• Ellencassandra

IVF våren 2018

Knäckebeck skrev 2018-04-09 10:19:45 följande:

Inte riktigt det svaret jag hade hoppats på men misstänker att det blir så. Det är så jobbigt att se hur månaderna flyger förbi och helt plötsligt har dessa månader blivit år :( Tack för svaret så jag inte blir allt för besviken när man ringer in sen.

Så har inte jag hört. Har man gjort en FET kan man göra ett nytt försök direkt. Så säger dom iallafall på ivf podden :P men kanske är olika för olika kliniker
  • Ellencassandra
    Anonym (Floppy) skrev 2018-04-09 22:05:31 följande:

Ni pratar om amh. Har alla testat det? Jag har inte såvitt jag vet.

Det brukar man alltid göra så vitt jag vet. Under din utredning, tog du inget blodprov alls?
  • Ellencassandra
    Anonym (Floppy) skrev 2018-04-10 08:59:40 följande:

Det togs. Fast de berättade aldrig vad de testade för.

Det var nog amh värdet bland annat. Sa säkert inget för att proverna såg normala ut kanske. Men be om att få journalen med svaren! :)
  • Ellencassandra
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-13 05:50:48 följande:

Efter att lyckan varit total i ca 10 dagar efter ett pluss på stickan så började jag blöda i natt. Jag ska försöka ringa Carl von linne kliniken så fort det öppnar men jag förstår ju att det är missfall.....

jag har hela tiden varit så fouccerad på att bli gravid och har inte riktigt tänkt på missfallsrisken osv när jag väl lyckats blivit gravid. Känns som ett svart hål öppnat sig.....

Åh nej gud vad tråkigt å höra :( så orättvist. Vi om några borde få slippa missfall som får kämpa så länge.. men så är det ju tyvärr inte. Har du mycket ont å blöder du mycket? Ibland får man ju blödningar i graviditeten..

styrkekramar!!
  • Ellencassandra
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-13 19:04:05 följande:

Nä tyvärr inte..... jag trodde mig veta att de ville titta och se... jag tycker det känns hemskt att behöva pinas en vecka med detta.....för de borde väl se något? Jag är/var i v 6 om jag räknat rätt

Förstår att det måste kännas hemskt med väntan :( hoppas för din skull att allt är som det ska!!

Det är inte alls säkert att man ser nåt om de skulle göra ultraljud i vecka 6. Hjärtat börjar slå i slutet av den veckan så kanske de inte vill titta för tidigt.
  • Ellencassandra
    frikenfröken skrev 2018-04-15 21:42:45 följande:

Så tråkigt! Suger så mycket!! Vi har också försökt, så fruktansvärt länge. Här blev de ett solklart negativt idag på TD. Dock ingen mens än och haft rosa på pappret i 4 dagar. har inte ens någon mensvärk eller molvärk alls. Så konstigt. Funderar på om de är lutinus som gör att mensen inte kommit igång. Vet inte om den kan skjuta på mensen dock?!

Va tråkigt med minus :( tyvärr så kan lutinus skjuta upp mensen.. har hört om flera som sagt det. När de slutat med lutinus så har mensen kommit igång några dagar senare.. men hoppas i ditt fall att du e låghormonare å plussar snart :) kram
  • Ellencassandra
    frikenfröken skrev 2018-04-16 11:45:07 följande:

Tack för att du hoppas. Är mera säker på att de är kört nu, lite mera färskt blod nu också. Vi har som tur 3 st 5dagars eskimåer i frysen så nu får vi ta nya tag Och hoppas på att någon av dom vill stanna kvar <3

Åh va tråkigt :( men vad skönt att du har flera i frysen så du slipper alla sprutor å så! Hoppas nästa försök blir ett plus :)
  • Ellencassandra
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-17 13:59:25 följande:

Suck. Ringde kliniken nu för att kolla hur det gått. De ville inte lämna någon information nu utan vi skulle få veta när vi kom dit imorgon. Innan har vi fått veta att om det är få befruktade ägg så blir det imorgon, men är det fem eller fler befruktade ägg blir det på lördag. På 20 ägg har vi antagligen inte ens fått fem befruktade, men jag är rädd att det är något mer som inte stämmer. Hon var väldigt undvikande i telefonen och hon upprepade bara att vi får information imorgon. Misstänker att det misslyckades helt.

Ibland har dom inte så mycket information på dag 1 efter ägguttaget. Vissa kan vara långsammare i befruktningen t ex och då vill de helst inte ge så mycket information då dom vet bättre på dag 2. Hoppas allt går bra!
  • Ellencassandra

Tyvärr har jag fått MA. Är helt förstörd just nu och måste ta tabletter för å få bort allt. Hur ska man orka..

• Ellencassandra
    eelinh skrev 2018-04-17 17:02:17 följande:

Men va!? Nej!! Åh vad jag blir ledsen!! Vi var på kliniken igår och gjorde vul, de kunde se ett hjärta men är i bara v 6+4 så det var egentligen för tidigt och läkaren undrade varför jag hade fått en tid så tidigt. Paret innan oss hade också fått MA och det känns så jävla tråkigt att vi som håller på med ivf ska behöva drabbas!! Har du märkt av något som kunde tyda på det? Styrke kram <3

:( ja det e fruktansvärt. Vet inte hur jag ska sluta gråta..

vad härligt för dig att se hjärtat <3 håller tummarna för dig.

Nä inte direkt. Har ju haft symptom. Inte illamående å så men ömma bröst osv.. så känner mig så lurad.
Svar på tråden IVF våren 2018