• Seb81

IVF våren 2018

Repet skrev 2018-05-13 21:53:57 följande:

Låter precis som jag hade innan jag plussade, är nu i slutet av vecka 7. Så jag håller tummarna för dig. När jag berättade för sköterskan att jag hade haft lite rosa och bruna flytningar så sa hon att det är vanligt att det blir så med lutinus och ivf.

Ok? Men Der blir bara mer och mer... det är inte vara lite brunt & ljusrosa nu! Det ser tyvärr inte ljust ut! :(

Ska ringa dom i morgon och se vad de säger! Ska ta ett test oxå!
  • Seb81
    Repet skrev 2018-05-13 21:53:57 följande:

Låter precis som jag hade innan jag plussade, är nu i slutet av vecka 7. Så jag håller tummarna för dig. När jag berättade för sköterskan att jag hade haft lite rosa och bruna flytningar så sa hon att det är vanligt att det blir så med lutinus och ivf.

Det lixom skiftar i rött, rosa och brunt! Hade du rött oxå? Hur mycket? Det är ju en del som kommer alltså! :/
  • Seb81
    S91 skrev 2018-05-13 22:09:34 följande:

Åh hoppas verkligen du har fel, håller tummar stenhårt!! <3

Tack!!! Jag hoppas min kropp bara slutar jiddra med mig.... det skiftar i omgångar rött, rosa eller brunt... vet inte vad jag ska tro! Men som sagt, jag får ringa dom!
  • Seb81

Idag blöder jag rikligt! Har pratat med kliniken och dom tror tyvärr att det är kört! :( Mina bröst är inte ömma längre heller så det är bara att ta nya tag...... i augusti :( Såååååå jääääävla trött på mitt liv just nu så jag spyr! Vill bara lägga mig ner och skita i allt!!

Så lycka till allesammans & kram på er, ni är så starka! <3

• Seb81

Hej hopp!

Mitt första försök gick åt skogen! Min fråga är:

Kan man få äl efter ett misslyckat försök? Ursäkta mitt uttryck MEN jag är as kåt haha! Brukar inte vara såhär kåt! Min sambo är sjukt nöjd haha! Äl flytningarna är där!:)

• Seb81

[quote=78739934][quote-nick]Akira Öken skrev 2018-05-24 20:06:54 följande:[/quote-nick]Låter härlig! :)

Har inget svar på din fråga, men har du testat med

Ja, jag gjorde det nu och fick en glad gubbe på stickan :) Så ja, något är på g ;)

• Seb81
    Inalina skrev 2018-09-06 22:13:31 följande:

Ja åh gud va gott!!  ruvardag 2 här.. känns inte så mkt mer än att jag är rätt trött vilket jag härleder till Progesteronet. mår inte dåligt av ruvningen annars, känner liksom inte att jag kan påverka något och då måste jag liksom släppa det litegrann =) men men värre blir det väl ju närmare testdag/BIM man kommer...

Ruvardag 4 här.....

I går var jag så jövla trött. Varit illamående, halsbränna & bröstvårtorna & brösten ömmar. Men jag antar att det är lutinuset som spökar? :/

Fan, man vill ju bara testa nu!!!
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-07 17:22:10 följande:

Åh är du också igång igen!!! vad spännande! :) är det färskförsök? För den där Ovitrellen ger ju de värsta biverkningarna enligt mig - mår MKT bättre nu vid frysförsök då jag sluppit ta den!

men ja - progesteronet spelar ju också spratt med en...

Jaaaa men visst vet du :D

Nej nu är det FET i ostimmulerad cykel. Så nu är det bara min kropp, 5 dagars cytoblast & Lutinus hahah! Jag tänker ju på minsta lilla tecken... haha!

Jag mår super, bara jävligt trött & seg. Brösten tar kål på mig haha. Men mina bröst har varit såhär sen innan äl....

åååää, jag hoppas att vi blir gravida nuuuuuuu!! <3
  • Seb81

Hjälp mig!! Fick precis gravid på digitalt 1-2 v.... grinar som en tok!!! Men jag blir så jävla rädd när det bara visar 1-2 v. Stämmer det verkligen? Jag satte in en 5 dagars i måndag... räknar man då inte annorlunda, det jag menar är... borde jag inte vara längre gången? Jag är så jäääääävla rädd att få missfall... därför jag frfågar!!! Alltså jag bara gråter, det sprutar tårar!!!! Vi har försökt i 3 år nu & ett missfall för 2 år sedan. Jag testade med 6 dagar tidigt i går, då blev Det ett pytte svagt streck. Alltså kan det betyda att det är mf på gång? Alltså jag är så sjuuuuukt rädd så ni fattar inte!!!!!

Snälla hjälp mig..... jag är så rädd.

• Seb81
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-09 09:37:32 följande:

Stort grattis!

De här testen räknar från befruktning så det låter helt rimligt. De är inte heller helt exakta eftersom alla kan ha variation i hormonnivå. Njut nu så håller vi alla tummarna för att det går vägen!

Tack!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Men som du säger så stämmer det ju bra med 1-2 v, läste ju aldrig beskrivningen och där står det ju 1-2 v = v 3-4. Är så överlycklig så jag spricker snart!!!! Går bara runt & ler<3
  • Seb81
    zuces skrev 2018-09-09 15:50:41 följande:

Då räknas din ägglossning från 29 augusti. Det har bara gått 1.5vecka! ( du borde va gravid 3+4) På onsdag senast borde den ha skiftat till 2-3, så det visar rimliga veckor nu :) grattis och lycka till!

Tack!!! Jag vet inte hur man räknar men det kan säkert stämma. Jag har räknat från min senaste mens & då är jag 3+0 idag, men man kanske räknar annorlunda nu när jag fick en 5 dagars odlad? Jag ska ha min mens på torsdag, men jag fick testdag om en vecka av kliniken.

Jag är så sjukt lycklig nu alltså!!! Bara gått & lett & gråtit hela dagen!!
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-09 17:15:33 följande:

men wow!!! stooort grattis! vad häftigt med ett så tidigt test! låter ju som att du även har lite symptom som uppenbarligen är gravidtecken! förstår att det känns chockartat och overkligt men det är din tur nu!!! kram!

TACK!!!!!! Ja, servar poppat upp många symtom som jag haft ett par dagar tro det eller ej. Jag är yr, illamående, brösten spänner & är varma, har metallsmak i munnen, sedan rd 4 så var det molat mer & mer i magen för varje dag. I går var vi på Ica & jag blev sjuk illamående & ville bara spy... då sa min man, hm.... du är säkert gravid. Men jag har lixom skjutit bort symtomen för att jag inte vågat tro. Men nu är det SANT & jag kan Inter fatta. Men herre, i morse när testet visade positivt så fick jag ren panik. Jag var så jävla rädd!! Men nu jnde dagen har det bara sjunkit in & vi har lett & gråtit hela dagen! Vi är så lyckliga!! Nu är det VÅR tur!

Många som säger att man inte kan känna så snabbt, men det för jag.... super mycket <3

Kraaaaaaam
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-10 09:23:25 följande:

Oj vad mycket symptom! Är på RD 6 idag, tog ett väldigt tidigt test där både jag o mannen såg ett svaaaaagt streck i testrutan. Får ta ett nytt test om ett par dagar och se om det blir starkare - spännande!

ja det blir väl en bergochdalbana med känslor nu för dig i början, jag har inte riktigt vågat reagera själv ännu då testet inte var så tydligt som ditt! hoppas jag också får grav-krämpor snart!! kram!

Ja jag har mycket symtom, men det har jag alltid haft i mina graviditeter. Jag känner min kropp så extremt bra :)

Jag tog ju ett test redan rd 5 som visade suuuuuuper svagt, man såg det knappt. Igår (rd6) tog jag digitalt & där var det inget snack om saken :D Tog ett idag igen, dock inte på morgonurin men även där var det ett starkt streck, så det stiger åt rätt håll! Jag är så sjuuuuukt lycklig, men jag kommer på mig själv & tänker ...?inte vara för glad, det kanske inte går bra?... men nej, nu tänker jag fan suga in detta & bara njuta. Vi är så jääääävla glada & jag längtar till att tiden ska gå snabbt! För en gång skull, så får riden gärna gå snabbt!

Men vet du, om du har fått ett svagt streck... då är du gravid! Har du bild?

Kram
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-11 06:50:08 följande:

Jag vågar nog säga att testet var starkare i morse!! Bifogar en bild (strecket är lite snett men är väl ett billigt test...), är väldigt försiktigt positiv men såklart ändå mycket lugnare än om jag inte sett något alls!! :) är på RD 7, kram!!! Tack för att du vart så peppande mot mig!!

Men ååååååååh grattis!!! Åååå, nu jäklar är det vår tur!!!

Jag njuter kan jag lova.... skrattar & gråter vart annat hahah. Sååååååå känslig. Haha.

Hur mår du? <3
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-12 12:06:23 följande:

ja det får vi hoppas =) är lite försiktigt positiv men såklart jätteglad över plus -overkligt är det ju!

är glad att du kan njuta av det!!! jag har ju inte ens haft BIM ännu så efter helgen hoppas jag kunna slappna av lite mer, när officiella testdagen är här.

jag mår bra - känner nog inte av något alls direkt.. svårt att veta vad som är grav-tecken eller vanligt typ ont i magen, trötthet och illamående. Ha inga ihållande tecken ännu så här tidigt... har du ringt din klinik och berättat än ?

Hej!

Nej jag vågar inte heller säga hej, ska ha mens i morgon & testdagen är inte förens på söndag... så man kanske kan pusta ut lite mer efter helgen!

Nej jag har inget ringt, dom skäller väl på mig eftersom testdagen inte är här? Hahah! Ringer på fredag om allt ser grönt ut! Du då? Har du ringt?
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-12 20:34:55 följande:

haha klart de måste förstå att man är nyfiken, hade själv ingen aning att man kunde få ett plus på RD 5 förrän du skrev att du fått det - och då var jag ju själv tvungen att testa 

Då hoppas jag vi är lika gravida på testdagen då - NÅGON gång måste det ju funka för oss så jag tycker vi bestämmer att det blir denna gången

jag mailade min klinik idag, men skrev också att jag väntar med blodprov till nästa vecka då de har skrivit 18 sep till mig. finns ju ändå inget jag kan göra hos gyn/barnmorska innan v 7-7 när man ska på VUL tänker jag?

Haha ja det är klart de måste!

Ja denna gång är vår gång nu! Dock blir jag rädd för jag har fått mer mensvärk idag nu på kvällen.... så nu är jag ju livrädd att den kommer när som! :(

Meeeeen, vi måste vara positiva! Nu tycker jag att vi är värda detta!!

Blodprov? Slant man ta det om man plussat? När är första ultraljudet? V 7? 7+ eller 6+?
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-12 20:34:55 följande:

haha klart de måste förstå att man är nyfiken, hade själv ingen aning att man kunde få ett plus på RD 5 förrän du skrev att du fått det - och då var jag ju själv tvungen att testa 

Då hoppas jag vi är lika gravida på testdagen då - NÅGON gång måste det ju funka för oss så jag tycker vi bestämmer att det blir denna gången

jag mailade min klinik idag, men skrev också att jag väntar med blodprov till nästa vecka då de har skrivit 18 sep till mig. finns ju ändå inget jag kan göra hos gyn/barnmorska innan v 7-7 när man ska på VUL tänker jag?

Haha ja det är klart de måste!

Ja denna gång är vår gång nu! Dock blir jag rädd för jag har fått mer mensvärk idag nu på kvällen.... så nu är jag ju livrädd att den kommer när som! :(

Meeeeen, vi måste vara positiva! Nu tycker jag att vi är värda detta!!

Blodprov? Slant man ta det om man plussat? När är första ultraljudet? V 7? 7+ eller 6+?
Svar på tråden IVF våren 2018