• anina

IVF våren 2018

Anonym (Stella) skrev 2018-05-21 12:35:37 följande:

Är det någon av er som också har sjuka menssmärtor? Mina sitter i nedre delen av magen och ner i musen för att sedan stråla ner i benen... värktabletter hjälper inte när jag tar de "för sent".. någon som möjligen har några tips eller vad som helst för att minska dessa smärtor... husmorsknep, vad som!

Kram på er alla!

Provat värmedyna?
  • anina
    Asteria skrev 2018-05-22 11:08:28 följande:

Nu är det min tur att vara helt knäckt :(( Har känt mig ganska orolig över att jag sedan återföringen haft kraftig värk. Runt BIM blev den starkare och har fortsatt så. När jag pratade med kliniken, och BMM här hemma, sa båda att smärtorna lät för starka för att vara normala. Eftersom jag jobbar i en verksamhet med gynekologer kunde de klämma in mig i morse... Tyvärr ser det inte ut som en normal graviditet. Verkar finnas risk för utomkvedshavandeskap...eller att det är missfall på väg... Fanns en mikroskopisk chans, eftersom det är tidigt, att det utvecklar sig normalt men han trodde inte det. Jag är så jävla ledsen. Allt rasar. Rädd också att det ska bli operation och förlorad äggledare. Har lämnat blodprov idag och ska lämna nytt på torsdag för att se vad som händer med hcg-nivåerna. Varför ska man hela tiden behöva samla ihop bitarna av sig själv i den här processen?

Fy vad tråkigt din stackare. Tänker på dig.
  • anina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-27 17:53:59 följande:

Varför får man aldrig känna som man känner? Varför ska andra alltid tala om att det kan ta låååång tid, och ni är så unga - många är ju 36,37,38 innan de får barn.. och man kan ju få missfall också!

Vill bara gråta.. morsdag som skulle vara dagen då vi avslöjade graviditeten, om första insättning funkat blev såklart en mysig dag, men vi är inte ens nära första insättning än. Och redan förra morsdag skulle vi vänta barn. I min dröm såklart, men man drömmer ju....

och trettioårskalas har sällan känts så pissigt som i år, bara en påminnelse om att man inte blev ?klar före trettio? som man naivt hade planerat, utan inte ens kommer vara gravid på trettioårsdagen.

Jag förstår att man vill så väl, men att berätta för mig att det kan dröja 6år till med massa missfall är liksom inte peppande när jag är så ledsen över att de stoppat vår insättning - igen! Mors dag blev inte som jag tänkt, och inte som jag tänkt som plan b c eller d heller.... slutar dagen som deppig och ledsen

Jag är så trött på ?du är så ung, så du har tid?. Sjuksköterskan sa det t.o.m när jag åkte in när jag hade mitt missfall.

För att inte tala om ?slappna av så löser det sig?.

Skickar massa kramar istället för uppmuntrande ord. Tänker på dig. Kram
  • anina

Tack för era hälsningar.

Börjar må lite bättre nu. Kunde visst inte hålla mig borta från familjeliv, är så nyfiken på hur det går för alla. :)

• anina
    Bli3ifamiljen skrev 2018-05-25 07:34:24 följande:

Efter illamående och svullen mage samt positivt test i fredags och lördags så kom en blödning på måndagen. Tre dagar fick man vara glad sen vändes världen upp och ner. Negativt test nu och i onsdags så nu är det bara att börja om från början igen. Vi har bestämt oss för att åtminstone finansiera ett försök själva, sen får vi se.

Fy vad jobbigt.

Känns som det mest är negativa nyheter i denna tråden nu för tiden.

Tänker på dig. Kram
  • anina
    Asteria skrev 2018-05-29 10:18:34 följande:
    Nu kan jag ge lite positiva besked, så tacksam för det! :) Mitt hcg hade dubblats som det ska, och idag på uppföljande VUL hade det tillkommit en hinnsäck på 11 mm, vad han trodde var gulesäcken och kanske kanske antydan till hjärtslag. Han sa också att när man gjort frysåterföring så kan man räkna veckorna på annat sätt. Det skulle i så fall betyda att jag idag är i v 5+3 och inte v 6+0! Dagarna här i början gör ju stor skillnad så det är väldigt värdefull information (med tanke på att de inte såg något på VUL förra veckan). Såklart finns alla risker kvar som finns såhär tidigt i graviditet, men han sa i alla fall att allting hittills verkar normalt. Vi är så glada nu, det har varit en fruktansvärt påfrestande vecka.
    Stort grattis. =) Vad skönt. Hjärta
  • anina
    Akira Öken skrev 2018-05-29 17:18:07 följande:

Tidigare under dagen fick jag besked om de 12 äggen som plockades ut igår: de har haft ihjäl alla äggen på grund av en miss i hanteringen på labbet. :(

Whaaaaaat? Men det är ju helt sjukt. Tänker på dig.

Inte för att pengarna kanske är det man tänker på nu för du måste må så dåligt, men de räknar väl inte detta som ett försök nu? De måste ju ersätta era kostnader plus ersättning för sveda och värk.
  • anina
    Jennifer79 skrev 2018-06-04 22:15:20 följande:

Hej!
    Jag o min pojkvän började med ivf i onsdags så 6e dagen nu med sprutor. Känner ingenting. Första ultraljudet idag, såg jättebra ut 8 äggblåsor o fler på väg. Äggplock på måndag tror de.
    Jag är 39 år i höst men de sa att jag ser fertil ut o inte alls som en 38-39åring så det känns positivt! :) Hade många äggblåsor naturligt. Så jag hoppas på fina bra ägg!
    Det är min pojkvän det felar hos, långsamma o få spermier 250 000. 
    Jag undrar varför vissa får börja med nässpray o andra inte? Jag kör inte med nässpray. 
    Sedan har jag hört att vagiatorerna ska ge biverkningar , är det verkligen sant??

Min egentliga fråga är: infektionsrisk efter äggplock, kan jag åka till Grekland och bada i havet 12 dagar efter äggplock? Fick inget bra svar från barnmorskan...
    Hur är det med sex?
    Med vänlig hälsning Jennifer i Göteborg

Hej.

Grattis till start. =) 
    Man kan göra antingen långa protokollet (med nässpray) eller korta. Jag gjorde långa pga att jag har endometrios. Så jag tror att om allt är ok med kvinnan så kör man korta, iaf första gången. Går det inte bra första gången med få blåsor osv kanske man testar långa istället. Nässprayet tar bort hormoner och sätter en i ett kemiskt klimakterie, innan man sen tillsätter massor av hormoner.

Ja de ger biverkningar. =) Det är det luriga för det är ungefär samma symptom som mens/graviditet. Därför är det dumt att googla symptom när man ruvar. Kladdar gör de också. 

Förhoppningsvis får du sätta in ett embryo några dagar efter äggplock. Och då är jag lite skeptisk till sex och bad innan testdag, men jag vet inte säkert. Fråga läkaren på kliniken, de vet det. Sen säger många kliniker olika saker angående en del grejer så bästa är att lyssna på vad just din klinik säger. 

Kram och lycka till med allt
  • anina
    Regnbågens färger skrev 2018-06-12 09:16:53 följande:
    Hej!

Jaa vi testade idag med men negativt. Får hålla oss till den 16 o hoppas lite till! Hur går det för er!!? Roligt att du skrev!! Hoppas allt går bra för er!!!
    Ge inte upp än. Jag testade negativt 2 dagar innan testdag och blev jättedeppig. Positivt på testdag. Slutade dock i missfall.
    Men ge inte upp än, det är några dagar kvar. Kul att se ditt namn i tråden igen. 
  • anina
    Enrosakorv skrev 2018-06-10 17:15:12 följande:
    Det syns inte så väl på bilden, men det är jätte tydligt och tog ett nytt nu ikväll och det är ännu tydligare :D skulle fått mens idag med men ingenting, så jag tror nog jag kan skrika hej nu :o

Jag har blivit skonad ifrån att ha symtom från lutinus, måste vara så jobbigt o inte veta vad som är vad.. Hoppas du får ett fint plus och att din känsla är något bra <3
    Stort grattis. =) vad härligt. =)
Svar på tråden IVF våren 2018