• Kokonattsu

IVF våren 2018

8992 skrev 2018-02-26 15:25:14 följande:

Nä att vi ska ha samlag och hoppas på att det tar sig på så sätt :) Jodå, men dels så ligger vår klinik i en annan stad och när jag hämtade ut fler sprutor där i fredags så sa receptarien att det var slut i hela Östergötland. Verkar vara brist på bemfola överallt, närmsta ställe från Norrköping/Linköping som har nu är Södertälje haha.

Ok då förstår jag, hoppas det lyckas för er :). Tråkigt att det inte gick denna gång för er men det är ju bra att det inte räknas som ett försök åtminstone. Oj, det lät drygt. Har ni långt till Södertälje?
  • Kokonattsu

På väg hem från äggplock som gick ändå rätt bra. Bedövningsprutan kändes mest, sedan var det mer en obehags känsla när de skulle ta äggen. Men en känslovåg kom direkt efter sprutan så det kom tårar under hela processen. Vi fick 13 ägg och imorgon på förmiddagen skulle vi få veta hur det gått med befruktningen. Insättning blir torsdag eller fredag eftermiddag.

• Kokonattsu
    Sommarhopp skrev 2018-02-27 11:38:39 följande:

Så äntligen fick vi svar på hur det gick igår.  10 ägg blev befruktade så det blev långtidsodling och insättning på lördag. 

Grattis :)
  • Kokonattsu
    Akira Öken skrev 2018-02-27 20:40:10 följande:

Känner igen det där med tårarna. Så mycket känslor och förhoppningar hela tiden.

Mm, det kan man lugnt säga. Förvarnade min sambo om att jag troligtvis skulle gråta under ingreppet. Nu är man spänd och nervös över hur det gått för äggen. Håller tummarna på ett bra resultat.
  • Kokonattsu

Återföringen på ett 3 dagars embryo blev inställt idag för att de tydligen inte kunde se vilken som var bra. De skulle odla vidare på de 7 av 9 som klarat sig till idag, sedan fryser kliniken in dem som klarat sig. Så jag slutar med lutinus nu. På måndag får jag höra hur det gått och om hur planen ser ut. Men ingen återföring denna månad....jag förstår inte hur man klarar att gå igenom ivf flera gånger...är så ledsen nu och oroar mig för att inget embryo klarar sig över helgen...

Ni är starka som går i genom det här. Får försöket hitta hoppet imorgon...

• Kokonattsu
    EndoS skrev 2018-03-02 13:20:12 följande:

Nä, vad snopet! Men skönt ändå att de inte bara chansar! Med sju som klarat sig hittills låter det väl ändå som att ni har goda chanser att få några till frysen. Jag håller tummarna

Det kan man lugnt säga. Har inte ens läst någonstans att återföringen blivit inställt för att de inte kan välja ut något bra, men det är är som de säger bra att de inte chansar. Kanske har vi mer tur att lyckas vid första försöket då. Känns ändå surt dock. Jag hoppas då det iaf. Men man blir ju nojig att det är något fel de när de inte kan se på våra embryon att någon är bra vid dag 3...tack :).
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-03-02 14:56:19 följande:

Aj vad synd :( men som sagt låter ju som att du har ett bra resultat med många starka :) är det för att återföringen skulle behöva göras på söndag som det inte blir något denna månaden?

Jag hoppas då på det. De sa bara att det skulle bli för sent på denna månadens cykel. Nu är det som sagt bara att hoppas på goda nyheter på måndag.

Till mig sa de bara att jag skulle sluta med lutinus idag, ingenting om att jag skulle trappa ner. Jag får väl se om jag får några biverkningar av att jag slutar med lutinus, men då vet jag iaf om det när ser att ni fått det. Tråkigt att det inte funkade för er.
  • Kokonattsu
    Asteria skrev 2018-03-02 15:54:22 följande:

Hemma igen efter äggplock. Tyvärr inga moln (hehe) men däremot 27 ägg! Gjorde jäkligt ont när de plockade på vänstra äggstocken på grund av så många ägg men i stort gick det bra. Nu hoppas jag på att många är mogna trots mängden, och att befruktningen går bra (sambons spermaprov var lite sämre än tidigare och vi har manlig faktor till att börja med). Nu ska jag bara unna mig allt jag känner för, älskar när man har anledning till det.

Oj, det var många ägg. Fick du en hög dos av hormoner? Jag låg väldigt lågt under hela min. Hoppas ni får många befruktade :). För mig gjorde det mest ont av bedövningssprutan sen var det mer en obehags känsla när de tog ut äggen. Samma känsla på höger och vänster.
    Asteria skrev 2018-03-02 16:01:55 följande:

Förstår att det känns jobbigt men att du fått 7 st som klarat sig hittills känns ju som ett jättebra resultat. Tror verkligen på att det blir ett helt gäng till frysen! Tycker också att det känns jobbigt att få besked om totalfrys när man räknar med färsk återföring. Fick samma besked i tisdags pga hög risk för överstimulering. Massa pepp till dig!

Är bara att vänta till måndag för att se hur det gått med odlingen. Tråkigt att ni inte fick göra en återföring denna månad heller, hoppas du slipper bli överstimulerad. Antalet ägg man får ut verkar har ett samband med de som blir överstimulerade. Tycker de flesta här som fått många ägg verkar ha blivit det. Tack, jag låter mig vara ledsen idag och får försöka rycka upp mig imorgon.
  • Kokonattsu

Asteria: Ok, hoppas du slipper överstimulering.

Akira Öken skrev 2018-03-02 20:55:54 följande:

Vad tråkigt att höra, men förhoppningsvis får ni positivt besked på måndag gällande utvecklingen. Förstår besvikelsen, det är så mycket som ska klaffa. Tänker att vi alla är starka för att vi måste vara det.

Kram

Just nu har jag antingen för mycket känslor eller känner mig apatiskt. Är nojig för att det kan vara något fel på äggen när de inte kunde se vilken som var bra. Annars när de har valt att frysa in embryona har det ju varit för att kvinnan var överstimulerad eller riskerade att bli det. Idag har jag inte så mycket van än att rycka upp mig när jag ska jobba i helgen..

Hur går det för dig med allt?
  • Kokonattsu
    Akira Öken skrev 2018-03-03 08:26:59 följande:

Kanske bra att jobba, även om det är tungt. För mig brukar det hjälpa en aning med distraktioner av olika slag. Förstår nojan, samtidigt som det låter som att kliniken är noggranna och måna om att era chanser blir så höga som möjligt.

Jag är på rd4 (räknar återföringsdag som dag 1). Funderar inte så mycket på det förutom när det molar i magen. Lite blasé på något vis, det är som att jag från början tänker att det inte går vägen de här gången heller. Frågade embryologen om blastocysten kvalitet och fick "inte den bästa" till svar. Dumt att fråga, tänker jag i efterhand. Samtidigt var den ju av tillräckligt bra kvalitet för att frysa in, så den är ju inte uträknad.

Jo det är bra att behöva tänka på något annat. Jag försöker tänka så också.

Det är väl så att alla inte känner så mycket i början heller. En del får ju inte ens positivt test förrän i v.7. Symptomen är ju så olika hos både individer och graviditeter. Ok, det kan inte heller vara lätt att höra. Sedan mår de ju bäst i livmodern så bara den är stark så ska du se att det kan gå vägen. Håller tummarna.
Svar på tråden IVF våren 2018