• S91

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-02-12 14:55:55 följande:

Ja hoppas du får ta Ovitrelle ikväll så du ser ett slut på din väntan snart :) Då hade inte äggen släppt i alla fall ;)

Det får jag! Så glad! Och dom hade inte hoppat ut heller :')
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-12 17:44:42 följande:

Härligt!

Jag trodde nog faktiskt det, men nej ska fortsätta med samma enheter ikväll och så ringer de i morgon igen när de har svaret på blodprovet. Frågade om de kunde säga nått om ÄP och hon kunde se att de skrivit preliminärt torsdag, men de vet mer i morgon.

Stort lycka till på onsdag! Heja heja!

Okej intressant! Hoppas blodprovet visar bra tillväxt nu då :) det händer ju mycket på bara några dagar. Mina hade vuxit mellan 3-5 mm sedan i fredags bara.. hoppas de små hänger på nu sista dagarna för dig! Min gyn sa idag att även blåsor som är 16-17 mm kan innehålla jättefina mogna ägg och att de brukar plocka dem också men jag vet inte säkert om kliniker gör olika :)

Lycka till! <3
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-13 09:23:09 följande:

Ett av mina två embryon hade klarat sig till idag så jag har återföring kl 12:15!!!!  

Hoppas det gått bra med ET idag!! :D nu är du ruvare!
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-13 14:25:45 följande:

Då var äggplock klart. De blev 6 ägg, bättre än inget. Nu njuter vi av lugnet på hotellet till i morgon då vi får veta om insättningen blir torsdag eller fredag.

Perfekt ju!! Grattis!! Hoppas nu de delar sig fint :D
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-13 15:49:06 följande:

Ja!

PUPO på mig ett tag nu  (pregnant until proven otherwise)... 

Lycka till på ÄP i morgon  

(jag har hittat emojisarna till slut, oj vad mycket trevligare livet blev!)

Ja! Måste vara underbart och hemskt på samma gång haha, när har du testdag? :)

Tack så hemskt mycket!

Men vaaa? Vart hittade du dom?? Jag har letat ihjäl mig hahaha
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-13 15:36:44 följande:

Ikväll dubbeldos ovitrelle. Äggplock på torsdag kl 08.30! Må högre makter vara med oss <3

Men ååh lycka till till dig nu!! Kommer tänka på dig!! Hoppas många fina ägg :) <3
  • S91
    Cilia 82 skrev 2018-02-13 21:54:04 följande:

Jag satte in ett embryo i måndags nu väntar jag bara på att veckorna ska gå fort.

Åh hoppas ruvartiden går fort nu då :) heja dig och embryot!
  • S91

Hej på er tjejer!

Har varit på ägguttag nu.

Man punkterade 38 äggblåsor och fick ut 18 ägg totalt. Han punkterade även en cysta som jag haft länge, så det var skönt att bli av med.

Nu har vi fått fika och ska snart få åka hem. Som jag trodde blir det ingen färsk återföring utan vi ska få återföra i mitten av april troligen. Var lite överstimulerad och äggstockarna var cirka 15 cm stora!!

Man måste nu vänta in nästkommande mens och han trodde cirka 3-4 veckor sedan stimulera ägglossning med letrozole.

Men först ska äggen befruktad och dela sig fint för frysen :)

• S91
    Emyo skrev 2018-02-14 10:45:19 följande:

Vart nästa desamma för mig också, hade 33 äggblåsor och 33 ägg blev de, vart lite överstimulerade så har fått avvakta en mens period, så nu inväntar jag mens nummer 2 som skal komma om ca 10-15 dagar. Så ska jag börja med en stimulerad ägglossning med hjälp av Lentorozol ( kan inte namnet helt ) hehe

Stort lycka till, och VILA!!!! För annars kan du få mer ont

Skönt att någon vart med om samma :) Han plockade nästan 30 på höger sida och resten på vänster men avbröt då jag hade ganska ont och de va rädda för blodtrycksfall om jag fick mer smärtlindring, fast det var ingen risk då blodtrycket var betydligt högre efteråt :').

Hur många fick ni till frys sen? 5-dagars?

Tack! Ska försöka ta det lugnt men mår Såå mycket bättre nu än innan så är risk att jag blir för övermodig men ska ta till ditt råd. Hoppas ni får återföra snart! Kram
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-14 11:02:03 följande:

Av 6 ägg var bara 2 fint befruktade, frågade dock inte mer om de andra men 2 är ju bättre än inget.

Insättning i morgon kl 13:30....

Åh vad spännande.. det är nog ungefär procentmässigt vad man kan räkna med. Det fanns ägg i mindre än hälften av mina blåsor och säkert ännu mindre kommer blir befruktade.. men jag hade ju tur att ha många blåsor iallafall. Samtidigt som det är tråkigt att vänta på återföringen i 6 veckor.. ;)
Svar på tråden IVF våren 2018