• anina

IVF våren 2018

Hej.

Det är ju över ett år sen jag ruvade senast. Så jag har glömt om man räknar insättning som RD 1 eller 0?

• anina
    S91 skrev 2018-05-07 13:13:23 följande:
    Jaha! De har inte sagt ett ord till oss om avhållsamhet och det kan man ju tycka borde vara viktig information då eller? Jaja, det blir som det blir. Aldrig bra med tvillinggraviditeter såklart då det ökar riskerna...

De sa inget till oss heller, inte denna gången iaf. Så jag frågade om vi fick prova själva för att öka chanserna lite. Hon lät nästan sur när jag frågade. Oroa dig inte för mycket nu bara. 

• anina
    Grodan7 skrev 2018-05-07 11:52:31 följande:
    Tack så mycket!

Insättning är dag 0. Vilken dag är du på?
    Tack. Jag fick för mig att det var dag 1. Då är jag på RD 3. Tänkte att jag inte kolla fundera på symptom denna gången, men jag tar inget lutinus eller annat progynon och det har gått 10 dagar sen Ovitrelle, så jag funderar och funderar på varför magen och underlivet gör ont och sticker. Hoppas att det  är pga att den fäste. =)
  • anina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-07 17:35:58 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen!

Plus på stickan. Vårt första någonsin. Känns magiskt och nervöst. Hoppas det går vägen nu.

Tack alla ni som stöttat på vägen och grattis till er andra som också lyckats.

Och till alla er som fortfarande kämpar, håller tummarna för att det snart också är er tur!

Stort grattis. :)
  • anina
    josefinevm skrev 2018-05-07 22:22:19 följande:

Dem bad oss att inte testa tidigare, men kommer man kunna låta bli? Troligtvis inte, haha.

Okej trist att kroppen bråkat, håller tummarna för er nu. Vi satte in ett 3-dagars :)

Haha nej det är helt omöjligt att låta bli. =) 
    Tack detsamma. =) 
  • anina

Ruvardag 10 (med en blasto) och testet säger inte gravid. 2 dagar till TD men det känns kört. Igen. Trodde det skulle gå denna gången.

• anina
    Sommarhopp skrev 2018-05-14 07:06:41 följande:

Varför kan man inte bara sluta tänka på allt vad ivf heter under iallafall några dagar? Jag är på ruvardag 6 idag med en blastis och har ju självklart börjat tortera mig själv med att känna efter hela tiden och vilja testa. Eftersom jag känner mig själv lät jag bli att beställa hem gravtest i förväg så jag inte skulle kunna testa varje dag. Men vad gör jag då? Jo jag hittade några överblivna ägglossninstest och testar med dom istället... Jag blir så trött på mig själv. Testberoende. Förra gången jag plussade innan missfallet så gjorde jag det på ruvardag 6. Jag tycker mig se en suuuuupersvagt streck på äl testet, men det är svagare än ett spökstreck tom. Tror inte att någon annan skulle se det. Tyckte kanske att jag såg det även igår, men inte i förrgår. Man slits ju hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Riktiga testdagen är på lördag. Hur står ni andra ut?

Det är omöjligt att vänta. Jag har testat sen RD 6. Tyckte jag såg svaga streck. Men idag på RD 10 säger det digitala inte gravid. Så det känns kört.
  • anina

Efter över 2,5 år har jag fått mitt första plus. =) Det känns helt overkligt, jag har inte fattat det än. Jag trodde det var kört när jag fick minus 2 dagar innan TD: Steg upp och tog testet idag och var inte det minsta nervös, jag var ju säker på ett minus. Och så stod det "Gravid". Jag fattar ingenting.
    Nu börjar nästa oro istället, men ska försöka njuta också. =)

Kämpa på tjejer. Hjärta

• anina
    Bli3ifamiljen skrev 2018-05-16 12:16:00 följande:
    Grattis!
    Asteria skrev 2018-05-16 12:30:50 följande:
    Stort grattis!!
    Inalina skrev 2018-05-16 14:16:22 följande:
    Men wow vilken solskenshistoria! Härligt att höra!!! Glad Grattis!!!

Tack fina ni. Hjärta Försöker fortfarande förstå det. Känns som att hjärnan skojar med mig, får kolla på bilden på testet ibland. =)

• anina
    Akira Öken skrev 2018-05-16 15:48:14 följande:
    Fantastiskt!
    S91 skrev 2018-05-16 16:55:24 följande:

Men Ååh det gav ju lite hopp nästan det här! Stort grattis!

Tack. Hjärta
    Jag tror inte helt på det än, tror att testat har fel. =) 

Beklagar S91. Bryt ihop och kom igen. Hjärta
Svar på tråden IVF våren 2018