad som händer då (han vet inte om tjuvtestningen). Men han vägrade lixom att ta in att det kanske inte går, han sa ?det kommer att funka? ungefär som att det inte finns nåt alternativt. Han läser ju ingenting om det heller så allt han vet kommer från mig och jag vet ju det kan ta flera insättningar men det är som om det jag säger inte går in hos honom. Av fem embryon är det rätt logiskt att alla inte leder till en graviditet. Men det känns som att det aldrig kommer bli våran tur. Vad har vi gjort för fel livet. Mår illa och känner mig helt lamslagen.
    Åh vännen, tänker på dig Hjärta fy vad jobbigt det är att få gravidbesked till höger o vänster när man själv vill så mycket och försöker med alla medel som går!! 

det skulle nog vara bra om din sambo faktiskt blev mer engagerad och involverad och skulle få en helt annan förståelse för hela IVFgrejen. Ofta mår man själv bättre när man har mer fakta att luta sig mot. Det är ju vanligt att det tar 3 IVF eller fler innan det går vägen - det är ju därför landstinget betalar 3 försök. Första är bara en 'trial omgång'. 

En vanlig missuppfattning bland folk som inte är insatta är ju att - jaja kan vi inte få barn så kör vi IVF - men det är ju LÅNGT ifrån så enkelt som det låter! Kan du inte berätta för din sambo att du vill att han ska läsa på då det inte känns som att ni är på samma nivå i det här och det är ju faktiskt ERAT framtida barn ni försöker skaffa? på ett neutralt och inte anklagande sätt alltså... 
    sen tror jag det kan vara bra om du/ni går och pratar med någon terapeut också, dina känslor är helt normala men man kan ju få hjälp av en expert som hjälper en i sina tankar och hur man ska bli konstruktiv och tänka framåt. 

Stor kramHjärta
  • Inalina
    My102 skrev 2018-11-10 10:31:10 följande:

Tack för era stöttande ord! Vi fick minus idag. Så idag bryter vi ihop tillsammans.

Ser framemot samtalet med kliniken. Nu får dom börja visa vad dom kan. Jag har aldrig hört att embryot har fortsatt att utvecklas efter upptiningen eller på väg att ?bryta sig ut?, vore intressant och se vad dom säger om det.

Jag ska även be att få kolla om jag är APC resistent. Min mamma har haft blodproppar så jag skulle kunna ha en benägenhet för det. Vem vet.

Jag struntar lite vad rekommendationerna är men vi ska sätta tillbaka igen i december . Klarar inte av att vänta tills jul och nyår ledigheten är över.

Men jag känner verkligen nu att jag är i krig.

Hej, ledsen för din skull :( du verkar vara inriktad på att lyckas dock och då är det lättare att fortsätta kämpa på. 
    Jag har fått embryo glue alla mina återföringar och de 2 sista har jag testat plus (första gången i mitt liv) fick ju tidigt mf första gången men nu verkar det ju gå vägen.

jag tog ju också clexane sprutor båda de gångerna men utan något egetnligt bevis på att jag har lätt för blodproppar. stort lycka till inför nästa återföring och hoppas du får de hjälpmedel du behöver och att du får sätta tillbaka 2!
    Kram
  • Inalina
    My102 skrev 2018-11-12 09:39:58 följande:
    Min klinik använder tydligen alltid embryo glue :/ vet inte om det känns bättre eller sämre. En del av mig skulle vilja göra en kromosom koll. Undra ju varför inget fäster. Vad vi vet så gör det ju inte de
    Ok det är ju bra att veta att de redan gör mycket för att det ska lyckas. kanske behöver du blodförtunnande (vet att Falun gett Trombyl i alla fall) och sätter du in två är det ju absolut större chans att något fäster! 
  • Inalina
    S91 skrev 2018-11-26 21:36:44 följande:

Hej tjejer.

Vill bara säga att jag plussade igår på RD 9 och BIM.

Vågar knappt skriva detta inlägg och jag vet att det bara är första steget mot ett barn men just nu gläds vi bara så länge vi får.

Vi har gått hos kurator denna gången och jag har verkligen försökt slappna av och inte tänkta så mycket under ruvardagarna. Men vid avsaknaden av ordentliga "menssymtom" så kunde jag inte hålla mig på BIM.

Till er som inte plussat än, hang in there <3

Tänker på er i gruppen och hoppas att våra bebisar kommer som de ska när tiden är inne <3

Men så glad jag blir SoligSoligSolig fantastiska nyheter!!! grattis!!! jag vet att man är väldigt försiktig och vill inte 'jinxa' något i början men det är ju klart du ska vara glad över plusset!!!!

när du känner dig redo så kom över till gruppen 'vi som är gravida efter IVF' för där kommer du nog känna igen några stycken ;) tänk nu på att du är gravid tills motsatsen bevisats och försök att vara glad åt det här första stegetHjärta jättebra att ni gått och pratat med någon, det kan vi nog alla behöva i omgångar. Kram!
  • Inalina
    S91 skrev 2018-11-26 21:36:44 följande:

Hej tjejer.

Vill bara säga att jag plussade igår på RD 9 och BIM.

Vågar knappt skriva detta inlägg och jag vet att det bara är första steget mot ett barn men just nu gläds vi bara så länge vi får.

Vi har gått hos kurator denna gången och jag har verkligen försökt slappna av och inte tänkta så mycket under ruvardagarna. Men vid avsaknaden av ordentliga "menssymtom" så kunde jag inte hålla mig på BIM.

Till er som inte plussat än, hang in there <3

Tänker på er i gruppen och hoppas att våra bebisar kommer som de ska när tiden är inne <3

Hej vännen!! Hur går det för dig? har du fått tid för tidigt ultraljud än?
    Kram!!
  • Inalina
    S91 skrev 2018-12-07 22:18:50 följande:
    Hej! Det går långsamt framåt.. har fått tid den 23e för UL och det känns som en evighet fast det bara är 10 dagar.. och ja.. du vet säkert allt man kan oroa sig över fram till dess hehe.

har läst lite i er andra tråd men vill vänta att hänga på till efter ultraljudet så jag vet att det sitter där det ska och fortfarande lever <3 hoppas allt är bra med dig och magen? <3
    Jo jag förstår dig såklart! jag vet hur långsamt tiden går där i början - först tycker man ruvartiden tar en evighet men jag tycker det är ännu värre sen haha!

har du några symptom alls ännu? I början hade jag mest lite molvärk till och från, men kände egentligen inte så mkt mer. sen när jag skulle på mitt första vul i v 6+2 började illamåendet komma..
    kramHjärta
Svar på tråden IVF våren 2018