Hormonkarusellen skrev 2018-05-27 17:53:59 följande:
Varför får man aldrig känna som man känner? Varför ska andra alltid tala om att det kan ta låååång tid, och ni är så unga - många är ju 36,37,38 innan de får barn.. och man kan ju få missfall också!
Vill bara gråta.. morsdag som skulle vara dagen då vi avslöjade graviditeten, om första insättning funkat blev såklart en mysig dag, men vi är inte ens nära första insättning än. Och redan förra morsdag skulle vi vänta barn. I min dröm såklart, men man drömmer ju....
och trettioårskalas har sällan känts så pissigt som i år, bara en påminnelse om att man inte blev ?klar före trettio? som man naivt hade planerat, utan inte ens kommer vara gravid på trettioårsdagen.
Jag förstår att man vill så väl, men att berätta för mig att det kan dröja 6år till med massa missfall är liksom inte peppande när jag är så ledsen över att de stoppat vår insättning - igen! Mors dag blev inte som jag tänkt, och inte som jag tänkt som plan b c eller d heller.... slutar dagen som deppig och ledsen
Jag är så trött på ?du är så ung, så du har tid?. Sjuksköterskan sa det t.o.m när jag åkte in när jag hade mitt missfall.
För att inte tala om ?slappna av så löser det sig?.
Skickar massa kramar istället för uppmuntrande ord. Tänker på dig. Kram