• FrökenBlåklocka

IVF våren 2018

Anonym (BaKu) skrev 2018-02-09 15:47:54 följande:

Tack! Då får vi hålla tummarna för varandra! Det kommer gå bra för dig :)

Tack. Vill bara få ut dem nu för i går slog värken till med ömma bröst och tung känsla i kroppen. Men bara några dagar till och en enda dag till med gonal-f och orgalutran!
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-10 10:22:41 följande:

Åh känner igen känslan! Har också blivit öm i brösten idag, blev lite orolig men då är det säkert helt normalt. Lycka till till oss <3

Ömma bröst och ont i äggstockar. Inte kul vara tjej idag inte! Längtar som en tok till tisdag för att bli av med "lasten".

Lycka till till oss båda!
  • FrökenBlåklocka

Blä nu är inte inte kul längre. Jag skulle inte förvånas om jag skulle vara/bli överstimulerad.

Andra natten jag inte kunnat sova för de känns som äggstockarna rullar runt i kroppen. Ovitrelle gav mig oxå ett illamående i natt så tog ett tag innan jag hittade rätt ställe att sova på. Hade kanske hjälpt sitta och sova.

Nu vill jag bara det blir tisdag morgon och lagom många ägg plockas ut och ingen överstimulering I sikte tack!

• FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-12 07:18:25 följande:

Förstår känslan. Var också dålig efter ovitrellen. Men smart är du i mål, så håll ut :)

Den sprutan lurades verkligen. Lätt injicera men effekten av den var inte kul för mig. Några timmar jobb kvar sen i bilen och mot hotellet!
    S91 skrev 2018-02-12 08:43:32 följande:

Usch stackare :( jag förstår känslan, hade samma tidigare i behandling (fast det har blivit bättre), men du verkar ju må sämre nu i slutet. Det är bara en natt till! Du får tänka så, snart är det över och äggen är utplockade och fina :)

Får vara glad att de kom i slutet och det I morgon är äggplock direkt kl 7:45! Nära målet!
  • FrökenBlåklocka

Då var äggplock klart. De blev 6 ägg, bättre än inget. Nu njuter vi av lugnet på hotellet till i morgon då vi får veta om insättningen blir torsdag eller fredag.

• FrökenBlåklocka

Tack alla. Firat med en vända på stan och nu är det bara hoppas de delar sig bra och snart är det steg 2.

Fick se både äggen när de hittade dem och det mest intressant var nog se hur de tömde äggblåsorna en i taget.

Skrämde slag på sambon när jag sa att jag hoppas på tvillingar! Men de har alltid varit lite av en dröm för mig av någon anledning. Och hoppet tändes när de berättade om ett par som hade ett enda ägg och av de blev det tvillingar! Man kan alltid drömma men nu känns det som en 9 mån graviditet och friskt barn räcker gott!

• FrökenBlåklocka
    Mariana79 skrev 2018-02-13 15:36:44 följande:

Ikväll dubbeldos ovitrelle. Äggplock på torsdag kl 08.30! Må högre makter vara med oss <3

lycka till ! Håller tummarna för er !
  • FrökenBlåklocka

Av 6 ägg var bara 2 fint befruktade, frågade dock inte mer om de andra men 2 är ju bättre än inget.

Insättning i morgon kl 13:30....

• FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-02-14 11:06:10 följande:

Åh så spännande!!! vi verkar vara i typ samma sits med ganska få ägg, men det handlar ju om kvalitet och inget annat  stort lycka till!

ska ni sätta tillbaka båda om de båda ser fina ut i morgon? Jag hade precis bestämt mig för att sätta in båda om mina hade fortsatt utvecklats normalt, och precis i samma minut när jag hade bestämt detta fick jag mail att det var ett ägg som såg bra ut för återföring. Men kanske får ni inte bestämma på samma sätt i Sverige?

de är ju som du säger kvalité som är det viktiga. Och 2 är bättre än 0.

som jag förstått det så är det bara ett ägg som läggs in då de verkar se flera som risk graviditeter. Hade gärna tagit båda men då jag alltid velat ha tvillingar. Men ett levande friskt ägg i mig som tickar på hela 9 mån och ett friskt barn i slutet räcker gott nog just.
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-14 11:43:18 följande:

Åh vad spännande.. det är nog ungefär procentmässigt vad man kan räkna med. Det fanns ägg i mindre än hälften av mina blåsor och säkert ännu mindre kommer blir befruktade.. men jag hade ju tur att ha många blåsor iallafall. Samtidigt som det är tråkigt att vänta på återföringen i 6 veckor.. ;)

jag har sedan jag läst om överstimulering varit rädd att jag skall få det men med 6 ägg lär det inte bli aktuellt inte.

Du har ju en hel hög som förhoppningsvis befruktas och kan läggas i frysen inför framtiden.

De jobbiga i morgon blir att fördriva tiden, måste checka ut innan 11 och sen spendera tiden till 13:30.... Får vandra runt på sjukhuset å fika så blåsan blir fylld.

Men i morgon blir jag äntligen ruvare och PUPO! Och nästa steg med oro inleds.... :-P
Svar på tråden IVF våren 2018