• FrökenBlåklocka

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-02-14 16:30:17 följande:

Wohoo så spännande!!

jag hade precis samma väntan inför min ET, som dessutom var försenat en timme  Man behöver inte dricka sjukt mkt innan heller, jag var så nojig så jag kissade inte på 3(!!) timmar och de hade visst aldrig sett en så fylld blåsa på ultraljudet som när jag kom in haha!

bättre du fokuserar på att dricka vatten typ 30 min innan istället, man kan ju vara lite nervös/kissnödig som det är ändå!

Ser fram emot att höra om din upplevelse 

Tack för tipset! Ska försöka hitta på något att få tiden att gå till i morgon. Hör av mig så snart jag är klar i morgon med uppdatering. :)
  • FrökenBlåklocka
    EndoS skrev 2018-02-14 17:09:51 följande:

Jag har inte hängt med i er diskussion ordentligt, men vill bara flika in att jag frågade Falun om det där med att vara kissnödig eller inte. Fick då information om att de slutat med det, och att de löser det ändå...  Så har du inte fått några uttryckliga order om det, så kanske du inte behöver tänka på det (också)?

Fick "order" via telefon att vara kissnödig så de verkar ha kvar det här uppe i Umeå.
    S91 skrev 2018-02-14 17:32:09 följande:

Ja det ska bli så spännande att följa alla återföringar här inne!!

Och tiden fördriver ni snabbt ska du se! Hur mådde du efter äp? Jag mådde jättebra första timmarna men nu!! Fått ont och mår illa, kommer inte ur soffan knappt, det är väl inte så konstigt när all smärtlindring går ur men jag som tyckte det gick som en dans tidigare hehe.

Jag hade små ont men inte mer än typ mensvärk och små hugg. Var ändå uppe å vandrade på stan några timmar direkt efter plocket. Hade som mest ont om jag inte var på toa och pissade direkt blåsan sa till, men kundanpassade röra mig obehindrat och mådde inte alls illa.

Om de blir värre så kontakta kliniken eller 1177.
  • FrökenBlåklocka

Då är insättningen klar då och jag är officiellt ruvare och PUPO! Nu är de bara hoppas på det bästa och få tiden att gå. Testdagen är 6 mars.

• FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-02-15 14:43:32 följande:

Hej alla!

Dessvärre eskalerade smärtorna under fm och jag är nu inlagd på KK, det var ju tur de bestämde att inte återföra. Fanns stora äggblåsor kvar i båda äggstockarna, cirka 16st på varje sida.

Överstimulerad helt enkelt, och fyyyyy vad ont jag har. Har fått morfin men tar bara udden av smärtan och kräks en hel del.

Kram till alla och hoppas ni har det bättre

Men ursch!! Anade dock de var så när du beskrev smärtan och när jag jämförde med mig själv. Dock hade jag ju mindre ägg än du och ju fler desto större risk att få det.

Jag hoppas du kryar på dig snabbt och slipper smärtan snart! Kram på dig!!
  • FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-02-15 15:40:29 följande:

Ja då den var dagen kommen :) Gick allt bra för dig? Det är ju TRE veckor från nu, är det inte knäppt så sent test-datum de ger en?...

Det gick bra, lite små öm just nu men tanke på hur mycket de varit där å pilates med grejer under senaste dagarna så är de nog inte så konstigt! Lite roligt var att jag var ansvarig att hålla ultraljud apparaten på magen så vi skulle få se katetern och när de satte in embryot. Plus att vi fick en bild, vilket kan vara kul behålla om de går hela vägen.

De blir tre lååååånga veckor väntan nu och sitta och känna av och tänka.
  • FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-02-15 16:14:14 följande:

Förresten fick du en liten till frysen också ? 

Kanske de odlar på ett kvarvarande embryo just ny till måndag för att se om den delar sig vidare till en blastocyst. De hör av sig på måndag och är den okej så fryses den ner, annars blir det omgång 2 om denna inte växer till sig hela 9 månader. *håller tummarna*
  • FrökenBlåklocka

En tanke... När ni tar lutinus ligger ni på rygg en timme efter eller lägger in och rör er som vanligt tex morgon och dag.

Kväll kan man ju ta direkt före läggdags.

• FrökenBlåklocka
    EndoS skrev 2018-02-15 21:22:13 följande:

Nä, det har jag aldrig hört något om. Vilken skillnad skulle det göra?

Tydligen skall den verka bättre i kroppen då, dvs inte rinna ut lika snabbt. Men känns som de blir en tjorvigt och tidig morgon om man ska tänka på det.

Upp tidigt för att trycka i lutinus och sen lägga sig 1 timme på rygg för att sen starta dagen.....
  • FrökenBlåklocka
    Azerp skrev 2018-02-16 09:28:52 följande:

Testdag imorgon men jag kunde ju såklart inte hålla mig, drömde natten mot onsdag (alla hjärtans dag) att jag plussade så jag testade faktiskt då och det blev positivt i verkligheten oxå:?) Nu börjar väl nästa olidliga väntan och oro men snälla håll tummarna. Hoppas det ger hopp till er andra nu och att det till slut går vägen för alla kämpar, det är vi värda <3

Åh grattis!!!
  • FrökenBlåklocka
    Azerp skrev 2018-02-16 12:15:49 följande:

Tack!!!:) Lycka till du med!

Tack! Just nu försöker jag överleva lutinus. Den är verkligen inte rolig med både flytningar och helt vit I trosorna och mellan benen. :(
Svar på tråden IVF våren 2018