• Akira Öken

IVF våren 2018

CaroIine86 skrev 2018-02-14 22:17:36 följande:

Har ju vara varit där en gång nu som sagt men känslan är verkligen superbra! Fantastiskt på alla sätt!

Aha okej! Men du sprejar och sprutar inte alltså för att få ägglossning så det passar?

Konstigt att de inte har öppet helger och press och stress för er kan jag tänka mig :(

Ingen spray och inga sprutor. Då jag har ägglossning varje månad sker återföringen i den naturliga cykeln.

Precis som för er, handlar det om manlig faktor.

Ja, det är lite trist med öppettiderna. Tydligen har de pratat om att även ha helgöppet, men så vitt jag vet är det inte något beslut taget.
  • Akira Öken
    CaroIine86 skrev 2018-02-15 09:17:47 följande:

Okej.. jag har också ägglossning varje månad men läkaren sa att jag ska spruta och spreja ändå för att veta exakt när den inträffar så vi inte missar den. Och för att få så många ägg man kan, han sa att om man sprejar och sprutar mognar även de äggen som kanske ibte skulle ha gjort det vid ägglossning...

Jättetrist om ni missar det den här månaden också :(

Sorry, jag är otydlig. Vi har ett befruktat ägg i frysen från behandling förra våren och har redan gått igenom hela processen med spray, sprutor och äggplock. Nu är det bara en återföring som ska ske.
  • Akira Öken
    S91 skrev 2018-02-15 14:43:32 följande:

Hej alla!

Dessvärre eskalerade smärtorna under fm och jag är nu inlagd på KK, det var ju tur de bestämde att inte återföra. Fanns stora äggblåsor kvar i båda äggstockarna, cirka 16st på varje sida.

Överstimulerad helt enkelt, och fyyyyy vad ont jag har. Har fått morfin men tar bara udden av smärtan och kräks en hel del.

Kram till alla och hoppas ni har det bättre

Usch, det låter verkligen inte kul. Men hoppas att du får hjälp så du är pigg igen snart. Skickar en kram å omtanke.
  • Akira Öken
    EndoS skrev 2018-02-17 00:14:20 följande:

Tyvärr får jag vara den tråkiga som bryter av med negativt besked. Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.

Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!

Tråkigt att höra. :(
  • Akira Öken
    S91 skrev 2018-02-17 09:51:12 följande:

Hej!

Har inte orkat skriva något på ett par dagar men har följt er ändå. Grattis till några plus här inne! <3

S91 skrev 2018-02-17 09:51:12 följande:

Hej!

Har inte orkat skriva något på ett par dagar men har följt er ändå. Grattis till några plus här inne! <3

Förstår det. Hur mår Du?
  • Akira Öken

Ingen ägglossning idag. Kan ge mig på att den blir imorgon eller på måndag vilket är lika med att det inte kan bli någon överföring (FET) den här månaden (heller). Vår klinik har stängt lördagar och söndagar.

• Akira Öken
    S91 skrev 2018-02-17 11:38:44 följande:

Jag mår inte så bra. Har ont och mår illa, smärtan är konstant ganska besvärlig och gör fortfarande ont hur jag än ligger/sitter. Är hemma nu dock och det är ju skönt. Hoppas det blir bättre snart.

Sen är jag ledsen såklart, just nu känns det som om jag aldrig kommer vilja gå igenom det här igen..

Jag hoppas att många ägg blivit befruktade och gått att frysa. Min sambo ringde kliniken igår för att höra men då menade den sköterskan att hon inte visste något om hur många som befruktats (och det vet de ju 2 dagar efter) så jag är orolig att det inte blivit något alls :(

Låter jobbigt, hoppas att du snart mår bättre!

Tänker mig att det är ovanligt att man blir så övetstimulerad mer än en gång, då de lär vara väldigt aktsamma med doseringarna om ni gör fler försök.

Kanske just den sjuksköterskan inte hade aktuell info? Hoppas! Kram
  • Akira Öken
    S91 skrev 2018-02-17 12:45:43 följande:

Så tråkigt när sånt händer!! när gör man återföring efter utslag på äl-test?

I vårt fall på sjätte dagen, då det handlar om en (den sista) blastocyst på 5 dagar.
  • Akira Öken
    waldesten16 skrev 2018-02-19 07:07:16 följande:

Ush va tråkigt att höra, lustigt att de inte har öppet en dag på helgen. Är det privat eller via landstinget. Vilken jobbig stress att har det över sig varje gång. Hur har det gått, har du fått utslag?

Inget utslag idag heller! Känns onekligen positivt! Går på reproduktionscentrum i Huddinge.
  • Akira Öken
    S91 skrev 2018-02-19 08:54:35 följande:

Hej och tack för omtanken. Jag fick komma hem. Var lätt överstimulerad och fick dropp över natten och morfintabletter med hem. Helgen har varit hemsk, har varit nära på att åka in igen flera gånger men igår började smärtan äntligen släppa och idag är det mycket bättre, har inte längre ont när jag ligger stilla. Har kräkts hela helgen också. Läkaren som undersökte när jag kom in trodde att smärtan främst berodde på blödningar i lilla bäckenet som kommit efter sticken från äggplocket och egentligen inte från själva översimuleringen.

Ska på återbesök på torsdag och sjukskriven denna veckan.

De ringde från Rmc idag och meddelade att de frusit in 7 st 5-dagars så jag är överlycklig, det innebär ju att jag iallafall inte behöver göra om äggplock just precis nästa cykel direkt.

Nog om mig, hur går det för dig?? Har tänkt mycket på dig också! Kram

Vilka fina nyheter om äggen!
Svar på tråden IVF våren 2018