IVF våren 2018
Ett år låter som en evighet .. (vill ju att allt ska hända så fort, sjukt otålig känner jag). Men förstår om det var så att ni själva valde att avvakta lite...
Åh :( Gud vad jobbigt! Jag känner verkligen med dig...
Hur långt ifrån hemorten ligger er klinik?
På vilket sätt mår du dåligt? Vilka biverkningar har sprutorna?
Hjärta till dig !
så om ni får remiss relativt omgående eller till och med gör utredningen på en ivf-klinik så borde det ju gå snabbare än så tänker jag!
Ja det känns hemskt just nu.. men har bestämt att jobba i helgen så kanske tiden går lite snabbare..
Vi bor i jkpg och åker till Lkpg så ungefär 1.5 h enkel väg. Inte så långt så det är bra.
Jag mådde helt okej i början förutom att det var jobbigt att ta sprutor på sig själv innan man vant sig.
Men cirka 4 dagar in i behandlingen så fick jag molvärk (mensvärk typ) som håller i sig dygnet runt och det värker från magen ner i knäna nästan och blir värre så fort man är igång, har även en hel del huggsmärta från äggstockarna, känns som dom typ "flyttar på sig".
Är svullen och kan inte stänga mina byxor knappt, man till och med ser konturerna på äggstockarna utanpå vilket är helt bisarrt.
Mår illa, är förstoppad och har dålig matlust typ.
Men allt detta ska ju leda till ett mirakel förhoppningsvis så det är ju bara stå ut. Men är så vansinnigt skönt att få spy ur sig allt i detta forum haha!
Hoppas att jag snart kan skriva att jag har ett plus på stickan istället :) men då ska jag väl gnälla och vara nojig en hel graviditet också antar jag haha!