• Akira Öken

IVF våren 2018

waldesten16 skrev 2018-02-28 16:22:19 följande:

Härligt! Spännande tid vi har framför oss.

I går och idag kände jag lite som mensvärk. Hoppas det är positivt. Har bestämt mig liksom förra gången att jag kommer tjuvstesta, för mig är det mer lugnande och bidrar till att jag landar mer i resultatet.

Hur har du tänkt? Kommer du tjuvstesta?

Mm, det är spännande. Men vågar knappt hoppas, alls. Gjorde bort mig lite idag vid överföringen och bad embryologen berätta lite mer om kvaliteten på blastocysten, "inte den bästa", blev svaret.
  • Akira Öken
    waldesten16 skrev 2018-02-28 16:22:19 följande:

Härligt! Spännande tid vi har framför oss.

I går och idag kände jag lite som mensvärk. Hoppas det är positivt. Har bestämt mig liksom förra gången att jag kommer tjuvstesta, för mig är det mer lugnande och bidrar till att jag landar mer i resultatet.

Hur har du tänkt? Kommer du tjuvstesta?

Kommer inte att testa innan testdag.
  • Akira Öken
    Asteria skrev 2018-03-01 16:39:53 följande:

Mitt första äggplock imorgon och jag börjar bli riktigt nervös. Vet att det är individuellt hur man upplever det, och jag har aldrig haft problem med gynundersökningar etc förrän jag hade en väldigt traumatisk insättning av hormonspiral. Kunde inte stå eller gå på flera dagar och gynekologerna på mitt jobb trodde att den hade perforerat livmoderväggen. Men allt var normalt och jag är bara extremt smärtkänslig där. Vore tacksam för pepp och success stories! ;) 

Stort lycka till idag!
  • Akira Öken
    Kokonattsu skrev 2018-03-02 12:47:38 följande:

Återföringen på ett 3 dagars embryo blev inställt idag för att de tydligen inte kunde se vilken som var bra. De skulle odla vidare på de 7 av 9 som klarat sig till idag, sedan fryser kliniken in dem som klarat sig. Så jag slutar med lutinus nu. På måndag får jag höra hur det gått och om hur planen ser ut. Men ingen återföring denna månad....jag förstår inte hur man klarar att gå igenom ivf flera gånger...är så ledsen nu och oroar mig för att inget embryo klarar sig över helgen...

Ni är starka som går i genom det här. Får försöket hitta hoppet imorgon...

Vad tråkigt att höra, men förhoppningsvis får ni positivt besked på måndag gällande utvecklingen. Förstår besvikelsen, det är så mycket som ska klaffa. Tänker att vi alla är starka för att vi måste vara det.

Kram
  • Akira Öken
    Kokonattsu skrev 2018-03-03 08:06:46 följande:

Asteria: Ok, hoppas du slipper överstimulering.

Just nu har jag antingen för mycket känslor eller känner mig apatiskt. Är nojig för att det kan vara något fel på äggen när de inte kunde se vilken som var bra. Annars när de har valt att frysa in embryona har det ju varit för att kvinnan var överstimulerad eller riskerade att bli det. Idag har jag inte så mycket van än att rycka upp mig när jag ska jobba i helgen..

Hur går det för dig med allt?

Kanske bra att jobba, även om det är tungt. För mig brukar det hjälpa en aning med distraktioner av olika slag. Förstår nojan, samtidigt som det låter som att kliniken är noggranna och måna om att era chanser blir så höga som möjligt.

Jag är på rd4 (räknar återföringsdag som dag 1). Funderar inte så mycket på det förutom när det molar i magen. Lite blasé på något vis, det är som att jag från början tänker att det inte går vägen de här gången heller. Frågade embryologen om blastocysten kvalitet och fick "inte den bästa" till svar. Dumt att fråga, tänker jag i efterhand. Samtidigt var den ju av tillräckligt bra kvalitet för att frysa in, så den är ju inte uträknad.
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-03-02 17:25:16 följande:

Imorgon är det äntligen dags att bli ruvare! Jag har varit så nervös hela veckan att de ska ringa och säga att inget embryo överlevt. Men än har de inte ringt så det blir nog återföring som planerat :)

Härligt! Lycka till idag!
  • Akira Öken
    Kokonattsu skrev 2018-03-03 10:03:29 följande:

Jo det är bra att behöva tänka på något annat. Jag försöker tänka så också.

Det är väl så att alla inte känner så mycket i början heller. En del får ju inte ens positivt test förrän i v.7. Symptomen är ju så olika hos både individer och graviditeter. Ok, det kan inte heller vara lätt att höra. Sedan mår de ju bäst i livmodern så bara den är stark så ska du se att det kan gå vägen. Håller tummarna.

Tack för dina tummar!
  • Akira Öken
    Mariana79 skrev 2018-03-05 12:55:24 följande:

Förlåt min inläggsbombning... försöker lägga in en bild men det går inte..

Jag åkte hem på lunchen och fick positivt!!! Gravid 2-3 obeskrivlig Lycka!!

Vilka underbara nyheter!
  • Akira Öken
    Kokonattsu skrev 2018-03-05 14:04:32 följande:

Ja då var det kört...fick inte ens en chans att ruva och inget av embryona fortsatte att dela på sig. Det känns ju riktigt lovande inför nästa omgång. Vette fan om jag vill gå i genom det här igen...varför kan vissa få barn på ett löpande band medan andra inte ens ska lyckas med ett....

Jag får väl se hur nya planen ser ut när jag väl får en tid att prata med en läkare. Verkade inte ens som att det skulle bli i veckan..Förlåt för ett beklagande meddelande men just nu känns det rent ut sagt förjävligt.

Vad tråkigt att höra. :(

Kan verkligen hålla med om att det känns väldigt orättvist ibland.
  • Akira Öken
    FlatEric skrev 2018-03-06 07:05:22 följande:

Så kom testdagen och testet var så klart negativt. 

Det var väntat men besvikelsen är ändå stor. Ingen mens än men den dyker väl upp nu när jag tagit testet. Den brukar göra så.

Börjar frukta att jag aldrig kommer att få någon bebis. Vi började för sent. Jag är 36 och när jag fyller 37 måste det göras privat. Det vet jag inte om vi har råd med. Har alltså bara några månader kvar. 

Det finns tre ägg i frysen. Inte världens bästa kvalitet på dem skulle jag tro.

Hoppet sjunker. I dag är ingen bra dag.  

Men hinner jag inte sörja för nu måste jag åka till jobbet där jag förväntas vara snabbtänkt, glad och kreativ. Suck. 

Nääää, fy! Jag har tänk på dig. Vad tråkigt att det inte har gått vägen. :(

Får du inte längre hjälp från landstinget efter 37?
Svar på tråden IVF våren 2018