• S91

IVF våren 2018

EndoS skrev 2018-02-11 10:11:46 följande:

Lite uppdatering från mig.

Har de senaste dagarna börjat få tarmblödningar, vilket alltid varit ett säkert tecken på ankommande mens. Idag har jag dessutom mer "mensvärk" och känsla av att blödningarna är på gång. Har varit ganska nere och ledsen de här dagarna och nu känns det som att det är helt kört. Har testdag på fredag, men tänker vänta tills på lördag för att slippa gå till jobbet med besvikelsen.

Vi får nog ställa in oss på att göra ett nytt försök. Någon som vet hur snabbt man kan försöka igen?

styrkekramar till dig, och hoppas du har fel.
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-11 18:19:06 följande:

jag fick spruta i 14 dagar och det tyckte jag var JÄTTELÄNGE, sen hade jag ju bara 8 äggblåsor, där de fick ut endast 4 ägg i lördags. I morgon får jag reda på om de överlevt berfruktningen, är ju lagom nervös inför samtalet från dem i morgon... :/

hur känns det för dig nu? jag hade ordentligt ont i magen sista dagen när jag tagit Ovitrellen men jag var ju långt i från överstimulerad så förstår att du har det tungt :(

Ja det låter ju extremt länge! Men läste innan att 11-12 dagar är helt normalt..

högre befruktningsgrad med ICSI! Hoppas alla blir befruktade! När blir det återföring?

Jag har fått ont i brösten sista dagarna men inte lika ont i magen men är lite rädd att äggen släppt istället haha, aldrig nöjd riktigt här inte. Har kunnat jobba i helgen och det har varit skönt. :) nytt UL imorgon, och sen hoppas jag innerligt att det blir äggplock på onsdag!
  • S91
    Sommarhopp skrev 2018-02-11 20:29:44 följande:

Ja jag ska ringa på en gång de öppnar imorgon. Jag är orolig att han inte har tänkt på det eftersom det är en väldigt ovanlig tumör jag har. Jag går hos en endokrinolog också men tyvärr så träffar jag en ny varje gång jag går på kontroll och de säger alla olika saker angående eventuell graviditet. Så jag blir mest förvirrad när jag pratar med dom och därför bestämde jag mig för att bara gå på en version som jag tycker verkar vettig ovh strunta i de andra.

Jag hoppas verkligen de tänkt på det! Åh, jag förstår det.. håller alla tummarna för positivt besked idag!
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-11 21:20:18 följande:

Ja eller Gonal F tog jag nog till dag 12 sedan Ovitrelle på dag 13, så jag kanske sa fel där.. men det kändes som jääättelänge ;) Var SÅ glad när jag slapp ta fler av Cetrotiden!(den funkar samma som Oralgutran tror jag!) 

Återföring (om någon överlevt) på tisdag! Får veta mer i morgon bitti, spännande spännande :) lycka till på ditt VUL i morgon och hoppas du får ÄP onsdag :)

Ja det känns som en evighet hur som! Jag tog menopur för 11e gången igår och hoppas få ta ovitrelle idag istället! :) VUL kl 10.40 idag!
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-12 06:18:14 följande:

Blä nu är inte inte kul längre. Jag skulle inte förvånas om jag skulle vara/bli överstimulerad.

Andra natten jag inte kunnat sova för de känns som äggstockarna rullar runt i kroppen. Ovitrelle gav mig oxå ett illamående i natt så tog ett tag innan jag hittade rätt ställe att sova på. Hade kanske hjälpt sitta och sova.

Nu vill jag bara det blir tisdag morgon och lagom många ägg plockas ut och ingen överstimulering I sikte tack!

Usch stackare :( jag förstår känslan, hade samma tidigare i behandling (fast det har blivit bättre), men du verkar ju må sämre nu i slutet. Det är bara en natt till! Du får tänka så, snart är det över och äggen är utplockade och fina :)
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-12 09:59:05 följande:

Den sprutan lurades verkligen. Lätt injicera men effekten av den var inte kul för mig. Några timmar jobb kvar sen i bilen och mot hotellet!Får vara glad att de kom i slutet och det I morgon är äggplock direkt kl 7:45! Nära målet!

Stort lycka till imorgon! Kommer hålla tummarna <3
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-12 12:08:47 följande:

Jag fick precis veta att 2 av 4 av våra embryon överlevt till idag (dag 2) så jag är ganska nöjd med det i alla fall :) de hade en grading på 1-2 vilket ska betyda 'bra embryo utan fragmentering' men förstår att mkt fortfarande kan hända...

har du lite hört något från kliniken om hur många som fortfarande utvecklar sig för er? Eller berättar de sånt i morgon? Det lät som att ni har alla förutsättningar för att även lägga några i frysen :)

Åh vad bra ändå! Nu hoppas vi på en lyckad återföring! Fått tid till ET?
  • S91

Hej alla fina!

Tillbaka från mitt förhoppningsvis sista UL denna omgång.

Hade 16 blåsor på 21-22 mm, resterande låg mellan 16-20mm och dem räknade han inte men cirka 20-30 st. Äggstockarna ligger nästan på varandra nu för att de är så stora. Han menar att det mycket väl kan vara mogna ägg i även de mindre blåsorna men känns som om ivf-kliniken inte resonerat riktigt så då de ville vänta med äggplock.

Min gyn sa att de lika väl kunde plockat idag och det känns lite jobbigt att de är oense, litar väldigt mycket på min gyn här hemma då han har nästan 30 års erfarenhet av detta.

Nu väntar jag bara på samtal från ivf-kliniken och håller tummarna för att jag får ta ovitrellen och inte suprefact ikväll, hade ingen vätska kring äggstockarna idag och därför trodde gyn att jag skulle få ta ovitrelle iallafall så då finns det nog ändå en chans för en återföring nästa vecka, hoppas hoppas.

Annars blir det totalfrys ifall embryona delar sig fint.

• S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-12 15:45:06 följande:

Jag hoppas det! Försöker vara positiv, och visserligen gråter jag inte hela tiden som förr, men jag känner mig ibland så nollställd inför allt. Jag orkar inte bli besviken igen, så istället blir jag knappt glad att vi får hjälp vidare. Hur orkar ni?

Jag tänker att man blir avtrubbad när man får så mycket motgång, ni har ju haft det lite väl tufft..

jag har nog inga bra råd men måste ändå kännas skönt att ni kommer någonstans, att ni får komma vidare för andra åtgärder. Försök syssla med saker som får er att skingra tankarna, det är så lätt att man snöar in och hamnar i dåliga tankar. Håller verkligen tummarna för att ni får rätt hjälp nu!
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-12 13:07:41 följande:

Jag har tänkt på dig idag. Det låter ju som bra resultat på tillväxten av ägg. Håller tummarna för att det blir som du önskar.

Jag väntar också på samtal från IVF kliniken efter VULét jag gjorde i morse. Mina äggblåsor verkar växa sakta, tror den största låg på typ 16 mm, men har ff många små :(.. kanske blir ett VUL till för mig innan äggplock. Ja ja vi får se vad de säger när de ringer, blodprovet får de ju svar på i morgon.

Det blev det som tur var :) ovitrelle ikväll och äp på onsdag!

Då kanske de höjer dosen lite? Eller vad tror du? Hoppas det går snabbt för dig, all väntan känns ju som en evighet.. har de ringt? Kram
Svar på tråden IVF våren 2018