-
Tack! Och hoppas allt går prima för dig med, du har ju kommit en bit längre :)Azerp skrev 2018-02-13 09:35:01 följande:Härligt! Lycka till:)
-
En liten hade klarat sig och utvecklade sig normalt till idag dag 3, så nu hoppas vi att den sätter sig på rätt ställe och fortsätter utvecklingen där inne var så sjukt kissnödig då blåsan ska vara full och de var en timme försenade vid äggåterföringen så höll verkligen på att gå under, sen ville de att man skulle ligga still 15 min efteråt också, ja herregud vad gör man inte för att det ska bli bebis i slutändanHormonkarusellen skrev 2018-02-13 06:49:19 följande:Ja jag har också tänkt på de som får missfall. Det är för jäkligt för oss allihop. Man vill nog egentligen inte byta med någon
Jag försöker göra roliga saker , men nog drömmer jag om att tvingas anpassa min vardag..
hoppas verkligen på dina två nu, det kan vara falukorvsätaren som ligger där, den som ska väcka dig kl 5 varje lördag morgon! Jag håller tummarna!
Ja vi är också mer nära, pratar mer och sådär också. Och jag har blivit bättre på att bara va, varje kväll efter sprutan kryper vi ner under samma filt och bara myser i soffan, det är otroligt olikt energiknippet som aldrig sitter still annars. Verkligen den bästa pappan skulle han bli, kan inte föreställa mig någon som skulle vara mer omtänksam och genomsnäll och busrolig.. för snäll skulle väl vara problemet, men för en engagerad förälder tycker jag det är ett mindre problem - det går ju att träna på att säga nej också -
Ja!S91 skrev 2018-02-13 15:32:42 följande:Hoppas det gått bra med ET idag!! :D nu är du ruvare!
PUPO på mig ett tag nu (pregnant until proven otherwise)...
Lycka till på ÄP i morgon
(jag har hittat emojisarna till slut, oj vad mycket trevligare livet blev!) -
Vad skönt att det är avklarat, då kan du slappna av lite nu ! Stort lycka till!FrökenBlåklocka skrev 2018-02-13 14:25:45 följande:
Då var äggplock klart. De blev 6 ägg, bättre än inget. Nu njuter vi av lugnet på hotellet till i morgon då vi får veta om insättningen blir torsdag eller fredag.
Jag fick bara 4 ägg och det blev återföring av det så 6 st är ju många...Fick dessutom en ultraljudsbild på embryot när de satt in den, väldigt lustigt! -
tack!! och varmt lycka till på ÄP, kul att ha folk som hejar på en härinneMariana79 skrev 2018-02-13 12:04:57 följande:Underbart!!! Grattis!!!
-
Ja det var helt sjukt jobbigt, jag visste inte vart jag skulle ta vägen!!Anonym (BaKu) skrev 2018-02-13 17:30:39 följande:Härligt att det gick bra. Men visst var det jobbig att vänta och inte få kissa. Var försenat hos oss också och jag hade redan hållt mig lite längre än nödvändigt...men det var det värt. När har du testdag?
Så det gick bra för dig med? fick du även några till frysen?
Tänk att man ruvar nu äntligen, jag har dock inte jättehöga förhoppningar då det verkligen bara var detta ägget som fortsatte att dela sig som det skulle och det hade 6 celler och inte 8 som är perfekt för 3-dagar.. men blir det så blir det
jag är osäker på testdag men kan nog vara den 27:e? Själv då? -
Va kul! Jag satte in i går så man får väl fokusera på något annat nu ett tag Hur många dagars embryo satte du in? Mitt var 3-dagars.Cilia 82 skrev 2018-02-13 21:54:04 följande:
Jag satte in ett embryo i måndags nu väntar jag bara på att veckorna ska gå fort.
-
Jag tror jag har testdag den 27:e, det var inte så tydligt eller så läste jag inte igenom papprena så noga var bara glad att det var 'över'!S91 skrev 2018-02-13 19:10:26 följande:Ja! Måste vara underbart och hemskt på samma gång haha, när har du testdag? :)
Tack så hemskt mycket!
Men vaaa? Vart hittade du dom?? Jag har letat ihjäl mig hahaha
Man måste gå in från datorn för att hitta emojisarna Berätta hur det gick på ditt ÄP sen !!!! -
Så skönt att ha det gjort! 18 ägg, wow!S91 skrev 2018-02-14 10:24:14 följande:
Hej på er tjejer!
Har varit på ägguttag nu.
Man punkterade 38 äggblåsor och fick ut 18 ägg totalt. Han punkterade även en cysta som jag haft länge, så det var skönt att bli av med.
Nu har vi fått fika och ska snart få åka hem. Som jag trodde blir det ingen färsk återföring utan vi ska få återföra i mitten av april troligen. Var lite överstimulerad och äggstockarna var cirka 15 cm stora!!
Man måste nu vänta in nästkommande mens och han trodde cirka 3-4 veckor sedan stimulera ägglossning med letrozole.
Men först ska äggen befruktad och dela sig fint för frysen :)
stort lycka till att många befruktas nu och delar sig fint så ni har några eskimåer till april!! nu blir det enklare framöver -
haha ja jag klarade mig, men blev jättenervös att jag skulle kissa på mig och att de då inte skulle kunna gå att återföra något ägg.Hormonkarusellen skrev 2018-02-13 17:16:42 följande:Åh haha, men du klarade dig i alla fall håller tummarna! Känner på mig att jag snart kommer vara avundssjuk på dig
Fick se alltihopa på en stor tv-skärm så det var lite roligt i alla fall, och fick mig att tänka på nåt annat än min ÖVERfyllda blåsa idag känner jag ingenting alls, men igår hade jag en del värk efter att de vart inne med kateter i livmodern.
vädligt lurigt med alla restriktioner som kliniken gav mig också, jag får i princip inte göra någonting fysiskt, inte bada, inte ha sex, inte lyfta, träna etc etc... såna saker får ju en att tänka att man egentligen kan påverka ödet av den lilla vilket jag egentligen inte tror, utan är det ett bra embryo så stannar det vad man än gör själv. jag hoppas att du snart når stadiet där du kan få ett litet embryo också