• FrökenBlåklocka

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-02-16 14:34:02 följande:

Håller med om progesteronet, känns väldigt ofräscht. Funderar på om jag ska börja svälja dem istället (mina kan tydligen man göra det med) men hört att det kan ge rätt mkt huvudvärk istället...

Hade nästan hellre tagit det så än trycka upp det ä känna allt rinnande eller se allt de vita. Nå bara 3 veckor.... Och förhoppningsvis aldrig mera!
  • FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-02-16 14:43:00 följande:

3 VECKOR?? om jag skulle bli gravid (TD 27 feb) så ska jag fortsätta till vecka 12....

man har ju inte alls lust med sex eller så med dessa rinnande tabletter... ska höra av mig till min klinik om jag lika gärna kan stoppa i mig dem den rätta vägen ;) 

Jag kanske minns fel.... Jag hoppas inte... Men jag är gode less på dem redan. Åkte iväg för en helg några mil bort å la in en för bilresan.... De var ju inte kul gå på toaletten när man väl kommit fram.

Förhoppningsvis får man iallafall I sig det kroppen behöver.
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-17 08:54:04 följande:

Har också fått till och med testdag. Men har en kompis som blivit gravid naturligt, men efter ett par missfall fick lutinus till vecka 12 för att undvika ytterligare missfall. Kanske kan vara individuellt utifrån vilka risker man har...

Fick hon Tidigt missfall? I vilken vecka?
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-17 09:38:43 följande:

Runt vecka 9 har jag för mig. Men nu är hon i vecka 14. Om det lyckats tack vare lutinus vet jag inte...

Okej det låter ju som för oss. För oss startar aldrig hjärtat slå så blir ma oftast efter ett tag. Då ska jag försöka minnas det om inte denna omgång funkar.
    Tuttifrutti17 skrev 2018-02-17 10:36:26 följande:

Hej alla :) Gjorde äggplock i onsdags och började med lutinus i Torsdsgs morse. De pratade om att de skulle rinna ut, så man behöver trosskydd på sig. Men det har de inte gjort på mig. Orolig de är något fel? Gör ont när jag kissar och de kommer lite brunt på pappret när jag torkar mig. Är de normalt tror ni?

För mig rinner det ut en del beroende på hur mycket jag rör på mig. Jag är inne på dag 4 med lutinus.

Jag hade ont efter jag kissade dagarna efter men det blir bättre och bättre. Nu är det obekvämt om jag fyllt blåsan och inte går direkt jag behöver. Jag fick oxå brunt på pappret dagarna efter äggplock ett men de minskade stadigt har idag har jag inget alls, inte heller något på införningshylsan för lutinus.

Men känner du dig orolig så ring och prata med kliniken!
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-18 19:19:38 följande:

Ruvardag 5... Hjälp va tiden går långsamt nu! Känns som det var flera veckor sedan insättningen...

Har bestämt att inte tjuvtesta. Det kliar ju självklart i fingrarna, men det är bäst för både mitt och mannens psyke. Så många gånger vi testat innan bim när vi försökte på egen hand. Då var det spökstreck som gav falsk förhoppning och negativa test som tryckte ner en och så gick man ändå bara i en jobbig osäkerhet.

Testdag är 1 mars...

Tiden går grymt långsamt!

Vi har testdag 6 mars... 16 evighets långa dagar kvar....
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-18 21:02:53 följande:

Hur mår du nu då?

Som vanligt, smått ömma bröst. Men inget som säger mig att jag är gravid.

Fick oxå just veta att det inte blev något till frysen för oss. Så blir samma karusell om detta inte sätter sig som det skall.
  • FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-02-19 16:18:40 följande:

Jag håller tummarna för dig och din lilla fighter där inne!!!  

Tack! Jag hoppas det går vägen men av nån anledning känner jag helt nollställ eller tom. Men kan ändå inte göra mer än vänta och vänta.
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-19 18:03:56 följande:

Fick faktisk också precis samma besked. Hade ändå trott att det skulle bli något eftersom vi hade 7 befruktade. Känns lite nedslående, men får ju verkligen hoppas att det räckte med det som vi fick i magen...

Känns som luften gick ur och sen när man inget känner att man eventuellt skulle vara gravid nu(även om de är för tidigt att ens känna nått) så känns de tomt.

Bara 2 försök kvar då.... Och blir de inget I frysen då en så lär tre försök gå snabbt.

Jaja bara försöka fokusera på annat och se de positiva!
  • FrökenBlåklocka
    EndoS skrev 2018-02-20 19:05:58 följande:
    Jag känner precis som dig. "Bara" två försök kvar... Det här kommer aldrig att gå!
    Det är bara hoppas på det bästa.... men nä särskilt positiv är jag inte just nu.
    Inalina skrev 2018-02-20 08:27:11 följande:
    Jag håller med dig helt, du är i alla fall här med folk som förstår hur du känner, vi får peppa varann och hålla hoppet uppe :) !!

jag känner ingenting nu på ruvardag 7, endast ont i brösten vilket jag vet kommer från progesteronet.. men låt oss hoppas att den som väntar på nåt gott...Kyss
    Tack för peppen! Jag hoppas och hoppas på det bästa men är skeptisk.
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-20 08:30:59 följande:
    Ja det är precis så det känns. Idag är det verkligen en av de dåliga dagarna. Blir till att kämpa sig genom jobbet och sen hem och hoppas att det känns bättre imorgon...

Undra om man kan gå i ide och återkomma om några veckor? Det hade varit härligt...

Inne på ruvar dag 11 tror jag det är... insättning var den 15 feb. Gick från redigt ömma bröst till helt vanligt bröst och har väll typ tappat hoppet. Men forsätter peta lutinus och vänta på 6 mars då testdagen är. Gräver ner mig i jobb och håller mig vaken till ca 20 då kvällens sista dos av lutinus är sen sover jag bort resten av kvällen till nästa dag. Allt för att få dagen och tiden att gå. 

Svar på tråden IVF våren 2018