• FrökenBlåklocka

IVF våren 2018

zuces skrev 2018-02-07 14:08:30 följande:

Idag på ruvardag 11 med ett 2-dagars embryo <3 första försöket, kan inte förstå att vi äntligen har lyckats!!!!

åhh GRATTIS!! 
  • FrökenBlåklocka

Om några timmar ska jag bege mig iväg för VUL nr 2 och få reda på när nästa steg med äggplock inleds. Jag hoppas det blir äggplock måndag och insättning onsdag. Har ändå ca 30 mil att åka enkel väg för äggplock och återförande.

Håll tummarna!

• FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-02-08 09:25:14 följande:
    Lycka till!! :) Herregud vilket avstånd till kliniken :/
    jag har tur som kan göra de små testerna som blodprov och vul här i närheten men för äggplock och insättning är de en 3 timmars resa som väntar. Har dock förberett med boka hotell (dyrt som attan) till söndag så håller tummarna att det blir nästa vecka hela karusellen för oss
  • FrökenBlåklocka

Efter en timmes väntan på min tur på sjukhuset vart det äntligen klart. Har minst 2 blåsor som är 15 mm i vardera äggstock. Sen har jag ca 3-4 som varierar mellan 12-10 mm och en massa mindre. Fick även reda på att jag tydligen har en 22 mm cysta på vänster äggstock och att äggstockarna ligger snett i mig. 

Cystan har jag hört dem prata om förut men då var den mindre och inget de brydde sig om. Att jag var sne visste jag oxå om men han fick de låta som 10 ggr värre. 

Men nu är de bara vänta på IVF kliniken hör av sig med besked. Antar de blir måndag som äggplock sker, 

• FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-08 14:31:04 följande:
    De mellan 10-12 fick jag höra hinner ofta växa på sig! Så då plockar dom säkert fler än de 4 större ska du se :) det bästa är ju mellan 5-10 så det blir säkert toppen för dig!

Cystan ska du inte bry dig om, jag har haft cystor på varenda UL jag gjort och ingen vet riktigt varför utan vissa får bara det lättare än andra, och att de är sneda är väl bara en anatomisk grej, det går ju plocka ändå bara att de får anpassa sig lite när de plockar :) mina äggstockar sitter jättelångt ner fick jag veta på mitt förrförra VUL :)
     De var så jag tänkte men skönt höra att jag är på rätt väg med tankarna. Väntar fortfarande på samtal från kliniken när de vill boka äggplocket.... finns inget värre än vänta på samtal. 

Funderade på om de bara var en ny läkare så han ville vara noga och meddela allt. Min cysta verkar komma och gå så den har väll fått en bost nu av alla sprutor att växa sig extra stor, Men som du säger de är inget att fundera över annars skulle de ju tidigare ha sagt något om det. Tror nog oxå de var därför han var extra noga med att säga att jag är sne då han var ny, kändes som han var extra noga med att meddela allt men oxå mycket trevlig och önskade oss all lycka till! 

De är min första omgång helt men igår ramlade jag ner i samma hål och känner inte för något alls. Ville bara krypa under soffan och inte komma fram alls. Vill bara vara på andra änden av hela karusellen nu så jag vet. Och jag hoppas verkligen det nu flyter på snabbt och bra hela vägen till en frisk liten bebis på första försöket. 

Vi får helt enkelt peppa varandra så mycket det går ! 
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-08 15:49:13 följande:
    Jag var också där igår, under soffan alltså.. idag är jag hemma från jobbet då jag är livrädd för att äggstockarna ska vrida sig. Förstår din känsla helt och hållet.

Det är ju ofta så med lite yngre läkare att de vill vara noggranna och duktiga och då kanske man får lite onödig information som man kanske inte hade behövt.. hoppas de ringer snart så du får veta! Mig ska de ringa imorgon men troligen äggplock måndag för mig också.
    Äntligen hörde de av sig! 
    Ökad dos av Gonal F till 187,5
    Ovitrelle blir söndag 20:30 
    En äggplock tisdag 07:45 skall jag infinna mig på kliniken. 

Skrattande Skrikandes
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-08 16:59:27 följande:

Åh vad härligt!! Kommer hålla alla tummar och tår för er att det blir många befruktade ägg och en fin tillbaka till dig och några till frysen :) kram!

Tack nu är de vara vänta till tisdag då..... Ett evigt väntande.
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-08 18:09:02 följande:

Det är ett evigt väntande.. väntande på att få börja spruta, väntande på UL, väntande på återkoppling, väntande på äggplock, väntande på att få veta när man får återföra, väntande när man ruvar och tills lut förhoppningsvis väntande på ett barn.. vi i den här gruppen är nog experter på att vänta :'D

:D eller hur. Vi borde bli belönade riktigt för detta!

Idag var orgalutranen ingen lek. Ont som tusan. Måste ha satt den på fel ställe i "volangerna" eller träffat ett tidigare ställe jag satt de på. Fy tusan vad de värker och spänner.
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-08 19:10:58 följande:

Ligger hemma i soffan och vilar efter dagens äggplock.

Vi kom till kliniken på morgonen och blev väldigt väl omhändertagna. Det kändes riktigt skönt. Mannen fick göra sitt och vi fick glädjande besked att det fanns tillräckligt med spermier så han inte behövde opereras. Efter bedövning och lugnande började proceduren. Det gjorde ganska ont emellanåt, men bara i kortare stunder. Bedövning och lugnande hjälpte bra. Fick också höra att de förstod att jag haft en del smärtor under behandlingen för äggstockarna var fulla med blåsor och ganska så svullna. Men allt såg ut som det skulle.

Efter vi kommit tillbaka till rummet så fick vi beskedet om antal ägg och vi blev väldigt glada. Hela 17 ägg blev det.

Nu är ju nästa väntan på hur många av dessa som faktiskt blir befruktade. Om vi får färre än fem blir återföringen på lördag. Blir det fler än fem så kör de en fem-dagarsodling istället. Besked kommer imorgon.

Så skönt att ha klarat av den här delen. Men nu är det ju det här med väntan igen... Det värsta nu är ju om inget skulle bli befruktat. Hade känts sjukt jobbigt!

Tisdag är det min tur. Och hoppas på återföring torsdag eller fredag.

Skönt höra att det gick bra!
  • FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-02-08 21:03:43 följande:

Jag kände precis samma sak med Cetrotiden de två sista dagarna blev alldeles rödprickig och kliade och sved flera timmar, man blir ju livrädd att man gjort något fel.. 'skönt' att höra att fler råkar ut för samma sak trots att jag inte vill att andra ska lida också :/

Tog precis Ovitrelle, kändes inget alls, har ju blivit en barnlek med Gonal F/Ovitrelle ;)

Som du säger de är skönt höra att andra också känt samma smärta. Även om man inte önskar någon detta. Men nu vet jag i alla fall att de är "vanligt" och inget jag behöver oroa mig över.

2 dagar till med orgalutran sen hoppas jag slippa det ett tag!
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-09 10:51:28 följande:

Fick precis veta att 7 ägg befruktats. Nu gäller de att de överlever till tisdag då återföring sker!

Åh vad kul höra!!

Då är jag på tisdag på äggplock och du på återföring!

Håller tummarna för dig på tisdag!
Svar på tråden IVF våren 2018