• Ellencassandra

IVF våren 2018

LilV skrev 2018-03-23 19:34:02 följande:

Grattis!! Det ger mig hopp :) Det är konstigt på något sätt, när vänner som försöker bli med barn ?helt vanligt? lyckas bli gravida kan jag bli stressad. Som att det minskar mina chanser. Men när ngn som håller på med IVF lyckas är det precis tvärtom. Då känns det som att mina chanser ökar.

Tack så mycket! Jag förstår precis vad du menar. Jag har också blivit stressad å lite ledsen när nån i ens närhet blivit gravid men det blir helt annat när en ivf kamrat lyckas. Det ger hopp. Och jag kände alltså precis som innan mens. Å fick beigt lutinus i trosan som jag fått innan så trodde det var helt kört.. vad kroppen e lurig :P

Stort lycka till <3
  • Ellencassandra
    Emyo skrev 2018-03-30 08:25:58 följande:

Okej :) vi går på RMC i Linköping,

Ja det verkar vara olika på olika kliniker, men nästa alla som jag läser tar något efter insättning??

Men oavsett så verkar de fungera?!?

Strecken var ännu starkare idag

Stort grattis :D
  • Ellencassandra

[quote=78596167][quote-nick]eelinh skrev 2018-03-31 09:59:21 följande:[/quote-nick][/quote]

Först av allt - stort grattis :D

Ang testen, är ju konstigt att det ena e så svagt men visar ett digitalt plus så är det ju plus. Vissa av dom där streck testen verkar va dåliga.. :/

• Ellencassandra
    jonadav skrev 2018-03-30 20:37:34 följande:

Grattis! Känner igen rädslan. Är också livrädd hela tiden. Och så fort jag inte känner av något illamående eller så, så tänker jag direkt att "jahapp, då har jag fått missfall". Vill bara att tiden ska gå fort nu och att man kan få se ett tickande hjärta om ett par veckor!! 

Samma här.. har bara ömma bröst som symptom. Å trötthet. Men inget illamående alls. Men när jag va 19 så blev jag gravid men upptäckte inget förrän i vecka 11 - då började jag må illa. Så kanske inte blir så påverkad av grav hormon. Vi kanske är tåliga ;)
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-03-31 11:57:50 följande:

Först av allt - stort grattis :D

Ang testen, är ju konstigt att det ena e så svagt men visar ett digitalt plus så är det ju plus. Vissa av dom där streck testen verkar va dåliga.. :/

Tack! Jag vågar inte riktigt tro på det ännu.

Ja jag tycker också det, tog ett till från RFSU nyss och det var aningens starkare än gårdagens men syns ju ändå tydligt ett streck liksom. Så måste försöka slappna av. Jag är gravid just nu, ingen som vet ändå hur det går och det är ju 3 dagar till testdag så antar det hinner bli starkare.

Förstår hur du känner.. man blir nojig.

Jag e också lite nervös nu. Tog ett test nu med veckoindikator å fick 2-3. Men det borde slagit över till +3. Fick ju äl sprutan den 5e å befruktning borde skett den 8e.. det e över tre veckor sen. Tre veckor å typ två dagar... nojig :/ har ett till sånt test så får testa om några dagar.. vet att man inte ska hålla på å testa.. men det e svårt å låta bli :p
  • Ellencassandra

Aha nu läste jag att när man använder veckoindikator ska man använda morgonurin för att få rätt resultat.. så dumt att man missar det å går å oroar sig..

• Ellencassandra
    Anonym (Fråga) skrev 2018-04-01 16:48:39 följande:

Ni som plussat. Hur många ivf försök har ni gjort?

Tre försök totalt. Två färskförsök och ett frysförsök.
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-04-02 16:46:43 följande:

Clearblue är nog känsligare än de flesta stickor och andra stavar som finns. Tog ett idag på eftermiddags urin då jag varit orolig att mina RFSU inte varit så starka som kontrollstrecket ännu.

Gud vad härligt!! Grattis Elin!!! :) :) så kul att fler plussar!!
  • Ellencassandra
    LilV skrev 2018-04-02 20:05:17 följande:

Så underbart med alla plus! Ger mig styrka nu när jag och min sambo påbörjar försök 3 (långt protokoll) i veckan.

Håller tummarna att det ska gå bra för er!! Lycka till!
Svar på tråden IVF våren 2018