• Akira Öken

IVF våren 2018

Mariana79 skrev 2018-02-20 15:50:03 följande:

Vänner!

Jag har en inflyttad gäst nu som är varmt välkommen att stanna till november <3

En jättefin blasto satte de in, den fick toppbetyg <3

Och vet ni, 3 st till frysen fick vi!!! Det har vi aldrig fått förut :)

Så lycklig nu <3 Kram på er!

Härligt!
  • Akira Öken
    waldesten16 skrev 2018-02-21 06:42:02 följande:

Jag går via RMC i Linköping och är väldigt tacksam att de har öppet på lördagar. Två gånger har det fallit sig att vi har gjort plock eller återföring på en lördag.

Har du fått utslag ännu?

Jag var på vul hos min hemortsläkare för att se vart jag är i ägglossningen. Slemhinnan var 7,7 mm och ägglossning var på g. Fick utslag redan igår så det var endast en äggblåsa. På måndag blir det återföring med vår enda blasto i frysen.

Nope, inget idag heller. Börjar tro att det kanske inte blir någon ägglossning denna månad, alternativt att vi missade den.

Vad spännande med måndag!
  • Akira Öken
    Cilia 82 skrev 2018-02-21 10:45:04 följande:

Hallo, hur går det för alla har läst lite vad alla skrivit, men inte orkat skriva har sån värk i magen just nu Rd 9.

Inväntar ägglossning, men tror nog att det inte blir någon den här månaden.

Låter positivt med rd9! När är testdag?
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-02-23 09:21:52 följande:

Tog ett test i morse (ruvardag 10 och 13 dagar efter ÄP) och det var helt blankt..

tror ej det har gått vägen för oss och har börjat förbereda mig på att vi måste gå igenom hela svängen igen. Eftersom vi gör det utomlands så måste vi planera en del så blir inte förrän i maj. Känns faktiskt ok trots att man är besviken men jag hade nog ställt in mig på det. 

(officiell testdag är väl egentligen mån-tis men tror jag hade sett något nu om det vart positivt, tror inte ni?)

Kram allihopa, hoppas såklart att någon annan får min plats som gravid istället!!

:( Det kan ju vara så att det är för tidigt och att de hormonnivåer som krävs för plus på stickan, ännu inte har uppnåtts.
  • Akira Öken
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-23 14:54:25 följande:

Alltså vad fasen, har en kollega som är såå jobbig ibland. Ni vet sådär så det kryper i hela kroppen. Det har varit lite lugnt ett tag, men igår började med primolut igen för att ?nollställa? cykeln inför spolning, remiss och ivf... är det inte konstigt - när jag äter hormoner, blir han jobbig :-P jag försöker tänka att det är inte hans fel... men då blir jag ledsen istället för jag tänker att ingen förstår mig, hur jag mår och hur skit det är med dessa hormoner...

känns det bekant? imorgon har vi så mycket att göra, och folk vi ska träffa, men på söndag - då ska jag nog vara en blöt liten fläck och bara låta mig vara ledsen.

Hormoner är ju både asjobbiga och helt fantastiska. :) också väldigt påverkad, både av ivf-behandling och i min naturliga cykel.

Skönt att ha insikten att hormonerna påverkar hur du reagerar på don kollega. Kanske du kan hålla lite distans under den jobbigaste tiden. Om det går.
  • Akira Öken
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-23 21:01:33 följande:

Nej insikten får räcka, vi sitter en halvmeter ifrån varandra...

Jag påverkas inte alls utan tabletter, antagligen eftersom inget händer i kroppen - men med tabletter blir det kaos! Tyckte fock inte sprutorna gjorde samma sak. Nu ska jag äntligen få göra ivf hoppas jag, så dosen blir högre - vi får se vad kroppen säger då.

Har du även ätit piller för blödning eller funkar det ändå? För det är de tabletterna jag tycker är värst - pms på piller!

Aldrig ätit medicin för blödning då det funkar ändå. Vi gör IVF med anledning av manlig faktor. Däremot har jag problem med pms/pmds. Vet inte om jag är extra känslig för hormoner, men jag mådde fruktansvärt dåligt när jag sprayade med synarela.
  • Akira Öken
    prickblomma81 skrev 2018-02-25 11:10:48 följande:

Vår resa så långt; jag lågt amh-värde (0,5) och min sambo få och långsamma spermier. Kort schema med Menopur 300E/ dag resulterade i fyra äggblåsor som innehöll tre ägg varav alla var mogna. Två blev befruktade med ICSI och har delat sig precis som de ska. Vi fick tillbaka ett tredagars idag så nu är jag ruvare =D

Vad spännande! Är det första gången du ruvar?
  • Akira Öken
    prickblomma81 skrev 2018-02-25 15:44:40 följande:

Ja, första gången, känns lite overkligt! Hur är din historia? Hade du fått återföring av en blasto från frysen? Eller blandar jag ihop?

Jag har inte känt av sprutorna alls och hade inte ont efter äggplocket men nu efter återföringen börjar det göra ont :( Som mensvärk typ. Är det vanligt? Blir lite nojjig att nåt är fel och att kroppen försöker stöta ut embryot..,

Manlig faktor. Försökt cirka 2,5 år. Sedan slutet av 2016 med IVF, men med pauser. Det har varit rätt tufft.

Det stämmer! FET för cirka två månader sen, men det blev inget. Ny FET på onsdag, med den sista blastocysten.

Har förstått det som att det är väldigt vanligt med sådana smärtor som du beskriver. Tänker att det är lätt att oroa sönder sig under en sån här process. Försök att ha det så bra som möjligt. Även om det känns långt, så är det ju rätt snart ni kommer att få veta om ägget fäste och fortsatte att utvecklas. Kram
  • Akira Öken
    prickblomma81 skrev 2018-02-25 17:32:15 följande:

Ja precis! Och det hjälper ju verkligen inte att oroa sig, jag menar antingen har embryot åkt ut eller så är det kvar, det påverkas ju inte av min oro...

Lättare sagt än gjort dock. :/
    prickblomma81 skrev 2018-02-25 17:35:24 följande:

Och stort lycka till på onsdag! Håller tummarna för er!Ok, det låter lugnande! Nu har dock värken nästan gått över (vilket förstås får mig att tänka att embryot är ute nu- denna oro, längtar tills testdag!)

Tack!
Svar på tråden IVF våren 2018