• Ellencassandra

IVF våren 2018

Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-03 07:09:58 följande:

Tror jag är gravid!!!!!

2blå streck ska det vara o det syns väl 2 streck??

Men gud vad roligt! Jag ser två streck så du e absolut gravid! Hurra hurra!!! Grattis :)
  • Ellencassandra
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-03 09:45:11 följande:

tack!

ska testa mig i morgon igen, blir så rädd och osäker att jag/vi ser fel osv.... men idag ska jag njuta:)

Jag förstår känslan. Går in i vecka 7 imorgon men ändå fattar jag inte. Måste gå å kolla på testerna för å se att det verkligen stämmer. När ska man kunna ta in det?

Grattis återigen! Det måste va nåt med våren! ;) så många som plussat bara på typ två veckor!
  • Ellencassandra
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-04 18:09:49 följande:

Hej girls!

En fråga..... jag fullkomligt älskar cola zero och dricker nog lite förmycket.....

Är det farligt att dricka cola zero som gravid?

Jag älskar också cola zero! Men tror det e bra att dra ner på det. Innehåller väl koffein så om man får dricka max 3 koppar kaffe så ska man nog inte dricka så mycket cola!
  • Ellencassandra
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-06 06:36:59 följande:

God morgon! Ja precis-jag satte också in en blastocyst-5dagars. OM jag förstått rätt när jag surfat runt,så räknar man 2 veckor+5dagar för blastocyst när man återinför ?den? så då bör vi vara i vecka 5 (4veckor +4dagar) men jag är inte säker o kände mig fånig att fråga när jag ringde kliniken. Vi ska dit den 26/4 så då hoppas jag att vi får veta mer. När ska ni till kliniken?

Jag räknade från ägglossningen. Familjeliv har en sån där man räknar ut från ÄL. Men då har du räknat rätt :)
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-04-06 07:01:12 följande:

Okej, jag har också sett det :)/ fick du tillbaka din på onsdag den 21? För räknar jag den onsdagen + 14 +5 så bör jag precis gått in i v 6 (5+0)? :)

Vi har tid för tidigt ultraljud på måndag den 16 april :)

Har du börjat känna av graviditeten?

Åh då ska du till och med gå en dag före mig på ultraljud! Ska dit den 17e! Dom hade fullbokat i vecka 8 för mig :p
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-04-06 09:13:20 följande:

Jag tyckte det var tidigt att få komma så snabbt, men jag bad att få komma en måndag då jag är ledig så jag slipper till jobbet om det blir ett tråkigt besked :) skönt samtidigt om du har gått lite längre, då minskar ju också risken för missfall :) hur mår du nu?

Aa men du är väl i vecka 8 då iallafall? :) aa det var en bra idé! Jag tog i slutet av dan så jag kan åka hem direkt efter..

jag e sjuk. Har varit det sen i söndags å blir inte bättre. Inte varit sjuk på länge så känns som det e graviditeten som håller på med immunförsvaret :p annars väldigt ömma bröst. Men inget illamående eller så. Hur mår du? :)
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-04-06 09:28:57 följande:

Ja men precis jag bör vara i v 8 då :) vad jobbigt att vara sjuk, men det är väl mycket som händer i kroppen :) Jag mår bra, brösten har precis börjat ömma och lite molvärk till och från, annars ingenting. Känner mig rätt ogravid faktiskt :p

Aa fått va hemma hela veckan! Börjar bli lite uttråkad :P

Haha känner igen mig, man läser om så många som mår illa och har världens symptom. Men det e nog lika vanligt att inte känna så mycket heller. Tror det kommer lite senare.. men man vill ju ändå känna sig gravid xD
  • Ellencassandra
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-06 09:57:55 följande:

Varför är det just i v 8 som klinikerna vill kika på hur graviditeten fortlöper?

Tror det är säkrast att se om det finns nåt där då. Kollar man tidigare kan det vara svårt å se nåt. Nåt sånt! :)
  • Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-04-06 09:45:42 följande:

Ja herregud jag har ju liksom längtat efter illamåendet i 2,5 år så det får gärna komma :p

Aa jag vill spy å må skit haha! Jag äter istället som en häst nu. E jämt hungrig :p men har konstigt nog inte gått upp i vikt! XD
  • Ellencassandra
    Anonym (Sladdis4) skrev 2018-04-08 16:44:43 följande:

Hur har ni tagit Lutinus för er som gjort det? Från om ni får/fått ett pluss eller från återföreningen med det befrukatde ägget? Jag ska ta det om jag får ett pluss, men det känns ju konstigt... borde man inte börja tidigare?

Började med lutinus tre dagar innan insättning och skulle sluta med dom på testdagen. Oavsett positivt eller negativt. Plussade ju, men jag fortsatte att ta tills alla tabletter var slut. Så har trappat ner från 2 om dagen till 1 om dagen.
Svar på tråden IVF våren 2018