IVF våren 2018
Är det ngn mer än jag som har ont i magen efter insättning har haft ont till och från sen i måndags.
Kan också nämna att brösten är enorma och superömma. Det har de varit nästan hela behandlingen, men värre sen efter lutinusstarten.
Är det ngn mer än jag som har ont i magen efter insättning har haft ont till och från sen i måndags.
Tyvärr får jag vara den tråkiga som bryter av med negativt besked. Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.
Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!
Ok, det låter som ett otroligt jobbigt tillstånd oavsett!
Hoppas att du inte har ont jämt o ständigt av detta <3
Konstigt nog har hon inte kännt av det särskilt mkt!
Mensvärk o så givetvis!
Jag tycker det är jätte bra och viktigt att prata om både sjukdomar och även ofrivillig barnlöshet mm. Men jag måste säga att folk som bara föder barn på löpande band kan va fruktansvärt oförstående och rätt obrydda vad det gäller våra problem.
Men det är klart, så länge deras gener får leva vidare så är det kanske inget problem. :(
Den mest korkade kommentaren vi fått IOM att vi är två kvinnor:
?Men kan ni inte bara gå ut för en kväll o hitta nån man att ligga med?
På riktigt?!?!?
Ok, det låter som ett otroligt jobbigt tillstånd oavsett!
Hoppas att du inte har ont jämt o ständigt av detta <3
Konstigt nog har hon inte kännt av det särskilt mkt!
Mensvärk o så givetvis!
Jag tycker det är jätte bra och viktigt att prata om både sjukdomar och även ofrivillig barnlöshet mm. Men jag måste säga att folk som bara föder barn på löpande band kan va fruktansvärt oförstående och rätt obrydda vad det gäller våra problem.
Men det är klart, så länge deras gener får leva vidare så är det kanske inget problem. :(
Den mest korkade kommentaren vi fått IOM att vi är två kvinnor:
?Men kan ni inte bara gå ut för en kväll o hitta nån man att ligga med?
På riktigt?!?!?
3 VECKOR?? om jag skulle bli gravid (TD 27 feb) så ska jag fortsätta till vecka 12....
man har ju inte alls lust med sex eller så med dessa rinnande tabletter... ska höra av mig till min klinik om jag lika gärna kan stoppa i mig dem den rätta vägen ;)
Tack:) Ja jättekul men är ändå nervös nu inför första veckorna<3
Fick hon Tidigt missfall? I vilken vecka?
Ruvardag 5... Hjälp va tiden går långsamt nu! Känns som det var flera veckor sedan insättningen...
Har bestämt att inte tjuvtesta. Det kliar ju självklart i fingrarna, men det är bäst för både mitt och mannens psyke. Så många gånger vi testat innan bim när vi försökte på egen hand. Då var det spökstreck som gav falsk förhoppning och negativa test som tryckte ner en och så gick man ändå bara i en jobbig osäkerhet.
Testdag är 1 mars...
Tiden går grymt långsamt!
Vi har testdag 6 mars... 16 evighets långa dagar kvar....
ja håller me... och vartenda litet nyp i magen eller annat ska ju analyseras och vara ett 'tänk om...' ;) hade lite typ mensvärk igår men annars känner jag inget konstigt, gör du? ingen nidblödning eller så för mig heller, känns ju som att det hade kunnat vart ett mer säkert tecken annars....jag hoppas så att det går vägen för oss!!!
Som vanligt, smått ömma bröst. Men inget som säger mig att jag är gravid.
Fick oxå just veta att det inte blev något till frysen för oss. Så blir samma karusell om detta inte sätter sig som det skall.