• My102

IVF våren 2018

Anonym (Floppy) skrev 2018-06-26 19:08:05 följande:

Nej, vi får brev hem om någon klarade sig. Jobbigt med ovisshet.

Allmän fråga. Upplever mig ha svårt tömma blåsan helt efter äggplock, är fortsatt lite kissnödig när jag kissat och kissar några fler gånger per dag. Varken svider eller gör ont. Låter det bekant för någon?

Japp! Var svårt att göra nr 1 och 2. :/ gick över helt 2 dagar efter återföring.
  • My102

Mensen kom igång igår, då kom den riktiga smällen när det verkligen var kört! Har grymt ont i ländryggen, främst höger sida och höger mage samt ben. Ingen rolig mens det här.

Tror jag blev smått deprimerad efter det här misslyckandet. Hur tar man sig upp igen?

• My102
    jaktenpaflow skrev 2018-06-28 09:59:50 följande:

Det är verkligen lika jobbigt varje gång när det inte tagit sig... Tror det är viktigt att låta sig själv må dåligt och sörja i några dagar men sen försöka besluta sig för att man sörjt färdigt för denna gång och blicka framåt. Även om det är tufft. Jag hamnade i en depression i vintras och det enda som funkade var att ta tid för mig själv och försöka fokusera på andra fina saker i livet. Allt i mitt liv kretsade(kretsar) kring att jag vill bli gravid.

Har ni gjort många Ivf försök? Hur länge har ni försökt bli gravida?

Tre år nu i juni, har gått på hormoner sen november, första IVFet.
  • My102
    jaktenpaflow skrev 2018-06-28 10:37:53 följande:

Fy vad jobbigt, vad stark du som kämpar på<3 Vet ni vad som gjort det svårt för er att bli gravida?

Ingen aning! Allt har ju sett så himla bra ut men när det väl gällde så gick det inte. Vi är oförklarligt barnlösa. Om jag orkar kanske vi ska försöka själva i juli innan FET i augusti. Men så som jag kände nu efter insättning har jag känt många månader, hunger, kissat på nätterna osv så jag är rädd att det nåt väldans fel som inte går att upptäcka medicinskt, att vi klarar av att befrukta själva men att det inte vill utvecklas vidare tex.
  • My102
    jaktenpaflow skrev 2018-06-28 11:15:19 följande:

Har du varit gravid någongång och fått missfall eller tar det sig inte? Det är ju inte alltid det lyckas på första IVF försöket heller tänker jag. Vanligt där att det kan ta några gånger! Men förstår att det måste kännas skitjobbigt att inte veta och när man inte hittar något fel. Men någon gång tar det sig!! Det måste det! Vart gör ni IVFn?

Aldrig varit gravid. Vi gör i Falun, dem har bra rykte så förväntningarna är hög!
  • My102
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-03 11:02:12 följande:

Lutinus.... man hade ju hört att det kunde vara lite jobbigt, men hur har ni upplevt det? Om tabletten åker ut skulle man ta en ny sa dem.. om den kommer som en stor vit sörja ändå kort efter jag satt in den - ska jag ta en ny då?

Trosskydd hjälper inte, det kommer både vätska och gegg och känns otroligt ofräscht... gissar att det är normalt, men vad säger ni andra?

Tror vi tidigare har pratat, vad roligt att du har fått insättning!

Nej du ska inte ta en ny om det kommer ut som en stor sörja, då har livmoder? Livmodertappen kanske det är, tagit upp det den behöver, det är därför det blir en massa sörja över som åker ut :) det var de dem sa till mig :)
  • My102
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-03 11:02:12 följande:

Lutinus.... man hade ju hört att det kunde vara lite jobbigt, men hur har ni upplevt det? Om tabletten åker ut skulle man ta en ny sa dem.. om den kommer som en stor vit sörja ändå kort efter jag satt in den - ska jag ta en ny då?

Trosskydd hjälper inte, det kommer både vätska och gegg och känns otroligt ofräscht... gissar att det är normalt, men vad säger ni andra?

Jag använde bindor istället för trosskydd. Trosskydd hjälpte inte
  • My102

Hur mycket betalar ni för FET? Ni som får via landsting, betalar dem ett FET åt er och det räknas som behandling nr 2 eller hur funkar det? Någon som vet?

Vi får från kommunen och av dem får vi två behandlingsförsök där FET räknas som behandling nr 2. Det känns lite snopet eftersom en hel behandling kostar ca 32000 kr och ett FET 15000 kr i bästa fall. (Nu är jag väl tjurig med tanke på att många ändå betalar allt själv) Jag känner att jag i den här situationen inte vill va dum. Hur skulle ni ha gjort? Vi har ingen aning om vi ens får sätta tillbaka något men jag tänker att vi betalar FET själv och behöver vi en by behandling så får kommunen stå för det. Jag känner att vi vinner mest på det ekonomiskt. Eller vad tror ni? Sambon vill typ vänta å se tills den dagen vi vet om vi kan sätta tillbaka nåt, eller tills kliniken öppnar igen för att rådfråga så han har jag ingen nytta av just nu :P

• My102
    Hormonkarusellen skrev 2018-07-11 14:50:25 följande:

Om strecken är riktiga kan jag inte ta risken att hoppa på en provanställning, och riskera dels att jag inte får ut föräldrapeng fullt (på företaget jag jobbar nu betalas 10% av lön om man varit anställd minst ett år) och dels att faktiskt inte få va kvar - de behöver inte ange någon anledning om det är prov...

då skulle jag få lägsta FP istället för en riktigt bra, som jag jobbat mig upp till under många år

Det är sjukpenningsgrundande inkomsten som avgör och om du jobbar 6 mån med en ny lön så ligger den till grund för en ny SGI. Det gäller bara att inte va arbetslös utan att vara inskriven på arbetsförmedlingen, om det skulle va så. För då skyddar du din tidigare inkomst. Men jag förstår också att dem 10% är bra samt risken att inte bli arbetslös!

Du kan inte vänta med att ge svar?
  • My102

När bästa kompisen säger att dem snart ska försöka skaffa barn för att sambon hennes är mycket äldre och ska det bli några barn så måste dem slå till snart, vill ju inte ångra sig om 10 år,.. även fast dem egentligen inte vill ha barn.. säger hon.

Mmm jo visst. Försöker intala mig först och främst att det är helt normalt att vänner försöker och får barn. Vi är ju ändå 30 nu. Samt att alla gör det på sitt sätt.. det kändes lite provocerande kan inte sätta fingret på det.

Svar på tråden IVF våren 2018