Anonym (BaKu) skrev 2018-04-13 07:32:27 följande:
Jag har berättat för chefen. Har en chef som både förstår och inte förstår. Det är aldrig några problem att vara borta och hon hoppas ju att vi ska lyckas. Däremot har hon svårt att förstå när jag förklarar att jag inte kan veta exakt dagar särskilt långt i förväg.
Kollegorna på avdelningen vet också och det är så skönt. De ställer upp och de förstår att jag inte alltid är på topp och de säger inget om all frånvaro som blir. Jag slipper också alla frågor och spekulationer om när vi ska "skaffa barn"... (nån mer än jag som hatar det uttrycket? Som att man bara går in i en affär och köper ett barn lite snabbt på vägen hem efter jobbet)
Nu har jag inga bokade möten, så där är ju svårare. Det är om du har möjlighet att inte boka upp något dagarna omkring förväntad behandling.
Jag har nog egentligen fel jobb och fel kollegor för ivf, men det är bara att göra det bästa av saken
Varken chef eller kollegor vet, inte heller min familj...
jag har spärrat kalendern med allt möjligt konstigt av planeringstyp och administration, så det ska inte bli så många möten dagarna kring plock och återföring, men jag sjukanmäler mig då bara så får det bokas av det som är
Skaffa barn är verkligen det dummaste uttrycket, lika mycket dryga uttalanden om hur kul det är att gööööra dem... man vill bara säga att jag tyckte det var pest - sexet blev dåligt, hormonerna gjorde mig knäpp, det gjorde förbannat ont och tog lång tid, och jag förlorade en stor del av den jag var på vägen i all sorg och förtvivlan man möter. Superkul verkligen ...?
Men man ska inte klaga egentligen - vi bor i Sverige och har fantastisk sjukvård till hjälp!! Vi som inte fick chansen får den ändå!! <3