• S91

IVF våren 2018

waldesten16 skrev 2018-02-08 20:57:14 följande:

Liknar väldigt min första omgång så förstår precis hur du känner dig. De sa väldigt tidigt till mig att det inte skulle bli någon återföring efter två dagar utan total frys. Dock blev det inte frys för mig den gången pga av att de inte hittade ett enda ägg i alla dessa blåsor.

Men det är värt att vänta och inte bli för överstimulerad, även om det svider att behöva vänta igen. Förstår att drt känns tungt och obehagligt i magen. Jag var väldigt svullen och såg gravid ut.

Hoppas det kommer kännas bra på jobbet sen framöver nu när de vet. Kanske blir mer avslappnat för dig.

På ett sätt känns det skönt att vänta för att jag ska vara mer i naturlig fas eller vad man ska säga.. man undrar ju om något kam fästa överhuvudtaget när man är som en äggfarm där inne. Slemhinnan var väldigt tjock också så ja.. det blir säkert ingen återföring.

Men får hålla tummarna för att det finns ägg i alla blåsor och att de tycker om min sambos spermier och vill växa på labbet några dagar och klarar nedfrysning och upptining och allt som ska klaffa haha.

Känns som oddsen är små i det här med ivf. Konstigt att folk blir så lätt gravida på naturlig väg egentligen.

Nu har jag bara ett problem till, och det är att jag tar det sista i min menopurflaska ikväll. Har bett dem om nytt recept men när jag skulle hämta idag så famns det inget och telefontiden var över på

Rmc. suck!
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-08 21:00:39 följande:

Vad skönt att det är över , och det lät ju som ett toppen-resultat!

Jag skulle ändå tro att ÄP är den värsta grejen rent fysiskt vid IVF, tog precis min Ovitrelle så blir ÄP på lö morgon kl 8 för mig :)

Håller tummarna för att så många som möjligt blir befruktade för dig! Hur känns det nu efteråt i kroppen?

Lycka till på äggplock på lördag!! :) hur såg de tut på ditt sista VUL?
  • S91
    Tiinuli skrev 2018-02-09 08:45:58 följande:

Hej alla :)

Jag har plussat på ruvardag 7 med blastocyst och gick hos cvl i Uppsala.

Är det många som plussat i denna tråd då det är ganska tyst på forumet annars för ivf plussare :) skulle vara skönt att kunna dela tankar med dessa medsystrar :)

Åh vad kul!! Iallafall två i tråden som plussat sista dagarna, stooort grattis till er!! :D
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-02-09 06:41:10 följande:

Bättre att vara beredd på att man får vänta så blir det positivt om det blir :) Hoppas att allt löper på bra och ni får ut en massa bra ägg.

Precis när man tänker på alla saker som ska klaffa kan jag inte förstå hur vissa kan bli gravida så enkelt. När för en själv är en helt företag att försöka få till det.

Jobbigt att menopuren tog slut. Hoppas du får tag i dem idag. jag dubbelkollar alltid på mina sidor så jag verkligen har fått in receptet. De missade en gång för mig också för mig. Just den extra stressen behöver vi verkligen inte.

Jag tog bara för givet att de skulle göra det när jag bad dem. Men ringde imorse och sa att allt var slut så de skulle fixa det under fm. De hade säkert kanske tänkt att provsvaren skulle komma först så de visste hur mycket jag ska ha osv..det finns iallafall på ett apotek i närheten som tur är.. fick beställla sist!
  • S91
    Tiinuli skrev 2018-02-09 10:24:27 följande:

Tack :)

Undrar om det finns tråd eller Fb för ivf plussare? Nån som vet?

Jag har för mig att det finns en sån tråd här men inte helt säker :)
  • S91
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-09 10:51:28 följande:

Fick precis veta att 7 ägg befruktats. Nu gäller de att de överlever till tisdag då återföring sker!

Då blir det blasto för er! Grattis!! Hoppas några går i frys också! :D
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-09 09:53:18 följande:

tack snälla :)

jag hade 8 äggblåsor där ena äggstocken verkade lite 'långsam' så jag kör ÄP på dag 15 så alla skulle hinna växa till sig. är lite orolig att de ska lyckas släppa nu innan ÄP i morgon men jag får anta att läkarna vet vad de gör :) 

Normalt sett SKA de ju inte kunna släppa fick jag till mig av min gyn men det har vi ju läst här att det finns undantag. Du ska se att det kommer gå galant, man är så knäpp att man oroar sig över allt i den här processem!
  • S91
    CaroIine86 skrev 2018-02-09 12:17:40 följande:

Ah okej ! Då är jag med...

Men vad spännande! Har du hört nåt idag?

Ja klart att du är nojjig. Förstår precis! Men nu är ni ändå nära och man får försöka hoppas på det bästa ..

Är också nojjig. Hoppas ju såklart på snabb hjälp.

Är till och med rädd för att de sk säga att det finns tillräcklig mängd spermier och att vi får försöka själva. Det är så sjukt påfrestande att leva i den ständiga bubblan av ägglossning, negativa gravtester osv osv...

förstå mig rätt, självklart vore det fantastiskt om det går vägen på naturlig väg... men ni kanske förstår vad jag menar?

Vet inte heller vad oddsen är att produktionen förbättras avsevärt när det gäller sperman ?

Att produktionen helt

Plötsligt skulle bli bra låter osannolikt, får man fråga hur ni vet att det är manlig faktor? Har han gjort utredning tidigare? Det är ju alltid en fördel att ni redan vet! :) då brukar man få komma intill snabbare. Att man slipper höra "försök hemma 1 år först".

Jag förstår din otålighet och att man vill komma igång så snabbt som möjligt, det ville jag också! Men kan glädja dig med att för oss har det iallafall gått väldigt snabbt, jag hann till och med få kalla fötter en liten stund :')

Så hoppas ni får en bra läkare som tar tag i detta ordentligt!

Jag har inte hört nånting ännu, de ringde på eftermiddagen sist så antar det blir samma nu. Hoppas hoppas verkligen på äggplock på måndag morgon!
  • S91
    CaroIine86 skrev 2018-02-09 13:53:10 följande:

Ja precis. Han har gjort utredning tidigare i ett annat förhållande, de gjorde bara utredningen och valde att inte gå vidare..

Jag jobbar på operation och en gynekolog på jobbet tog ut min spiral, berättade om min sambo och då sa hon att om vi inte lyckas inom ett par månader tyckte hon att vi ska kontakta en klinik. Ringde efter ett par månader och var ärlig med att vi inte försökt så länge men att vi vet sedan tidigare utredning att vi kommer ha svårt att lyckas på egen hand. Hon sa då att vi gjorde rätt i att höra av oss ! Jätteskönt att som du säger , slippa höra att man ska traggla ett år innan man ev får hjälp.

Så nu hoppas jag att resterande del utav redan går fort!

När startade ni er resa?

Jag håller tummarna för att du får positiva besked i eftermiddag :)

Ja men det kommer det göra ska du se!

Från utredning till ivf-start ett år ungefär men det var mest för att vi ville fundera lite innan ivf-start. Annars hade det nog gått fortare.

De ringde innan och sa att jag ska fortsätta med samma dos över helgen och nytt VUL på hemorten på måndag.. blev så otroligt besviken och har gråtit floder.. min gyn här hemma sa igår att "jag hoppas verkligen de plockar på måndag och inte senare, isåfall vill jag ringa och prata med dem". Så var helt inställd på ÄP på måndag.. min gyn har stängt fredagar så kan inte ringa till honom heller idag!

Ssk på ivf-kliniken sa att det troligen blir äggplock på onsdag och att äggen inte var tillräckligt stora.. jag hoppas verkligen att de tagit rätt beslut. Är helt ställd och jätteledsen för jag orkar verkligen inte vänta mer, mår inte alls bra av sprutorna. Två extra dagar känns som en evighet.
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-09 14:55:29 följande:

jag vet hur besviken man blir när man ställt in sig på en dag och så skjuter det upp sig hela tiden :( du kanske kan maila din gyn, han kikar säkert mailen trots att han har stängt. 

Det är ju viktigt att de inte plockar äggen för tidigt heller så man vill ju egentligen inte skynda den processen och få ut massa omogna ägg, men det gör ju inte att man blir mindre besviken för det :( 

Jag gör min IVF i Tjeckien och hade först tänkt att vara här 5-6 dagar, men kommer bli 10 dagar (!) stället då mina ägg var lite långsamma att mogna, så det är 4-5 dagar EXTRA på hotell och väldigt jobbigt att komma med undanflykter på jobbet!!! En del motgångar får man visst ta under den här perioden, men förhoppningsvis ska det ju leda till ett litet mirakel i slutändan så man står ut med mkt...

Jag hoppas verkligen de gör det för att det ska bli så bra som möjligt, men man undrar ju hur länge man kam stimulera utan att de till slut släpper. Jag menar det fanns ju runt 50 ägg och 40 av dem skulle potentiellt kunna hinna mogna, får det plats 40 st 20-mm ägg där inne??

Jag är så förvirrad och besviken. Det blir ju för mig nu minst 11 sprutdagar menopur totalt och det känns mycket men jag vet inte.. hoppas de vet vad de gör..

Hur många dagar fick du ta hormoner?
Svar på tråden IVF våren 2018